Komparace marketingové komunikace CK Trip a CK Kudrna
Comparasion of Marketing Communications of Tour Operator Trip and Tour Operator Kudrna
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42519Identifiers
Study Information System: 116511
Collections
- Kvalifikační práce [18149]
Author
Advisor
Referee
Klabíková Rábová, Tereza
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
19. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
marketingová komunikace, marketingový mix, swot analýza, cestovní ruch, cestovní kancelářKeywords (English)
marketing communication, marketing mix, swot analysis, tourism, tour operatorBakalářská práce "Komparace marketingové komunikace CK Trip a CK Kudrna" popisuje a analyzuje marketingové nástroje a aktivity cestovních kanceláří Trip a Kudrna. Cílem je komparace marketingové komunikace obou subjektů. Porovnávané prvky demonstruje na základě marketingového mixu, komunikačního mixu, SWOT analýzy a corporate identity. Nejvýznamnějšími analyzovanými komunikačními nástroji jsou internetové prezentace cestovních kanceláří a jejich tištěné katalogy. Předmětem této práce je marketingová komunikace, která však vychází z celého charakteru organizací a je vázána na historii, nabízené produkty a služby, firemní kulturu atd. Z důvodu lepší analýzy situace se tedy práce zabývá i těmito oblastmi.
Bachelor thesis "Comparison of marketing communications of tour operator Trip and tour operator Kudrna" describes and analyses marketing activities and tools employed by two tour operators: Trip and Kudrna. The focus of this thesis is the comparison of marketing communications of both subjects. Compared elements are demonstrated through the marketing mix, communication mix, SWOT analysis and corporate identity. The key communication tools analyzed in this work are online presentations and printed catalogues of the tour operators. The focal point of this work is marketing communication, which is based on the entire character of organizations and is linked to their history, products, services, corporate culture, etc. In order to improve the analysis of the subject, the work covers each of the areas individually.