Zobrazit minimální záznam

Tools for 3D modeling in teaching solid geometry
dc.contributor.advisorProcházka, Josef
dc.creatorTaušová, Jana
dc.date.accessioned2017-05-07T04:57:00Z
dc.date.available2017-05-07T04:57:00Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/42261
dc.description.abstractNÁZEV: Nástroje pro 3D modelování ve výuce stereometrie AUTOR: Bc. Jana Taušová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Josef Procházka, Ph.D. ABSTRAKT: Stěžejním tématem diplomové práce je možnost podpory výuky stereometrie prostřednictvím vybraného programu pro 3D modelování. Teoretická část práce vymezuje stereometrii jako oblast matematiky, zabývá se prostorovou představivostí jako stěžejní schopností pro tuto oblast matematiky a předkládá možnosti využití programů. Praktická část je uvedena šetřením, které zjišťuje stav využívání prostředků ICT na českých středních školách. Následuje přehled programů, které lze pro podporu výuky doporučit, a návrh metodiky pro konkrétní část stereometrické látky. Za účelem zjištění, nakolik jsou teoretické závěry použitelné ve školní praxi, je navržená metodika v poslední části práce ověřena ve třídách sedmého ročníku osmiletého gymnázia KLÍČOVÁ SLOVA: nástroje pro 3D modelování, podpora výuky pomocí ICT, prostorové vidění, stereometriecs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Tools for 3D modelling in teaching solid geometry AUTHOR: Bc. Jana Taušová DEPARTMENT: Department of Information Technology and Technology Education SUPERVISOR: PhDr. Josef Procházka, Ph.D. ABSTRACT: The key topic of the thesis is the possibility of enhancement of the teaching of solid geometry through a 3D modelling program of choice. The theoretical part of the work defines solid geometry as a branch of mathematics. It furthermore investigates spatial visualization ability as a crucial one for understanding this particular area; and also explains the possibilities of computer program usage. The practical part starts with an inquiry into the use of ICT tools at secondary schools in the Czech Republic. Then there is an overview of the programs suitable for teaching, and methodology for a particular section of solid geometry curriculum. The suggestions mentioned in the methodology section have been used during class work (the 7th year students of an 8-year comprehensive grammar school), as specified in the last part of the work. Thus we have researched the actual practical use of our theoretical inferences. KEY WORDS: Tools for 3D modelling, ICT support for education, spatial visualization ability, solid geometryen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectstereometriecs_CZ
dc.subject3D modelovánícs_CZ
dc.subjectsolid geometryen_US
dc.subject3D modelingen_US
dc.titleNástroje pro 3D modelování ve výuce stereometriecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-11
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId97452
dc.title.translatedTools for 3D modeling in teaching solid geometryen_US
dc.contributor.refereeVaňková, Petra
dc.identifier.aleph001500212
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Technology and Information Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - technická a informační výchovacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - technická a informační výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Technology and Information Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNÁZEV: Nástroje pro 3D modelování ve výuce stereometrie AUTOR: Bc. Jana Taušová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Josef Procházka, Ph.D. ABSTRAKT: Stěžejním tématem diplomové práce je možnost podpory výuky stereometrie prostřednictvím vybraného programu pro 3D modelování. Teoretická část práce vymezuje stereometrii jako oblast matematiky, zabývá se prostorovou představivostí jako stěžejní schopností pro tuto oblast matematiky a předkládá možnosti využití programů. Praktická část je uvedena šetřením, které zjišťuje stav využívání prostředků ICT na českých středních školách. Následuje přehled programů, které lze pro podporu výuky doporučit, a návrh metodiky pro konkrétní část stereometrické látky. Za účelem zjištění, nakolik jsou teoretické závěry použitelné ve školní praxi, je navržená metodika v poslední části práce ověřena ve třídách sedmého ročníku osmiletého gymnázia KLÍČOVÁ SLOVA: nástroje pro 3D modelování, podpora výuky pomocí ICT, prostorové vidění, stereometriecs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Tools for 3D modelling in teaching solid geometry AUTHOR: Bc. Jana Taušová DEPARTMENT: Department of Information Technology and Technology Education SUPERVISOR: PhDr. Josef Procházka, Ph.D. ABSTRACT: The key topic of the thesis is the possibility of enhancement of the teaching of solid geometry through a 3D modelling program of choice. The theoretical part of the work defines solid geometry as a branch of mathematics. It furthermore investigates spatial visualization ability as a crucial one for understanding this particular area; and also explains the possibilities of computer program usage. The practical part starts with an inquiry into the use of ICT tools at secondary schools in the Czech Republic. Then there is an overview of the programs suitable for teaching, and methodology for a particular section of solid geometry curriculum. The suggestions mentioned in the methodology section have been used during class work (the 7th year students of an 8-year comprehensive grammar school), as specified in the last part of the work. Thus we have researched the actual practical use of our theoretical inferences. KEY WORDS: Tools for 3D modelling, ICT support for education, spatial visualization ability, solid geometryen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990015002120106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV