Zobrazit minimální záznam

The transformation of czech TV quiz shows
dc.contributor.advisorJirák, Jan
dc.creatorŠvestka, Jan
dc.date.accessioned2017-05-07T06:40:47Z
dc.date.available2017-05-07T06:40:47Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/42762
dc.description.abstractCílem této práce je nalézt odpověď na otázky týkající se vývoje televizního žánru kvízových pořadů. Zabývá se stručně i vývojem v zahraničních zemích, hlavní pozornost ale věnuje České republice a českým celoplošně vysílajícím médiím všeobecného zaměření. Konkrétně televizím Česká televize, Nova, Prima a Barrandov. Klade důraz na problematiku původnosti formátů. Časově se omezuje na období mezi lednem 1993 a dubnem 2012. Připomíná i vývoj v minulých dobách, nicméně do analýzy ji nezahrnuje. Samotný rozbor odkrývá vývoj čtyř nepůvodních kvízů a na jejich příkladech ukazuje různé typy přebírání kvízových formátů. Odhaluje zákonitosti přebírání zahraničních i domácích pořadů. Ukazuje, jak se kvízy během posledních devatenácti let měnily. Snaží se nalézt odpovědi na několik otázek týkajících se českých televizních kvízů obecně i jejich dílčích problémů. Proměnilo se vystupování moderátorů? Jak je to s moderátory a soutěžícími z hlediska pohlaví? Objevuje se v kvízech více žen, anebo mužů? Je nyní více kvízů než před devatenácti lety? Jak se v jejich tvorbě odráží společenské změny? Ovlivnily západní vzory českou kvízovou tvorbu? Pokud ano, tak jak? Jaký dopad tyto změny měly na rozmanitost kvízových formátů?cs_CZ
dc.description.abstractMain task of this work is to find out the answers to the questions of the television quiz shows genre development. The work deals with foreign countries development, but the main attention is fixed to Czech republic and Czech full-area broadcasting media, which emphasise general matters. Concretely these television companies: Česká televize, Nova, Prima a Barrandov. The work emphasises the problem of formats originality. The time spread is since January 1993 to April 2012. A quiz shows development before 1993 is mentioned, but the analysis does not contain that. The analysis shows four copied quiz shows development. These examples uncover the variations of the quiz shows formats copying and domestication. They reveal the rules of the copying and domestication. They show the transformation of the quiz shows during recent years. The work tries to solve a few questions about the Czech quiz shows and their partial problems. Has the hosts behaviour changed? What about the hosts gender? Is there more men or women in the quiz shows? Is the number of recently broadcasted quiz shows higher than the number of the quiz shows, which were broadcasted nineteen years ago? What about the relation of the quiz shows production and social changes? Have the western models affected Czech quiz shows production? If so,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectTelevizní kvízcs_CZ
dc.subjecttelevizní soutěžcs_CZ
dc.subjecttelevizní zábavacs_CZ
dc.subjectpřebírání formátůcs_CZ
dc.subjecthracs_CZ
dc.subjectQuiz showen_US
dc.subjectgame showen_US
dc.subjecttelevision entertainmenten_US
dc.subjectformat domesticationen_US
dc.subjectgameen_US
dc.titleProměna vědomostních soutěží v českých televizíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-26
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId123679
dc.title.translatedThe transformation of czech TV quiz showsen_US
dc.contributor.refereeKruml, Milan
dc.identifier.aleph001482061
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této práce je nalézt odpověď na otázky týkající se vývoje televizního žánru kvízových pořadů. Zabývá se stručně i vývojem v zahraničních zemích, hlavní pozornost ale věnuje České republice a českým celoplošně vysílajícím médiím všeobecného zaměření. Konkrétně televizím Česká televize, Nova, Prima a Barrandov. Klade důraz na problematiku původnosti formátů. Časově se omezuje na období mezi lednem 1993 a dubnem 2012. Připomíná i vývoj v minulých dobách, nicméně do analýzy ji nezahrnuje. Samotný rozbor odkrývá vývoj čtyř nepůvodních kvízů a na jejich příkladech ukazuje různé typy přebírání kvízových formátů. Odhaluje zákonitosti přebírání zahraničních i domácích pořadů. Ukazuje, jak se kvízy během posledních devatenácti let měnily. Snaží se nalézt odpovědi na několik otázek týkajících se českých televizních kvízů obecně i jejich dílčích problémů. Proměnilo se vystupování moderátorů? Jak je to s moderátory a soutěžícími z hlediska pohlaví? Objevuje se v kvízech více žen, anebo mužů? Je nyní více kvízů než před devatenácti lety? Jak se v jejich tvorbě odráží společenské změny? Ovlivnily západní vzory českou kvízovou tvorbu? Pokud ano, tak jak? Jaký dopad tyto změny měly na rozmanitost kvízových formátů?cs_CZ
uk.abstract.enMain task of this work is to find out the answers to the questions of the television quiz shows genre development. The work deals with foreign countries development, but the main attention is fixed to Czech republic and Czech full-area broadcasting media, which emphasise general matters. Concretely these television companies: Česká televize, Nova, Prima a Barrandov. The work emphasises the problem of formats originality. The time spread is since January 1993 to April 2012. A quiz shows development before 1993 is mentioned, but the analysis does not contain that. The analysis shows four copied quiz shows development. These examples uncover the variations of the quiz shows formats copying and domestication. They reveal the rules of the copying and domestication. They show the transformation of the quiz shows during recent years. The work tries to solve a few questions about the Czech quiz shows and their partial problems. Has the hosts behaviour changed? What about the hosts gender? Is there more men or women in the quiz shows? Is the number of recently broadcasted quiz shows higher than the number of the quiz shows, which were broadcasted nineteen years ago? What about the relation of the quiz shows production and social changes? Have the western models affected Czech quiz shows production? If so,...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990014820610106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV