Show simple item record

Popularity of television series House, M.D.
dc.contributor.advisorChrz, Vladimír
dc.creatorPetrů, Vít
dc.date.accessioned2017-05-07T07:37:15Z
dc.date.available2017-05-07T07:37:15Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/43030
dc.description.abstractV bakalářské práci je zkoumáno, proč je seriál Dr. House tak populární. Seriál je zde pojímán jako široce sdílený pop-kulturní artefakt, jenž je z hlediska kulturní psychologie významným dokumentem o tom, jak je lidská mysl utvářena a vyjadřována prostřednictvím kultury. Z pohledu několika psychologických koncepcí, je zkoumána otázka po mechanismech, nabídkách či obsahu, který je příčinou popularity tohoto seriálu. Popularita seriálu byla zkoumána jednak rozborem artefaktu samého a doplňkově z pohledu diváků. Průzkum seriálu vedl k závěru, že popularita seriálu Dr. House spočívá ve čtyřech různých aspektech. První aspekt je spatřován v inovacích, které tento seriál divákovi přináší vzhledem k tradiční, zavedené podobě lékařského dramatu. Druhý aspekt je založen na identifikaci a popisu vzorců, představujících určité nabídky pro různé složky diváka ("produkty pro mysl"). Třetí aspekt spočívá v interpretaci seriálu jako "sociodramatu", imaginárně řešícího určité protiklady. Čtvrtý aspekt volně vychází z Bambergovy teorie narativního "umísťování" a na třech úrovních ukazuje, jak je postava doktora House pro diváka přitažlivá, co mu poskytuje a jak seriál reflektuje proměnu modelu partnerského soužití.cs_CZ
dc.description.abstractThe object in this thesis is to investigate why a television series House M.D. is so popular. Television series is conceived as a widely shared pop-culture artefact, which is a major proof how the human mind is shaped by and expressed through culture in terms of cultural psychology. The question of mechanisms, offers or content that are causing the popularity of this series is examined from the perspective of several psychological concepts. The popularity of the series was examined by the analysis of the artefact itself and additionally from the perspective of the viewers. This examination led to the conclusion that the popularity of the series House M.D. lies in several different aspects. The first aspect is seen in innovations this series brings to the viewer due to the traditional established form of medical drama. The second aspect is based on identifying, describing patterns and representing certain offers for various components of viewer ("products for the mind"). The third aspect lies in interpretation of the series as "sociodrama" that solves certain imaginary opposites. The fourth aspect is loosely based on Bamberg's theory of narrative positioning that on three levels shows how the character of doctor House is attractive to the viewer, what it provides and how the series reflects the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecttelevizní seriálcs_CZ
dc.subjectDr. Housecs_CZ
dc.subjectkulturní artefaktcs_CZ
dc.subjectumísťovánícs_CZ
dc.subjectmyslcs_CZ
dc.subjectkulturacs_CZ
dc.subjecttelevision seriesen_US
dc.subjectHouse M.Den_US
dc.subjectcultural artefacten_US
dc.subjectpositioningen_US
dc.subjectminden_US
dc.subjectcultureen_US
dc.titlePopularita televizního seriálu Dr. Housecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-01
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId105705
dc.title.translatedPopularity of television series House, M.D.en_US
dc.contributor.refereeSmetáčková, Irena
dc.identifier.aleph001471989
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV bakalářské práci je zkoumáno, proč je seriál Dr. House tak populární. Seriál je zde pojímán jako široce sdílený pop-kulturní artefakt, jenž je z hlediska kulturní psychologie významným dokumentem o tom, jak je lidská mysl utvářena a vyjadřována prostřednictvím kultury. Z pohledu několika psychologických koncepcí, je zkoumána otázka po mechanismech, nabídkách či obsahu, který je příčinou popularity tohoto seriálu. Popularita seriálu byla zkoumána jednak rozborem artefaktu samého a doplňkově z pohledu diváků. Průzkum seriálu vedl k závěru, že popularita seriálu Dr. House spočívá ve čtyřech různých aspektech. První aspekt je spatřován v inovacích, které tento seriál divákovi přináší vzhledem k tradiční, zavedené podobě lékařského dramatu. Druhý aspekt je založen na identifikaci a popisu vzorců, představujících určité nabídky pro různé složky diváka ("produkty pro mysl"). Třetí aspekt spočívá v interpretaci seriálu jako "sociodramatu", imaginárně řešícího určité protiklady. Čtvrtý aspekt volně vychází z Bambergovy teorie narativního "umísťování" a na třech úrovních ukazuje, jak je postava doktora House pro diváka přitažlivá, co mu poskytuje a jak seriál reflektuje proměnu modelu partnerského soužití.cs_CZ
uk.abstract.enThe object in this thesis is to investigate why a television series House M.D. is so popular. Television series is conceived as a widely shared pop-culture artefact, which is a major proof how the human mind is shaped by and expressed through culture in terms of cultural psychology. The question of mechanisms, offers or content that are causing the popularity of this series is examined from the perspective of several psychological concepts. The popularity of the series was examined by the analysis of the artefact itself and additionally from the perspective of the viewers. This examination led to the conclusion that the popularity of the series House M.D. lies in several different aspects. The first aspect is seen in innovations this series brings to the viewer due to the traditional established form of medical drama. The second aspect is based on identifying, describing patterns and representing certain offers for various components of viewer ("products for the mind"). The third aspect lies in interpretation of the series as "sociodrama" that solves certain imaginary opposites. The fourth aspect is loosely based on Bamberg's theory of narrative positioning that on three levels shows how the character of doctor House is attractive to the viewer, what it provides and how the series reflects the...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990014719890106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV