dc.contributor.advisor | Remr, Jiří | |
dc.creator | Růžička, Jakub | |
dc.date.accessioned | 2020-08-19T21:54:41Z | |
dc.date.available | 2020-08-19T21:54:41Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/43457 | |
dc.description.abstract | Jakub Růžička Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství Bakalářská práce Abstrakt Neuchopitelnost současného vědění samostatně operujícím jedincem, rozvoj a masové rozšíření moderních technologií, výpočetní techniky a Internetu vybízí k možnosti přehodnocení stávajících vzdělávacích praktik. Implementaci nových prostředků výuky, progresivním didaktickým metodám a stírání hranic mezi studiem a samostudiem však brání tradice konvenčního institucionálního školského vzdělávání a souvisejících metod. I to však, prostřednictvím reforem, reaguje na změnu situace na pracovním trhu, přestože nutně neklade důraz na technické prostředky, jež dosažení vytyčených cílů výrazně usnadňují. V duchu evropských reforem se nese i reforma vzdělávání v České republice. Práce je věnována popisu a charakteristice tohoto současného trendu, implementaci nových vzdělávacích metod a (přidruženým) postojům žáků devátých tříd ZŠ, jež jsou jednou z prvních generací v českém prostředí, která byla ovlivněna revolucí ve výpočetní technice a zmiňovanými reformami vzdělávací soustavy a procesu výuky po celou dobů svých studií na základní škole. Probíhající změny neovlivňují pouze oblast školního vyučování, ale zasahují i do problematik samostudia,... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Jakub Růžička Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství Bakalářská práce Abstract The impossibility of mastering the entire existing knowledge of humankind, which means entire knowledge that has been produced up to know, by independent and individual human being, and also the development and massive expansion of computer technologies and the Internet, imply the necessity of rethinking current educational practices. Despite that, implementing new means of education, progressive didactic methods and crossing the boundaries of study and self-study, is being obstructed by institutional conventional educational system and related methods. Even thought the system responds to the transformation of the labour market, it does not put the main emphasis on information technologies, which are great facilitators in achieving these goals. The ongoing reform of the Czech educational system has the spirit of broader European reforms. This dissertation is concerned with description of the current trend, implementation of new educational methods and associated stances and attitudes of ninth grade pupils, who are one of the first generation in the Czech Republic which has been affected by the revolution in IT and by the above... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | sociology of education | en_US |
dc.subject | teacher-centered | en_US |
dc.subject | student-centered learning | en_US |
dc.subject | revolution in education | en_US |
dc.subject | reform of education | en_US |
dc.subject | institutional education | en_US |
dc.subject | trend in education | en_US |
dc.subject | autodidacticism | en_US |
dc.subject | cheating | en_US |
dc.subject | cribbing | en_US |
dc.subject | afterschool education | en_US |
dc.subject | ICT in education | en_US |
dc.subject | educational reform | en_US |
dc.subject | research | en_US |
dc.subject | ninth grade pupils | en_US |
dc.subject | attitudes | en_US |
dc.subject | practices | en_US |
dc.subject | habits | en_US |
dc.subject | Czech republic | en_US |
dc.subject | ZS Hostynska | en_US |
dc.subject | Prague | en_US |
dc.subject | school subjects | en_US |
dc.subject | popularity of school subjects | en_US |
dc.subject | popularity of teachers | en_US |
dc.subject | popularization of education | en_US |
dc.subject | didactic methods | en_US |
dc.subject | instructional scaffolding | en_US |
dc.subject | sociologie vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | tradiční vzdělávací systém | cs_CZ |
dc.subject | výuka orientovaná na učitele | cs_CZ |
dc.subject | výuka orientovaná na žáka | cs_CZ |
dc.subject | revoluce ve vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | reforma vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | institucionální školské vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | trend vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | samostudium | cs_CZ |
dc.subject | studium | cs_CZ |
dc.subject | podvádění | cs_CZ |
dc.subject | opisování | cs_CZ |
dc.subject | tahák | cs_CZ |
dc.subject | mimoškolní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | reforma školství | cs_CZ |
dc.subject | výzkum | cs_CZ |
dc.subject | žáci deváté třídy ZŠ | cs_CZ |
dc.subject | postoje | cs_CZ |
dc.subject | zvyklosti | cs_CZ |
dc.subject | základní školy | cs_CZ |
dc.subject | Česká republika | cs_CZ |
dc.subject | ZŠ Hostýnská | cs_CZ |
dc.subject | Praha | cs_CZ |
dc.subject | oblíbenost školních předmětů | cs_CZ |
dc.subject | oblíbenost pedagoga | cs_CZ |
dc.subject | metody vyučování | cs_CZ |
dc.subject | didaktické metody | cs_CZ |
dc.title | Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-10 | |
dc.description.department | Department of Sociology | en_US |
dc.description.department | Katedra sociologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 113001 | |
dc.title.translated | Techn(olog)ical Revolution in Education: Practices and Attitudes of Ninth Grade Pupils to Education and Autodidacticism within the Reforming System of Education | en_US |
dc.contributor.referee | Buchtík, Martin | |
dc.identifier.aleph | 001525317 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociology and Social Anthropology | en_US |
thesis.degree.discipline | Sociologie a sociální antropologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Sociologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Sociology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra sociologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Sociology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociologie a sociální antropologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Sociology and Social Anthropology | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Sociology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Jakub Růžička Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství Bakalářská práce Abstrakt Neuchopitelnost současného vědění samostatně operujícím jedincem, rozvoj a masové rozšíření moderních technologií, výpočetní techniky a Internetu vybízí k možnosti přehodnocení stávajících vzdělávacích praktik. Implementaci nových prostředků výuky, progresivním didaktickým metodám a stírání hranic mezi studiem a samostudiem však brání tradice konvenčního institucionálního školského vzdělávání a souvisejících metod. I to však, prostřednictvím reforem, reaguje na změnu situace na pracovním trhu, přestože nutně neklade důraz na technické prostředky, jež dosažení vytyčených cílů výrazně usnadňují. V duchu evropských reforem se nese i reforma vzdělávání v České republice. Práce je věnována popisu a charakteristice tohoto současného trendu, implementaci nových vzdělávacích metod a (přidruženým) postojům žáků devátých tříd ZŠ, jež jsou jednou z prvních generací v českém prostředí, která byla ovlivněna revolucí ve výpočetní technice a zmiňovanými reformami vzdělávací soustavy a procesu výuky po celou dobů svých studií na základní škole. Probíhající změny neovlivňují pouze oblast školního vyučování, ale zasahují i do problematik samostudia,... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Jakub Růžička Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství Bakalářská práce Abstract The impossibility of mastering the entire existing knowledge of humankind, which means entire knowledge that has been produced up to know, by independent and individual human being, and also the development and massive expansion of computer technologies and the Internet, imply the necessity of rethinking current educational practices. Despite that, implementing new means of education, progressive didactic methods and crossing the boundaries of study and self-study, is being obstructed by institutional conventional educational system and related methods. Even thought the system responds to the transformation of the labour market, it does not put the main emphasis on information technologies, which are great facilitators in achieving these goals. The ongoing reform of the Czech educational system has the spirit of broader European reforms. This dissertation is concerned with description of the current trend, implementation of new educational methods and associated stances and attitudes of ninth grade pupils, who are one of the first generation in the Czech Republic which has been affected by the revolution in IT and by the above... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015253170106986 | |