Lidová píseň na Horácku a její využití ve školních a mimoškolních aktivitách dětí
Folk song in Horácko and its use in school and out of school activities of children
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42665Identifikátory
SIS: 85053
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Volavá, Iva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
30. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Horácko, lidová píseň, školní aktivita, mimoškolní aktivita, školní vzdělávací program, sběratelství, dětské folklorní souboryKlíčová slova (anglicky)
Horácko, folk song, in school activity, out school activity, school educational program, collecting, children's folk groupsAutorský abstrakt Bakalářská práce s názvem Lidová píseň na Horácku a její využití ve školních a mimoškolních aktivitách dětí se v první části zabývá problematikou lidových písní z pohledu sběratelství, dělení, námětů, hudební teorie. Druhá část práce řeší problematiku využití horácké lidové písně ve školních a mimoškolních aktivitách dětí. Přestože Horácko není ve srovnání s jinými folkloristickými oblastmi u nás příliš známé, řada sběratelů, učitelů hudební výchovy, vedoucích kroužků a souborů pomáhá udržovat tradice. Součástí práce je rozbor tří školních vzdělávacích programů základních škol ve sledované oblasti, analýza nejpoužívanějších učebnic hudební výchovy a pro praktické využití je zařazena vzorová hodina výuky horácké lidové písně. V oblasti mimoškolní se práce zabývá činností školských zařízení pro zájmové vzdělávání, základních uměleckých škol, mapuje dětské folklorní soubory a dává přehled nejvýznamnějších přehlídek a festivalů, kterých se děti z Horácka pravidelně účastní.
The first part of the bachelor thesis titled Folk song in Horácko and its use in both in school and out of school activities of children, it deals with folk songs from the perspective of collecting, categorising, themes and music theory. The second part deals with the problem of in school and out of school activities of children. Although Horácko in comparison with other folk areas it is not very well known, many collectors, teachers of music, supervisors of out of school activities and leaders of folk groups help to keep traditions. The bachelor thesis also includes the analysis of three educational programs of schools which belong to the Horácko area. There is also an analysis of the most used music books at schools for the practical application an example of a lesson where folk song of Horácko is taught is included. In the area of out of school activities the bachelor thesis deals with work of school facilities for leisure education, art schools, explores children's folk groups and give a list of the most popular folk festivals where children from Horácko participate regularly.