Zobrazit minimální záznam

Forum Theatre as the Tool for Solving the Problems in the Nursery School
dc.contributor.advisorSvobodová, Radmila
dc.creatorRejsková, Veronika
dc.date.accessioned2017-05-07T06:21:00Z
dc.date.available2017-05-07T06:21:00Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/42670
dc.description.abstractPráce je zaměřená na dramatickou výchovu, konkrétně na jednu její techniku, což je Divadlo fórum. První kapitola se věnuje historii, jeho zakladateli Augusto Boalovi a příběhu, který se váže ke vzniku Divadla fórum. Dále je zde rozebíráno, co vše je potřeba k realizaci Divadla. Dobří herci, sociálně a psychicky zralá skupina a promyšlený scénář. Ve druhé kapitole nejprve uvádíme co je dramatická výchova obecně a poté se věnujeme podrobně dramatické výchově v mateřské škole. Jaké techniky a metody jsou do mateřské školy nejvhodnější, jak je využít v práci s dětmi předškolního věku, jaký vztah má dramatická výchova k volné a dramatické hře a jak moc je zastoupení volné a dramatické hry v mateřských školách zapotřebí. Celá kapitola je zaměřena na dramatic-kou výchovu jako takovou. Třetí kapitola je věnována psychické a sociální zralosti dítěte. Zralost v obou složkách je důležitý předpoklad pro kvalitní uskutečnění Divadla fórum. Psychická a sociální zralost je u každého dítěte individuální, ale předpokládaný věk, ve kterém je dítě schopno vnímat problém na jevišti Divadla fórum, je kolem pátého roku. Pět let je nejnižší hranice věku. V praktické části publikujeme kvalitativní výzkum, průběh Divadla fórum, reakce dětí na Divadlo a jejich řešení, když vstupují do rolí řešitele. V této předposlední...cs_CZ
dc.description.abstractAbstraction Work is focuses on dramatic education more precisely on one of its forms called a Forum theatre. The first chapter is dedicated to its history, its founder Augusto Boal and to a story concerning the creation of the Forum theatre. Another point treated here is who and what is needed to establish such a Theatre i.e. good actors, socially and men-tally balanced group and an elaborated scenario. Second chapter describes the dramatic education in general then passes to de-tailed dramatic education in kindergartens. Which methods and techniques are the most appropriate for kindergartens, how to use them while working with preschool children, what is the correlation between a dramatic education and free and dramatic play and to what extent is desired their participation in kindergartens. The whole chapter is focused on dramatic education as such. The third chapter deals with a mental and social maturity of a child. Maturity in both segments is very important precondition for performing the Forum theatre. Mental and social maturity is for each child individual but the anticipated age where the child should be able to reflect answers of Joker and to understand the plot on the stage of the Theatre forum is around five years. Five years is the lowest age level. In the practical part is issued a qualitative...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDivadlo Forumcs_CZ
dc.subjectproblémcs_CZ
dc.subjectřešenícs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectForum Theatreen_US
dc.subjectproblemen_US
dc.subjectsolvingen_US
dc.subjectNursery Schoolen_US
dc.titleDivadlo Fórum jako nástroj řešení problémů v mateřské školecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-31
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId106742
dc.title.translatedForum Theatre as the Tool for Solving the Problems in the Nursery Schoolen_US
dc.contributor.refereeHolemá, Irena
dc.identifier.aleph001493143
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce je zaměřená na dramatickou výchovu, konkrétně na jednu její techniku, což je Divadlo fórum. První kapitola se věnuje historii, jeho zakladateli Augusto Boalovi a příběhu, který se váže ke vzniku Divadla fórum. Dále je zde rozebíráno, co vše je potřeba k realizaci Divadla. Dobří herci, sociálně a psychicky zralá skupina a promyšlený scénář. Ve druhé kapitole nejprve uvádíme co je dramatická výchova obecně a poté se věnujeme podrobně dramatické výchově v mateřské škole. Jaké techniky a metody jsou do mateřské školy nejvhodnější, jak je využít v práci s dětmi předškolního věku, jaký vztah má dramatická výchova k volné a dramatické hře a jak moc je zastoupení volné a dramatické hry v mateřských školách zapotřebí. Celá kapitola je zaměřena na dramatic-kou výchovu jako takovou. Třetí kapitola je věnována psychické a sociální zralosti dítěte. Zralost v obou složkách je důležitý předpoklad pro kvalitní uskutečnění Divadla fórum. Psychická a sociální zralost je u každého dítěte individuální, ale předpokládaný věk, ve kterém je dítě schopno vnímat problém na jevišti Divadla fórum, je kolem pátého roku. Pět let je nejnižší hranice věku. V praktické části publikujeme kvalitativní výzkum, průběh Divadla fórum, reakce dětí na Divadlo a jejich řešení, když vstupují do rolí řešitele. V této předposlední...cs_CZ
uk.abstract.enAbstraction Work is focuses on dramatic education more precisely on one of its forms called a Forum theatre. The first chapter is dedicated to its history, its founder Augusto Boal and to a story concerning the creation of the Forum theatre. Another point treated here is who and what is needed to establish such a Theatre i.e. good actors, socially and men-tally balanced group and an elaborated scenario. Second chapter describes the dramatic education in general then passes to de-tailed dramatic education in kindergartens. Which methods and techniques are the most appropriate for kindergartens, how to use them while working with preschool children, what is the correlation between a dramatic education and free and dramatic play and to what extent is desired their participation in kindergartens. The whole chapter is focused on dramatic education as such. The third chapter deals with a mental and social maturity of a child. Maturity in both segments is very important precondition for performing the Forum theatre. Mental and social maturity is for each child individual but the anticipated age where the child should be able to reflect answers of Joker and to understand the plot on the stage of the Theatre forum is around five years. Five years is the lowest age level. In the practical part is issued a qualitative...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014931430106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV