Show simple item record

The diagnosis of school maturity in relation to the pupil's adaptation to the 1st year of primary school
dc.contributor.advisorŠturma, Jaroslav
dc.creatorHnyková, Radka
dc.date.accessioned2017-05-07T04:50:48Z
dc.date.available2017-05-07T04:50:48Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/42230
dc.description.abstractTeoretická část diplomové práce se zabývá vymezením vývojové charakteristiky období od tří do osmi let (tj. předškolního a mladšího školního věku). Více se věnuje problematice školní zralosti, možnostem její diagnostiky a adaptaci žáků na první ročník základní školy. Empirická část představuje kvantitativní výzkum zaměřený na využití vybraných diagnostických metod (Orientačního testu školní zralosti, Zkoušky znalostí předškolních dětí a Testu hvězd a vln) a jejich možného použití pro predikci adaptace dítěte na první ročník základní školy. Cílem práce je posoudit možné využití těchto metod a poukázat na možné limity, které se váží k užívání těchto metod. Klíčová slova: školní zralost, adaptace, předškolní věk, mladší školní věkcs_CZ
dc.description.abstractThe theoretical part of the thesis deals with the determination of the development characteristics of the period from the age of three to eight (i.e. pre-school and younger school age). The principal focus is on the issue of school maturity, the possibilities of its diagnosis and the pupils' adaptation to the first year of primary school. The empirical part introduces a quantitative research focused on some diagnostic methods (the Orientation Test of School Maturity - Orientační test školní zralosti, the Knowledge Test of Pre-school Children - Zkouška znalostí předškolních dětí and The Star - Wave Test) and the possibility of using these methods for predicting a child's adaptation to the first year of primary school. The thesis aims to examine how these methods could be used and also to show the possible limits related to using these methods. Keywords: school maturity, diagnostics, postponement, preschool age, primary schoool matriculation, adaptationen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectškolní zralostcs_CZ
dc.subjectdiagnostikacs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectzápis do základní školycs_CZ
dc.subjectadaptacecs_CZ
dc.subjectschool maturityen_US
dc.subjectdiagnosticsen_US
dc.subjectpostponementen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjectprimary schoool matriculationen_US
dc.subjectadaptationen_US
dc.titleDiagnostika školní zralosti v souvislosti s adaptací žáků v 1.ročníku ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-07
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId108381
dc.title.translatedThe diagnosis of school maturity in relation to the pupil's adaptation to the 1st year of primary schoolen_US
dc.contributor.refereeMorávková Krejčová, Lenka
dc.identifier.aleph001505004
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTeoretická část diplomové práce se zabývá vymezením vývojové charakteristiky období od tří do osmi let (tj. předškolního a mladšího školního věku). Více se věnuje problematice školní zralosti, možnostem její diagnostiky a adaptaci žáků na první ročník základní školy. Empirická část představuje kvantitativní výzkum zaměřený na využití vybraných diagnostických metod (Orientačního testu školní zralosti, Zkoušky znalostí předškolních dětí a Testu hvězd a vln) a jejich možného použití pro predikci adaptace dítěte na první ročník základní školy. Cílem práce je posoudit možné využití těchto metod a poukázat na možné limity, které se váží k užívání těchto metod. Klíčová slova: školní zralost, adaptace, předškolní věk, mladší školní věkcs_CZ
uk.abstract.enThe theoretical part of the thesis deals with the determination of the development characteristics of the period from the age of three to eight (i.e. pre-school and younger school age). The principal focus is on the issue of school maturity, the possibilities of its diagnosis and the pupils' adaptation to the first year of primary school. The empirical part introduces a quantitative research focused on some diagnostic methods (the Orientation Test of School Maturity - Orientační test školní zralosti, the Knowledge Test of Pre-school Children - Zkouška znalostí předškolních dětí and The Star - Wave Test) and the possibility of using these methods for predicting a child's adaptation to the first year of primary school. The thesis aims to examine how these methods could be used and also to show the possible limits related to using these methods. Keywords: school maturity, diagnostics, postponement, preschool age, primary schoool matriculation, adaptationen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990015050040106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV