dc.contributor.advisor | Smetáčková, Irena | |
dc.creator | Šerák, Viktor | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T07:07:16Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T07:07:16Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/42886 | |
dc.description.abstract | Homofobní obtěžování na základní škole z pohledu agresora a jeho oběti. Cílem práce bylo zjistit, jaké faktory se podílejí na způsobu, jakým protagonisté homofobního obtěžování prožívají tyto interakce a jak na ně nahlížejí. Zkoumány byly i související otázky, zahrnující mj. vliv homofobního obtěžování na třídní klima a třídního klima na homofobní obtěžování. Na téma se dívám z pohledu sociální psychologie, pedagogické psychologie a genderové problematiky. Konkrétně řeším otázky třídní skupiny a klimatu v ní panujícím, dále pak šikanu, která je součástí homofobního obtěžování a také přímo homofobií. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Homophobic bullying at school - the perspective of the agressor and the victim. The goal of this paper was to identify, which factors are relevant in the way of experiencing the homophobic bullying by its protagonists and how they percieve interactions associated with it. Also examined were related questions including among others infuence of homophobic bullying on class norms and the opposite infuence of class norms on homophobic bullying. I am exploring this topic from the point of view of social psychology, educational psychology and gender issue. I specifically look into the issues of class unit and norms that are prevailing iside this unit, followed up by bullying which is a part of homophobic bullying and by homophobia itself. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Homofobní obtěžování | cs_CZ |
dc.subject | iniciátor | cs_CZ |
dc.subject | agresor | cs_CZ |
dc.subject | oběť | cs_CZ |
dc.subject | třídní klima | cs_CZ |
dc.subject | šikana | cs_CZ |
dc.subject | homofobie | cs_CZ |
dc.subject | genderový řád | cs_CZ |
dc.subject | Homophobic Bullying | en_US |
dc.subject | Initiator | en_US |
dc.subject | Aggressor | en_US |
dc.subject | Victim | en_US |
dc.subject | Class Norms | en_US |
dc.subject | Bullying | en_US |
dc.subject | Homophobia | en_US |
dc.subject | Gender Order | en_US |
dc.title | Homofobní obtěžování na základní škole z pohledu agresora a jeho oběti | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-14 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 83466 | |
dc.title.translated | Homophobic bullying at school - the perspective of the agressor and the victim | en_US |
dc.contributor.referee | Kadlecová, Eva | |
dc.identifier.aleph | 001530268 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Homofobní obtěžování na základní škole z pohledu agresora a jeho oběti. Cílem práce bylo zjistit, jaké faktory se podílejí na způsobu, jakým protagonisté homofobního obtěžování prožívají tyto interakce a jak na ně nahlížejí. Zkoumány byly i související otázky, zahrnující mj. vliv homofobního obtěžování na třídní klima a třídního klima na homofobní obtěžování. Na téma se dívám z pohledu sociální psychologie, pedagogické psychologie a genderové problematiky. Konkrétně řeším otázky třídní skupiny a klimatu v ní panujícím, dále pak šikanu, která je součástí homofobního obtěžování a také přímo homofobií. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Homophobic bullying at school - the perspective of the agressor and the victim. The goal of this paper was to identify, which factors are relevant in the way of experiencing the homophobic bullying by its protagonists and how they percieve interactions associated with it. Also examined were related questions including among others infuence of homophobic bullying on class norms and the opposite infuence of class norms on homophobic bullying. I am exploring this topic from the point of view of social psychology, educational psychology and gender issue. I specifically look into the issues of class unit and norms that are prevailing iside this unit, followed up by bullying which is a part of homophobic bullying and by homophobia itself. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015302680106986 | |