Show simple item record

Using Nothing We Want to Change the the World
dc.contributor.advisorHolý, Jiří
dc.creatorLacina, Štěpán
dc.date.accessioned2017-05-07T06:35:36Z
dc.date.available2017-05-07T06:35:36Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/42737
dc.description.abstractTato práce se zabývá vývojem dadaismu a jeho projevy v české literatuře především ve dvacátých letech dvacátého století, ale také projevy pozdějšími. Zaměřuje se také na hlavní znaky dadaismu, jako jsou odpor k technice, mystičnost a rituálnost, destrukce, univerzálnost, dada jazyk či humor. Bez vymezení těchto znaků by aplikace do českého prostředí byla téměř nemožná. V českém kontextu se práce zabývá skutečnými nebo potenciálními dadaistickými projevy a teoretickou recepcí dadaismu, která je reprezentována Karlem Teigem na straně odpůrců a brněnským okruhem Devětsilu na straně příznivců. Poslední kapitola je věnována vztahu dadaismu a karnevalu na základě Bachtinovy teorie. Sleduje především shodné znaky a prvky. Klíčová slova Dadaismus, karneval, humor, destrukce, manifest.cs_CZ
dc.description.abstractThis work focuses on the evolution of Dada and its manifestation in Czech literature, especially in the twenties of the twentieth century, but, of course, it focuses on later manifestations too. It focuses on the main features of dadaism, like abhor technics, mysticism and rituality, destruction, universality, dada language or humour. Application of dada to czech discourse would be unable, without defining these features. This work focuses on real or potential dadaistic manifestations and theoretical reception in the czech discourse, which is represented by Karel Teige on the side of oppositors and the Devetsil group of Brno on the side of propagators. The last chapter is about the relations between dadaism and carnival culture, that wat theoretically formulated by Bachtin. I focuses especially on identical properties. Key words: Dadaism, carnival culture, humour, destruction, manifesto.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectDadaismuscs_CZ
dc.subjectkarnevalcs_CZ
dc.subjecthumorcs_CZ
dc.subjectdestrukcecs_CZ
dc.subjectmanifestcs_CZ
dc.subjectDadaismen_US
dc.subjectcarnivalen_US
dc.subjecthumouren_US
dc.subjectdestructionen_US
dc.subjectmanifestoen_US
dc.titlePomocí ničeho chceme změnit světcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-17
dc.description.departmentDepartment of Czech and Comparative Literatureen_US
dc.description.departmentÚstav české literatury a komparatistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId94802
dc.title.translatedUsing Nothing We Want to Change the the Worlden_US
dc.contributor.refereeHeczková, Libuše
dc.identifier.aleph001507969
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Czech and Comparative Literatureen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá vývojem dadaismu a jeho projevy v české literatuře především ve dvacátých letech dvacátého století, ale také projevy pozdějšími. Zaměřuje se také na hlavní znaky dadaismu, jako jsou odpor k technice, mystičnost a rituálnost, destrukce, univerzálnost, dada jazyk či humor. Bez vymezení těchto znaků by aplikace do českého prostředí byla téměř nemožná. V českém kontextu se práce zabývá skutečnými nebo potenciálními dadaistickými projevy a teoretickou recepcí dadaismu, která je reprezentována Karlem Teigem na straně odpůrců a brněnským okruhem Devětsilu na straně příznivců. Poslední kapitola je věnována vztahu dadaismu a karnevalu na základě Bachtinovy teorie. Sleduje především shodné znaky a prvky. Klíčová slova Dadaismus, karneval, humor, destrukce, manifest.cs_CZ
uk.abstract.enThis work focuses on the evolution of Dada and its manifestation in Czech literature, especially in the twenties of the twentieth century, but, of course, it focuses on later manifestations too. It focuses on the main features of dadaism, like abhor technics, mysticism and rituality, destruction, universality, dada language or humour. Application of dada to czech discourse would be unable, without defining these features. This work focuses on real or potential dadaistic manifestations and theoretical reception in the czech discourse, which is represented by Karel Teige on the side of oppositors and the Devetsil group of Brno on the side of propagators. The last chapter is about the relations between dadaism and carnival culture, that wat theoretically formulated by Bachtin. I focuses especially on identical properties. Key words: Dadaism, carnival culture, humour, destruction, manifesto.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV