Show simple item record

Czech on website of discount servers
dc.contributor.advisorHoffmannová, Jana
dc.creatorIhnatsenia, Hanna
dc.date.accessioned2017-05-07T07:58:14Z
dc.date.available2017-05-07T07:58:14Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/43130
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá komplexní charakteristikou komunikace na internetových stránkách slevových serverů od podzimu 2010 do jara 2012. Vystihuje specifickou kombinaci stylu reklamního, odborného a prostě sdělovacího. U reklamních textů produkovaných zprostředkovatelem popísuje zastoupení funkce informativní, persvazivní (apelové) a zábavné prvky hry, humoru. V rámci funkce informativní ukázuje prostředky stylu odborného (termíny cizího původu, hybridy), spojené se seriózností a spisovným vyjadřováním, a rovněž prostředky sloužící ke zpracování textů různých forem reklamy a propagace na Internetu. V rámci funkce apelové pak prostředky neformálnosti, bezprostředního kontaktu jako oslovení, imperativy, konverzační fráze, emotikony; slangové nebo počeštěné podoby termínů cizího původu, výskyt prostředků příznačných pro české mluvené projevy v těchto psaných textech. Na připojených internetových diskusích předvádí dialog mezi zprostředkovatelem a zákazníky, tj. specifickou profilaci a proporci vyjadřování věcného, neutrálně korektního na jedné straně a podbízivého, manipulativního (zprostředkovatel), resp. emotivního, expresivního, nezřídka nespisovného (zákazníci). Kromě toho posuzuje z onomastického a slovotvorného hlediska názvy slevových serverů (Slevomat, Slevopolis, Vykupto, Zapakatel,...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the complex characteristics of communication that occurred on the webpages of the discount servers during Fall 2011 - Spring 2012 capturing specific combination of both, professional and word-of-mouth, advertising styles. Advertising texts produced by the advertising agent could be described as informative and persuasive with entertaining elements of gameplay and humor. Informative function is being realized by means of professional style (e.g. using words of foreign origin) associated with seriousness and literary expression, and by means of preparing different forms of advertising texts and publicity on the Internet. Realization of persuasive function happens through informal and direct communication using salutations, imperatives, emoticons, slang and domesticized terminology of foreign origin, and through presence of Czech spoken speech in these texts. Dialogue between agents and customers occurs in corresponding internet forums that is certain mixture of correct and neutral opinion on one hand and manipulative, exaggerated, emotional and often ungrammatical expressions on the other hand. Moreover, the names of these discount servers are formed in terms of word formation (e.g. Slevomat, Slevopolis, Vykupto, Zapakatel, Nebeslev, Mydeals, etc.) describing their motivation....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectelektronická komunikacecs_CZ
dc.subjectstyl reklamnícs_CZ
dc.subjectodborný a prostě sdělovacícs_CZ
dc.subjectpropagace na internetucs_CZ
dc.subjectpersuazecs_CZ
dc.subjectmanipulacecs_CZ
dc.subjectchrématonymacs_CZ
dc.subjectelectronic communicationen_US
dc.subjectadvertising styleen_US
dc.subjectprofessional and word-of-mouth stylesen_US
dc.subjectpromotion on the Interneten_US
dc.subjectpersuasionen_US
dc.subjectmanipulationen_US
dc.subjectchrematonymsen_US
dc.titleČeština na internetových stránkách slevových serverůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-10
dc.description.departmentInstitute of Czech Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav bohemistických studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId108976
dc.title.translatedCzech on website of discount serversen_US
dc.contributor.refereeStarý Kořánová, Ilona
dc.identifier.aleph001504990
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech for Non-Native Speakersen_US
thesis.degree.disciplineČeština pro cizincecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav bohemistických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeština pro cizincecs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech for Non-Native Speakersen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá komplexní charakteristikou komunikace na internetových stránkách slevových serverů od podzimu 2010 do jara 2012. Vystihuje specifickou kombinaci stylu reklamního, odborného a prostě sdělovacího. U reklamních textů produkovaných zprostředkovatelem popísuje zastoupení funkce informativní, persvazivní (apelové) a zábavné prvky hry, humoru. V rámci funkce informativní ukázuje prostředky stylu odborného (termíny cizího původu, hybridy), spojené se seriózností a spisovným vyjadřováním, a rovněž prostředky sloužící ke zpracování textů různých forem reklamy a propagace na Internetu. V rámci funkce apelové pak prostředky neformálnosti, bezprostředního kontaktu jako oslovení, imperativy, konverzační fráze, emotikony; slangové nebo počeštěné podoby termínů cizího původu, výskyt prostředků příznačných pro české mluvené projevy v těchto psaných textech. Na připojených internetových diskusích předvádí dialog mezi zprostředkovatelem a zákazníky, tj. specifickou profilaci a proporci vyjadřování věcného, neutrálně korektního na jedné straně a podbízivého, manipulativního (zprostředkovatel), resp. emotivního, expresivního, nezřídka nespisovného (zákazníci). Kromě toho posuzuje z onomastického a slovotvorného hlediska názvy slevových serverů (Slevomat, Slevopolis, Vykupto, Zapakatel,...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the complex characteristics of communication that occurred on the webpages of the discount servers during Fall 2011 - Spring 2012 capturing specific combination of both, professional and word-of-mouth, advertising styles. Advertising texts produced by the advertising agent could be described as informative and persuasive with entertaining elements of gameplay and humor. Informative function is being realized by means of professional style (e.g. using words of foreign origin) associated with seriousness and literary expression, and by means of preparing different forms of advertising texts and publicity on the Internet. Realization of persuasive function happens through informal and direct communication using salutations, imperatives, emoticons, slang and domesticized terminology of foreign origin, and through presence of Czech spoken speech in these texts. Dialogue between agents and customers occurs in corresponding internet forums that is certain mixture of correct and neutral opinion on one hand and manipulative, exaggerated, emotional and often ungrammatical expressions on the other hand. Moreover, the names of these discount servers are formed in terms of word formation (e.g. Slevomat, Slevopolis, Vykupto, Zapakatel, Nebeslev, Mydeals, etc.) describing their motivation....en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav bohemistických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990015049900106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV