dc.contributor.advisor | Lorenzová, Jitka | |
dc.creator | Šmídová, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T06:05:43Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T06:05:43Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/42597 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce je zaměřena na roli probačních a výchovných programů v oblasti terciální prevence sociálních deviací. Velká část mladistvých programy buď nedokončí, nebo již při jejich absolvování se dopustí dalšího provinění. Mým cílem bylo prozkoumat pohled mladistvých na význam probačních programů v jejich dalším životě. Probační úředníci, kteří mladistvé do programu vybírají, nemají zprávy o tom, jakou váhu jejich klienti přisuzují smyslu probačních programů a jakou zkušenost si odnášejí. Tato práce je rozdělená na dvě části. První, teoretická, je založena na studiu dostupné literatury, která se zabývá kriminalitou mládeže. Důležitou část tvoří vysvětlení toho, co jsou to probační programy a jaký je jejich smysl a účel. Popíši také dosavadní zkušenosti, ale i nové poznatky z oblasti výzkumů práce s mládeží a úspěšné zahraniční projekty. Na teoretickou část navazuje část empirická. Výzkum jsem se rozhodla provést formou rozhovorů s klienty PMS, kteří program úspěšně dokončili. Uvědomuji si, že z výpovědí několika málo jedinců se nedají činit obecné závěry, ale myslím si, že skrze jejich vyprávění lze pochopit, jak účast v programu prožívají a jaký mu připisují ve svém životě význam. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This dissertation is focused on role of probation and education programs in area of tertiary prevention of social deviation. Large amount of youngsters usually fail or break the rules during the program. It was my goal to look over a point of view of adolescents to another implication of probation programs for their lives. My dissertation objective was to reveal the reason of probation programs for youngsters, who attend these programs either voluntarily or obligatorily.Probation officers, who choose the youngsters for program, haven't information about how big importance their clients attribute to sense of probation program and what experience they get. My dissertation is divided into two parts. For first theory. Theory is based on study of available literature, which deals with youth crime. Important part is explanation of the fact, what probation programs are and what is the sense and purpose of them. I will describe current experiences but also new knowledge about research of work with youth and successful foreign projects. The theoretical part is followed by empirical part. I've decided to make this research by form of interviews with clients of PMS, who ended the program successfully. I realize that I can not to draw general conclusions from their statements but I think that you can... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | probace | cs_CZ |
dc.subject | mediace | cs_CZ |
dc.subject | probační program | cs_CZ |
dc.subject | resocializace | cs_CZ |
dc.subject | prevence | cs_CZ |
dc.subject | Probation | en_US |
dc.subject | Mediation | en_US |
dc.subject | Probation Program | en_US |
dc.subject | Resocialization | en_US |
dc.subject | Prevention | en_US |
dc.title | Role probačních a výchovných programů v terciální prevenci sociálních deviací | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-21 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 107707 | |
dc.title.translated | Role of probation and education programmes in tercial prevention of social deviation | en_US |
dc.contributor.referee | Šlechtová, Anna | |
dc.identifier.aleph | 001507905 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Sociální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce je zaměřena na roli probačních a výchovných programů v oblasti terciální prevence sociálních deviací. Velká část mladistvých programy buď nedokončí, nebo již při jejich absolvování se dopustí dalšího provinění. Mým cílem bylo prozkoumat pohled mladistvých na význam probačních programů v jejich dalším životě. Probační úředníci, kteří mladistvé do programu vybírají, nemají zprávy o tom, jakou váhu jejich klienti přisuzují smyslu probačních programů a jakou zkušenost si odnášejí. Tato práce je rozdělená na dvě části. První, teoretická, je založena na studiu dostupné literatury, která se zabývá kriminalitou mládeže. Důležitou část tvoří vysvětlení toho, co jsou to probační programy a jaký je jejich smysl a účel. Popíši také dosavadní zkušenosti, ale i nové poznatky z oblasti výzkumů práce s mládeží a úspěšné zahraniční projekty. Na teoretickou část navazuje část empirická. Výzkum jsem se rozhodla provést formou rozhovorů s klienty PMS, kteří program úspěšně dokončili. Uvědomuji si, že z výpovědí několika málo jedinců se nedají činit obecné závěry, ale myslím si, že skrze jejich vyprávění lze pochopit, jak účast v programu prožívají a jaký mu připisují ve svém životě význam. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This dissertation is focused on role of probation and education programs in area of tertiary prevention of social deviation. Large amount of youngsters usually fail or break the rules during the program. It was my goal to look over a point of view of adolescents to another implication of probation programs for their lives. My dissertation objective was to reveal the reason of probation programs for youngsters, who attend these programs either voluntarily or obligatorily.Probation officers, who choose the youngsters for program, haven't information about how big importance their clients attribute to sense of probation program and what experience they get. My dissertation is divided into two parts. For first theory. Theory is based on study of available literature, which deals with youth crime. Important part is explanation of the fact, what probation programs are and what is the sense and purpose of them. I will describe current experiences but also new knowledge about research of work with youth and successful foreign projects. The theoretical part is followed by empirical part. I've decided to make this research by form of interviews with clients of PMS, who ended the program successfully. I realize that I can not to draw general conclusions from their statements but I think that you can... | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015079050106986 | |