Zobrazit minimální záznam

Self-harm in children
dc.contributor.advisorProcházková, Jana
dc.creatorTvrdoňová, Anna
dc.date.accessioned2021-05-19T12:34:08Z
dc.date.available2021-05-19T12:34:08Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/43093
dc.description.abstractTitle: Self-harm in children Abstract This thesis deals with the topic of self-injury of adolescents. Its goal is to analyze the adolescents' view of self-injury, how the youth themselves define self-injury and what they perceive to be self-injurious behavior. The work is divided into two core parts. The first section focuses on the definition of the self-injury and reviews both current Czech and international literature. Particular attention is devoted to the inconsistent terminology, definitions and presentation of the recent classification system of self- injury. The second part is devoted to the research of explorative character. The data have been collected through a survey using anonymous self report questionnaire from 73 pupils between the ages of 13-15 and they were analysed using categorization and the method of factor and cluster analysis. Factor analysis extracted ten factors which served as the meaningful units and can be interpreted as adolescents' viewpoints of self- injury. Findings suggest the adolescents consider not only direct destruction of one's own body as example self-injury but also behavior that indirectly leads to negative health outcomes (eating disorders, smoking, abuse of alcohol). Interestingly, the youth reported ambivalent viewpoint of self-injury. They reported not only the...en_US
dc.description.abstractNázev: Sebepoškozování u dětí Abstrakt: Předkládaná práce se věnuje problematice sebepoškozování a jejím cílem je analyzovat pojetí sebepoškozování u dětí staršího školního věku, jak definují sebepoškozování a co dle jejich názoru zahrnuje sebepoškozující chování. Práce je rozdělena do dvou stěžejních částí. První část je zaměřena na vymezení pojmu sebepoškozování a zmapování současné zahraniční i české odborné literatury. Pozornost je věnována nejasnostem v terminologii a představení aktuální klasifikace sebepoškozujícího jednání. Druhá část práce je věnována prezentaci výzkumu explorativního charakteru. Data byla získána prostřednictvím dotazníkového šetření od 73 respondentů ve věku 13 až 15 let a analyzována prostřednictvím kategorizování odpovědí a s využitím metody faktorové a shlukové analýzy. Faktorová analýza extrahovala deset faktorů, které tvoří smysluplné celky a lze je interpretovat jako představy, které mají dospívající o sebepoškozování. Výsledky ukázaly, že dospívající chápou sebepoškozování nejen jako přímé narušení těla, ale začleňují mezi sebepoškozující aktivity i dlouhodobé nepříznivé působení na zdraví (poruchy příjmu potravy, kouření, zneužívání alkoholu). Zajímavým zjištěním je, že dospívající mají na sebepoškozování ambivalentní názor. Uvědomují si nejen následné ztráty a možné...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectself-injuryen_US
dc.subjectself-harmen_US
dc.subjectadolescenceen_US
dc.subjectadolescents'conceptualizations of self-injuryen_US
dc.subjectfactor analysisen_US
dc.subjectsebepoškozovánícs_CZ
dc.subjectdospívánícs_CZ
dc.subjectkoncepce sebepoškozovánícs_CZ
dc.subjectfaktorová analýzacs_CZ
dc.titleSebepoškozování u dětícs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-05
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId125253
dc.title.translatedSelf-harm in childrenen_US
dc.contributor.refereeSotáková, Hana
dc.identifier.aleph001504950
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csNázev: Sebepoškozování u dětí Abstrakt: Předkládaná práce se věnuje problematice sebepoškozování a jejím cílem je analyzovat pojetí sebepoškozování u dětí staršího školního věku, jak definují sebepoškozování a co dle jejich názoru zahrnuje sebepoškozující chování. Práce je rozdělena do dvou stěžejních částí. První část je zaměřena na vymezení pojmu sebepoškozování a zmapování současné zahraniční i české odborné literatury. Pozornost je věnována nejasnostem v terminologii a představení aktuální klasifikace sebepoškozujícího jednání. Druhá část práce je věnována prezentaci výzkumu explorativního charakteru. Data byla získána prostřednictvím dotazníkového šetření od 73 respondentů ve věku 13 až 15 let a analyzována prostřednictvím kategorizování odpovědí a s využitím metody faktorové a shlukové analýzy. Faktorová analýza extrahovala deset faktorů, které tvoří smysluplné celky a lze je interpretovat jako představy, které mají dospívající o sebepoškozování. Výsledky ukázaly, že dospívající chápou sebepoškozování nejen jako přímé narušení těla, ale začleňují mezi sebepoškozující aktivity i dlouhodobé nepříznivé působení na zdraví (poruchy příjmu potravy, kouření, zneužívání alkoholu). Zajímavým zjištěním je, že dospívající mají na sebepoškozování ambivalentní názor. Uvědomují si nejen následné ztráty a možné...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Self-harm in children Abstract This thesis deals with the topic of self-injury of adolescents. Its goal is to analyze the adolescents' view of self-injury, how the youth themselves define self-injury and what they perceive to be self-injurious behavior. The work is divided into two core parts. The first section focuses on the definition of the self-injury and reviews both current Czech and international literature. Particular attention is devoted to the inconsistent terminology, definitions and presentation of the recent classification system of self- injury. The second part is devoted to the research of explorative character. The data have been collected through a survey using anonymous self report questionnaire from 73 pupils between the ages of 13-15 and they were analysed using categorization and the method of factor and cluster analysis. Factor analysis extracted ten factors which served as the meaningful units and can be interpreted as adolescents' viewpoints of self- injury. Findings suggest the adolescents consider not only direct destruction of one's own body as example self-injury but also behavior that indirectly leads to negative health outcomes (eating disorders, smoking, abuse of alcohol). Interestingly, the youth reported ambivalent viewpoint of self-injury. They reported not only the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990015049500106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV