dc.contributor.advisor | Šturma, Jaroslav | |
dc.creator | Hnyková, Radka | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T04:50:48Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T04:50:48Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/42230 | |
dc.description.abstract | Teoretická část diplomové práce se zabývá vymezením vývojové charakteristiky období od tří do osmi let (tj. předškolního a mladšího školního věku). Více se věnuje problematice školní zralosti, možnostem její diagnostiky a adaptaci žáků na první ročník základní školy. Empirická část představuje kvantitativní výzkum zaměřený na využití vybraných diagnostických metod (Orientačního testu školní zralosti, Zkoušky znalostí předškolních dětí a Testu hvězd a vln) a jejich možného použití pro predikci adaptace dítěte na první ročník základní školy. Cílem práce je posoudit možné využití těchto metod a poukázat na možné limity, které se váží k užívání těchto metod. Klíčová slova: školní zralost, adaptace, předškolní věk, mladší školní věk | cs_CZ |
dc.description.abstract | The theoretical part of the thesis deals with the determination of the development characteristics of the period from the age of three to eight (i.e. pre-school and younger school age). The principal focus is on the issue of school maturity, the possibilities of its diagnosis and the pupils' adaptation to the first year of primary school. The empirical part introduces a quantitative research focused on some diagnostic methods (the Orientation Test of School Maturity - Orientační test školní zralosti, the Knowledge Test of Pre-school Children - Zkouška znalostí předškolních dětí and The Star - Wave Test) and the possibility of using these methods for predicting a child's adaptation to the first year of primary school. The thesis aims to examine how these methods could be used and also to show the possible limits related to using these methods. Keywords: school maturity, diagnostics, postponement, preschool age, primary schoool matriculation, adaptation | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | školní zralost | cs_CZ |
dc.subject | diagnostika | cs_CZ |
dc.subject | předškolní věk | cs_CZ |
dc.subject | zápis do základní školy | cs_CZ |
dc.subject | adaptace | cs_CZ |
dc.subject | school maturity | en_US |
dc.subject | diagnostics | en_US |
dc.subject | postponement | en_US |
dc.subject | preschool age | en_US |
dc.subject | primary schoool matriculation | en_US |
dc.subject | adaptation | en_US |
dc.title | Diagnostika školní zralosti v souvislosti s adaptací žáků v 1.ročníku ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-07 | |
dc.description.department | Department of Psychology | en_US |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 108381 | |
dc.title.translated | The diagnosis of school maturity in relation to the pupil's adaptation to the 1st year of primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Morávková Krejčová, Lenka | |
dc.identifier.aleph | 001505004 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Psychology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Teoretická část diplomové práce se zabývá vymezením vývojové charakteristiky období od tří do osmi let (tj. předškolního a mladšího školního věku). Více se věnuje problematice školní zralosti, možnostem její diagnostiky a adaptaci žáků na první ročník základní školy. Empirická část představuje kvantitativní výzkum zaměřený na využití vybraných diagnostických metod (Orientačního testu školní zralosti, Zkoušky znalostí předškolních dětí a Testu hvězd a vln) a jejich možného použití pro predikci adaptace dítěte na první ročník základní školy. Cílem práce je posoudit možné využití těchto metod a poukázat na možné limity, které se váží k užívání těchto metod. Klíčová slova: školní zralost, adaptace, předškolní věk, mladší školní věk | cs_CZ |
uk.abstract.en | The theoretical part of the thesis deals with the determination of the development characteristics of the period from the age of three to eight (i.e. pre-school and younger school age). The principal focus is on the issue of school maturity, the possibilities of its diagnosis and the pupils' adaptation to the first year of primary school. The empirical part introduces a quantitative research focused on some diagnostic methods (the Orientation Test of School Maturity - Orientační test školní zralosti, the Knowledge Test of Pre-school Children - Zkouška znalostí předškolních dětí and The Star - Wave Test) and the possibility of using these methods for predicting a child's adaptation to the first year of primary school. The thesis aims to examine how these methods could be used and also to show the possible limits related to using these methods. Keywords: school maturity, diagnostics, postponement, preschool age, primary schoool matriculation, adaptation | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015050040106986 | |