Zobrazit minimální záznam

Techn(olog)ical Revolution in Education: Practices and Attitudes of Ninth Grade Pupils to Education and Autodidacticism within the Reforming System of Education
dc.contributor.advisorRemr, Jiří
dc.creatorRůžička, Jakub
dc.date.accessioned2020-08-19T21:54:41Z
dc.date.available2020-08-19T21:54:41Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/43457
dc.description.abstractJakub Růžička Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství Bakalářská práce Abstrakt Neuchopitelnost současného vědění samostatně operujícím jedincem, rozvoj a masové rozšíření moderních technologií, výpočetní techniky a Internetu vybízí k možnosti přehodnocení stávajících vzdělávacích praktik. Implementaci nových prostředků výuky, progresivním didaktickým metodám a stírání hranic mezi studiem a samostudiem však brání tradice konvenčního institucionálního školského vzdělávání a souvisejících metod. I to však, prostřednictvím reforem, reaguje na změnu situace na pracovním trhu, přestože nutně neklade důraz na technické prostředky, jež dosažení vytyčených cílů výrazně usnadňují. V duchu evropských reforem se nese i reforma vzdělávání v České republice. Práce je věnována popisu a charakteristice tohoto současného trendu, implementaci nových vzdělávacích metod a (přidruženým) postojům žáků devátých tříd ZŠ, jež jsou jednou z prvních generací v českém prostředí, která byla ovlivněna revolucí ve výpočetní technice a zmiňovanými reformami vzdělávací soustavy a procesu výuky po celou dobů svých studií na základní škole. Probíhající změny neovlivňují pouze oblast školního vyučování, ale zasahují i do problematik samostudia,...cs_CZ
dc.description.abstractJakub Růžička Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství Bakalářská práce Abstract The impossibility of mastering the entire existing knowledge of humankind, which means entire knowledge that has been produced up to know, by independent and individual human being, and also the development and massive expansion of computer technologies and the Internet, imply the necessity of rethinking current educational practices. Despite that, implementing new means of education, progressive didactic methods and crossing the boundaries of study and self-study, is being obstructed by institutional conventional educational system and related methods. Even thought the system responds to the transformation of the labour market, it does not put the main emphasis on information technologies, which are great facilitators in achieving these goals. The ongoing reform of the Czech educational system has the spirit of broader European reforms. This dissertation is concerned with description of the current trend, implementation of new educational methods and associated stances and attitudes of ninth grade pupils, who are one of the first generation in the Czech Republic which has been affected by the revolution in IT and by the above...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectsociology of educationen_US
dc.subjectteacher-centereden_US
dc.subjectstudent-centered learningen_US
dc.subjectrevolution in educationen_US
dc.subjectreform of educationen_US
dc.subjectinstitutional educationen_US
dc.subjecttrend in educationen_US
dc.subjectautodidacticismen_US
dc.subjectcheatingen_US
dc.subjectcribbingen_US
dc.subjectafterschool educationen_US
dc.subjectICT in educationen_US
dc.subjecteducational reformen_US
dc.subjectresearchen_US
dc.subjectninth grade pupilsen_US
dc.subjectattitudesen_US
dc.subjectpracticesen_US
dc.subjecthabitsen_US
dc.subjectCzech republicen_US
dc.subjectZS Hostynskaen_US
dc.subjectPragueen_US
dc.subjectschool subjectsen_US
dc.subjectpopularity of school subjectsen_US
dc.subjectpopularity of teachersen_US
dc.subjectpopularization of educationen_US
dc.subjectdidactic methodsen_US
dc.subjectinstructional scaffoldingen_US
dc.subjectsociologie vzdělávánícs_CZ
dc.subjecttradiční vzdělávací systémcs_CZ
dc.subjectvýuka orientovaná na učitelecs_CZ
dc.subjectvýuka orientovaná na žákacs_CZ
dc.subjectrevoluce ve vzdělávánícs_CZ
dc.subjectreforma vzdělávánícs_CZ
dc.subjectinstitucionální školské vzdělávánícs_CZ
dc.subjecttrend vzdělávánícs_CZ
dc.subjectsamostudiumcs_CZ
dc.subjectstudiumcs_CZ
dc.subjectpodváděnícs_CZ
dc.subjectopisovánícs_CZ
dc.subjecttahákcs_CZ
dc.subjectmimoškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectreforma školstvícs_CZ
dc.subjectvýzkumcs_CZ
dc.subjectžáci deváté třídy ZŠcs_CZ
dc.subjectpostojecs_CZ
dc.subjectzvyklostics_CZ
dc.subjectzákladní školycs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectZŠ Hostýnskács_CZ
dc.subjectPrahacs_CZ
dc.subjectoblíbenost školních předmětůcs_CZ
dc.subjectoblíbenost pedagogacs_CZ
dc.subjectmetody vyučovánícs_CZ
dc.subjectdidaktické metodycs_CZ
dc.titleTechn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školstvícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-10
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId113001
dc.title.translatedTechn(olog)ical Revolution in Education: Practices and Attitudes of Ninth Grade Pupils to Education and Autodidacticism within the Reforming System of Educationen_US
dc.contributor.refereeBuchtík, Martin
dc.identifier.aleph001525317
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology and Social Anthropologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální antropologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální antropologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology and Social Anthropologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csJakub Růžička Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství Bakalářská práce Abstrakt Neuchopitelnost současného vědění samostatně operujícím jedincem, rozvoj a masové rozšíření moderních technologií, výpočetní techniky a Internetu vybízí k možnosti přehodnocení stávajících vzdělávacích praktik. Implementaci nových prostředků výuky, progresivním didaktickým metodám a stírání hranic mezi studiem a samostudiem však brání tradice konvenčního institucionálního školského vzdělávání a souvisejících metod. I to však, prostřednictvím reforem, reaguje na změnu situace na pracovním trhu, přestože nutně neklade důraz na technické prostředky, jež dosažení vytyčených cílů výrazně usnadňují. V duchu evropských reforem se nese i reforma vzdělávání v České republice. Práce je věnována popisu a charakteristice tohoto současného trendu, implementaci nových vzdělávacích metod a (přidruženým) postojům žáků devátých tříd ZŠ, jež jsou jednou z prvních generací v českém prostředí, která byla ovlivněna revolucí ve výpočetní technice a zmiňovanými reformami vzdělávací soustavy a procesu výuky po celou dobů svých studií na základní škole. Probíhající změny neovlivňují pouze oblast školního vyučování, ale zasahují i do problematik samostudia,...cs_CZ
uk.abstract.enJakub Růžička Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství Bakalářská práce Abstract The impossibility of mastering the entire existing knowledge of humankind, which means entire knowledge that has been produced up to know, by independent and individual human being, and also the development and massive expansion of computer technologies and the Internet, imply the necessity of rethinking current educational practices. Despite that, implementing new means of education, progressive didactic methods and crossing the boundaries of study and self-study, is being obstructed by institutional conventional educational system and related methods. Even thought the system responds to the transformation of the labour market, it does not put the main emphasis on information technologies, which are great facilitators in achieving these goals. The ongoing reform of the Czech educational system has the spirit of broader European reforms. This dissertation is concerned with description of the current trend, implementation of new educational methods and associated stances and attitudes of ninth grade pupils, who are one of the first generation in the Czech Republic which has been affected by the revolution in IT and by the above...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990015253170106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV