Show simple item record

Extent and Cause of Private Tutoring at Primary Schools
dc.contributor.advisorStará, Jana
dc.creatorHöschlová, Marie
dc.date.accessioned2017-05-07T09:52:58Z
dc.date.available2017-05-07T09:52:58Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/43599
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je přiblížit situaci doučování na prvním stupni ZŠ, neboť se jedná o dosud málo prozkoumanou problematiku. Pro získání dat byl proveden výzkum metodou dotazníku, který byl určen pro rodiče prvostupňových dětí. Ačkoli výzkumný vzorek nebyl velký, přinesl výzkum cenné informace týkající se jak dětí, které jsou doučovány, tak důvodů, které je (jejich rodiče) k tomu vedou, a také osob doučujících, které si rodiče vybírají. Práce vychází ze zahraničních zdrojů a srovnává situaci v České republice se situací v ostatních zemích. Přes svůj omezený rozsah může sloužit jako první podklad pro další rozsáhlejší výzkumy v této oblasti.cs_CZ
dc.description.abstractThe goal of this thesis is to outline the situation of private supplementary tutoring in the first years of primary school in the Czech Republic, as this topic has not been investigated properly so far. A questionnaire for young pupil's parents was chosen as an appropriate method to collect the data needed. Although the research sample was not large, the research has brought valuable information about the children who have supplementary tutoring, about the reasons they (their parents) have for it, and also the tutors chosen to teach the pupils. The thesis builds on foreign sources and compares the situation in the Czech Republic with the situation in other countries in the world. Despite its limited extent this work could be used as a first groundwork for subsequent more extensive research in this field.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdoučování - míracs_CZ
dc.subjectdůvodycs_CZ
dc.subjectformycs_CZ
dc.subjectprvostupňoví žácics_CZ
dc.subjectškolní neúspěšnostcs_CZ
dc.subjectsupplementary tutoring - extenten_US
dc.subjectreasonsen_US
dc.subjectformsen_US
dc.subjectprimary-aged pupilsen_US
dc.subjectschool failureen_US
dc.titleRozsah a příčiny doučování na prvním stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-21
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId95095
dc.title.translatedExtent and Cause of Private Tutoring at Primary Schoolsen_US
dc.contributor.refereeGreger, David
dc.identifier.aleph001475939
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce je přiblížit situaci doučování na prvním stupni ZŠ, neboť se jedná o dosud málo prozkoumanou problematiku. Pro získání dat byl proveden výzkum metodou dotazníku, který byl určen pro rodiče prvostupňových dětí. Ačkoli výzkumný vzorek nebyl velký, přinesl výzkum cenné informace týkající se jak dětí, které jsou doučovány, tak důvodů, které je (jejich rodiče) k tomu vedou, a také osob doučujících, které si rodiče vybírají. Práce vychází ze zahraničních zdrojů a srovnává situaci v České republice se situací v ostatních zemích. Přes svůj omezený rozsah může sloužit jako první podklad pro další rozsáhlejší výzkumy v této oblasti.cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of this thesis is to outline the situation of private supplementary tutoring in the first years of primary school in the Czech Republic, as this topic has not been investigated properly so far. A questionnaire for young pupil's parents was chosen as an appropriate method to collect the data needed. Although the research sample was not large, the research has brought valuable information about the children who have supplementary tutoring, about the reasons they (their parents) have for it, and also the tutors chosen to teach the pupils. The thesis builds on foreign sources and compares the situation in the Czech Republic with the situation in other countries in the world. Despite its limited extent this work could be used as a first groundwork for subsequent more extensive research in this field.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV