dc.contributor.advisor | Pavlík, Petr | |
dc.creator | Fifková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2020-08-27T13:54:00Z | |
dc.date.available | 2020-08-27T13:54:00Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/42638 | |
dc.description.abstract | Cílem mé diplomové práce je porovnat výskyt a vnímání sexuálního obtěžování studujících středních a vysokých škol ze strany vyučujících. V teoretické části představuji teoretické koncepty, ze kterých vycházím. Věnuji se vývoji pojmu sexuální obtěžování a jeho možným definicím. Rozebírám také význam a roli školy v životě každého člověka a specifika sexuálního obtěžování v pedagogickém vztahu. V závěru pak představuji relevantní zahraniční i české výzkumy. V empirické části vycházím ze dvou výzkumů realizovaných týmem Katedry genderových studií - jeden se soustředil na střední školy, druhý na university. Vybraná data pak porovnávám a interpretuji. Soustředím se přitom především na to, zda (a jak) se u studujících středních a vysokých škol liší výskyt obtěžujícího chování, jestli ho i jinak vnímají - a proč. Součástí je také interpretace genderových rozdílů. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The goal of my thesis is to compare the density and perception of sexual harrasment by teachers at high schools and universities. In the theoretical part of my work I present the concepts which I am basing my thesis at. I explain the evolution of the term sexual harassment and its multiple definitions. I also discuss the meaning and role of education in the society and the specifics of sexual harrasment in a relationship of a student and their teacher. Finally, I also review relevant Czech and international studies. The empirical part of my thesis is based on two studies by the Department of Gender Studies - one being concentrated on high schools, second at universities. I compare and interpret selected data. I focus primarily on the difference between the occurence of sexual harassment at both levels of education and how it is perceived. I also interpret the gender differences. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.title | Sexuální obtěžování středoškolských a vysokoškolských studujících ze strany vyučujících - porovnání | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-07 | |
dc.description.department | Katedra genderových studií | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Gender Studies | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.identifier.repId | 119915 | |
dc.title.translated | Harassment of female and male high school and university students by teachers - comparison | en_US |
dc.contributor.referee | Linková, Marcela | |
dc.identifier.aleph | 001499475 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Genderová studia | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Gender Studies | en_US |
thesis.degree.program | Humanitní studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Humanities | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Katedra genderových studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Department of Gender Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Genderová studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Gender Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Humanitní studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Humanities | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem mé diplomové práce je porovnat výskyt a vnímání sexuálního obtěžování studujících středních a vysokých škol ze strany vyučujících. V teoretické části představuji teoretické koncepty, ze kterých vycházím. Věnuji se vývoji pojmu sexuální obtěžování a jeho možným definicím. Rozebírám také význam a roli školy v životě každého člověka a specifika sexuálního obtěžování v pedagogickém vztahu. V závěru pak představuji relevantní zahraniční i české výzkumy. V empirické části vycházím ze dvou výzkumů realizovaných týmem Katedry genderových studií - jeden se soustředil na střední školy, druhý na university. Vybraná data pak porovnávám a interpretuji. Soustředím se přitom především na to, zda (a jak) se u studujících středních a vysokých škol liší výskyt obtěžujícího chování, jestli ho i jinak vnímají - a proč. Součástí je také interpretace genderových rozdílů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The goal of my thesis is to compare the density and perception of sexual harrasment by teachers at high schools and universities. In the theoretical part of my work I present the concepts which I am basing my thesis at. I explain the evolution of the term sexual harassment and its multiple definitions. I also discuss the meaning and role of education in the society and the specifics of sexual harrasment in a relationship of a student and their teacher. Finally, I also review relevant Czech and international studies. The empirical part of my thesis is based on two studies by the Department of Gender Studies - one being concentrated on high schools, second at universities. I compare and interpret selected data. I focus primarily on the difference between the occurence of sexual harassment at both levels of education and how it is perceived. I also interpret the gender differences. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra genderových studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014994750106986 | |