Show simple item record

Achievement motivation and time perspective pupil
dc.contributor.advisorPavelková, Isabella
dc.creatorStehlíková, Lenka
dc.date.accessioned2017-05-07T07:01:48Z
dc.date.available2017-05-07T07:01:48Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/42860
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje konceptu časové perspektivy a částečně konceptu výkonové motivace u žáků základní školy. Celý text je strukturován do dvou částí - teoretické a praktické. Důraz je kladen na praktickou část a její výzkumné zpracování. První část se zabývá teoretickou koncepcí výkonové motivace a časové perspektivy. Popis koncepce výkonové motivace se snaží vymezit pojem výkonová motivace, odkrýt její zdroje, odlišit její typy, představit její teoretická východiska především autorů Atkinson, Heckhausen a ukázat diagnostické metody, kterými je zjišťována. Druhým fenoménem je časová perspektiva, které je věnován větší prostor. Popis časové perspektivy si klade za cíl provést poznatky o vnímání času, o vlivu časové perspektivy na chování a představit koncept orientace na budoucnost, jehož autorem je Gjesme. Klíčovým jménem pro tuto práci je francouzský odborník Josepha Nuttin, který se podrobněji věnuje teorii osobnostně motivační koncepci časové perspektivy, neopomeneme ani tuzemskou autorku, Isabellu Pavelkovou, která též přichází z koncepcí perspektivní orientace. Druhá část je zaměřena na výzkumné šetření, které se uskutečnilo na přelomu března a dubna 2011 u žáků sedmých a osmých tříd pražské základní školy. Cílem výzkumné části této práce je zmapovat vztah k budoucnosti žáků sedmé a osmé...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor's thesis focuses on the concept of time perspective and partly on the concept of achievement motivation of primary school students. The entire text is structured into two parts - theoretical and practical one. The emphasis is mainly put on the practical part and related research. The first part aims at the theoretical concept of achievement motivation and time perspective. The description of the concept of achievement motivation defines the achievement motivation as such, reveals its sources, differentiates between its particular types, presents theoretical assumptions maily set by Atkinson, Heckhausen and shows the diagnostic methods by which it is assessed. The second phenomenon is the time perspective to which the major attention is paid. The description of the time perspective applies the knowledge of the time perception and of the impact of the time perspective on the behaviour and presents Gjemse's concept of the orientation to future. The crucial person for this thesis is the French specialist Joseph Nuttin who deeply analyses the personality-motivational concept of time perspective theory. Moreover we should not forget about the Czech author Isabella Pavelková who also comes with the concept of perspective orientation. The second part focuses on the research conducted in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpedagogická psychologiecs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectvýkonová motivacecs_CZ
dc.subjectčasová orientacecs_CZ
dc.subjectpedagogical psychologyen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectachievement motivationen_US
dc.subjecttime orientationen_US
dc.titleVýkonová motivace a časová perspektiva u žákůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-13
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId105266
dc.title.translatedAchievement motivation and time perspective pupilen_US
dc.contributor.refereeŠkaloudová, Alena
dc.identifier.aleph001501306
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se věnuje konceptu časové perspektivy a částečně konceptu výkonové motivace u žáků základní školy. Celý text je strukturován do dvou částí - teoretické a praktické. Důraz je kladen na praktickou část a její výzkumné zpracování. První část se zabývá teoretickou koncepcí výkonové motivace a časové perspektivy. Popis koncepce výkonové motivace se snaží vymezit pojem výkonová motivace, odkrýt její zdroje, odlišit její typy, představit její teoretická východiska především autorů Atkinson, Heckhausen a ukázat diagnostické metody, kterými je zjišťována. Druhým fenoménem je časová perspektiva, které je věnován větší prostor. Popis časové perspektivy si klade za cíl provést poznatky o vnímání času, o vlivu časové perspektivy na chování a představit koncept orientace na budoucnost, jehož autorem je Gjesme. Klíčovým jménem pro tuto práci je francouzský odborník Josepha Nuttin, který se podrobněji věnuje teorii osobnostně motivační koncepci časové perspektivy, neopomeneme ani tuzemskou autorku, Isabellu Pavelkovou, která též přichází z koncepcí perspektivní orientace. Druhá část je zaměřena na výzkumné šetření, které se uskutečnilo na přelomu března a dubna 2011 u žáků sedmých a osmých tříd pražské základní školy. Cílem výzkumné části této práce je zmapovat vztah k budoucnosti žáků sedmé a osmé...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis focuses on the concept of time perspective and partly on the concept of achievement motivation of primary school students. The entire text is structured into two parts - theoretical and practical one. The emphasis is mainly put on the practical part and related research. The first part aims at the theoretical concept of achievement motivation and time perspective. The description of the concept of achievement motivation defines the achievement motivation as such, reveals its sources, differentiates between its particular types, presents theoretical assumptions maily set by Atkinson, Heckhausen and shows the diagnostic methods by which it is assessed. The second phenomenon is the time perspective to which the major attention is paid. The description of the time perspective applies the knowledge of the time perception and of the impact of the time perspective on the behaviour and presents Gjemse's concept of the orientation to future. The crucial person for this thesis is the French specialist Joseph Nuttin who deeply analyses the personality-motivational concept of time perspective theory. Moreover we should not forget about the Czech author Isabella Pavelková who also comes with the concept of perspective orientation. The second part focuses on the research conducted in...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV