Zobrazit minimální záznam

Teacher and opportunities to advance pupil's self-fulfillment in educational process
dc.contributor.advisorKrykorková, Hana
dc.creatorSmetanová, Zuzana
dc.date.accessioned2017-05-07T04:39:25Z
dc.date.available2017-05-07T04:39:25Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/42178
dc.description.abstractText diplomové práce je zaměřen na téma možností rozvoje žákovy seberealizace využíváním humanistických principů ve výchovně vzdělávacím procesu. Práce obsahuje teoretické poznatky z dané problematiky, psychodidakticky zpracovaný materiál, umožňující aplikaci humanistických zřetelů ve vyučování, a empirické šetření, ověřující praktickou účinnost teoretických poznatků a zpracovaného psychodidaktického materiálu. V úvodní teoretické části jsou vymezeny pojmy seberealizace a humanistické psychologie, souvislost mezi těmito pojmy a odůvodnění významnosti těchto pojmů ve výchovně vzdělávacím procesu pro podporu celostního rozvoje žáka a pro pomoc žákovi využít své možnosti a dispozice v dalším životě. Dále jsou v této části práce zmíněny z teoretického pohledu možnosti transformace prvků humanistické psychologie, podporujících rozvoj seberealizace, do vyučování. Jednotlivé kapitoly teoretické části se zabývají poznatky o vývoji osobnosti, filozofickým pojetím člověka v historii, vznikem humanistické psychologie na základě filozofických směrů, souvislostí humanistické psychologie a seberealizace a odůvodněním a možnostmi využití humanistických principů ve vyučování. Druhá, psychodidaktická část, obsahuje aplikaci humanistických zřetelů rozpracováním kognitivní a psychologické dimenze do modelové úkolové...cs_CZ
dc.description.abstractText of thesis is focused on the development potential of students self-realization, using humanistic principles in the educational process. The work includes theoretical background of the issue, psychodidactic processed material, allowing the application of humanistic considerations in teaching process, and empirical research, verifying the real efficacy of theoretical knowledge and psychodidaktic processed material. In the introductory part, the theoretical concepts of self-actualization and humanistic psychology are defined, and also relationship between these concepts and explanations of the significance of these concepts in the educational process to support the holistic development of pupils and to help the student to use their capabilities and dispositions in life. Furthermore, in this part of the work, the possibility of transformation of elements of humanistic psychology, supporting the development of self-fulfillment in teaching, are discussed from a theoretical point of view. Individual chapters deal with the theoretical knowledge on the development of personality, philosophical conception of man in history, the emergence of humanistic psychology on the basis of philosophical orientations, context humanistic psychology and self-fulfillment and justification and utilization possibilities...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectcelostní rozvoj žákovy osobnosti,role učitelecs_CZ
dc.subjecthumanistická psychologiecs_CZ
dc.subjectsmysl životacs_CZ
dc.subjectseberealizacecs_CZ
dc.subjectvýchovně vzdělávací procescs_CZ
dc.subjectOverall development of pupil's personalityen_US
dc.subjectrole of the teacheren_US
dc.subjecthumanistic psychologyen_US
dc.subjectmeaning of lifeen_US
dc.subjectself-fulfilmenten_US
dc.subjecteducation processen_US
dc.titleUčitel a možnosti rozvoje žákovy seberealizace ve výchovně vzdělávacím procesucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-18
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId107711
dc.title.translatedTeacher and opportunities to advance pupil's self-fulfillment in educational processen_US
dc.contributor.refereeStrouhal, Martin
dc.identifier.aleph001507921
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pedagogikycs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pedagogikycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csText diplomové práce je zaměřen na téma možností rozvoje žákovy seberealizace využíváním humanistických principů ve výchovně vzdělávacím procesu. Práce obsahuje teoretické poznatky z dané problematiky, psychodidakticky zpracovaný materiál, umožňující aplikaci humanistických zřetelů ve vyučování, a empirické šetření, ověřující praktickou účinnost teoretických poznatků a zpracovaného psychodidaktického materiálu. V úvodní teoretické části jsou vymezeny pojmy seberealizace a humanistické psychologie, souvislost mezi těmito pojmy a odůvodnění významnosti těchto pojmů ve výchovně vzdělávacím procesu pro podporu celostního rozvoje žáka a pro pomoc žákovi využít své možnosti a dispozice v dalším životě. Dále jsou v této části práce zmíněny z teoretického pohledu možnosti transformace prvků humanistické psychologie, podporujících rozvoj seberealizace, do vyučování. Jednotlivé kapitoly teoretické části se zabývají poznatky o vývoji osobnosti, filozofickým pojetím člověka v historii, vznikem humanistické psychologie na základě filozofických směrů, souvislostí humanistické psychologie a seberealizace a odůvodněním a možnostmi využití humanistických principů ve vyučování. Druhá, psychodidaktická část, obsahuje aplikaci humanistických zřetelů rozpracováním kognitivní a psychologické dimenze do modelové úkolové...cs_CZ
uk.abstract.enText of thesis is focused on the development potential of students self-realization, using humanistic principles in the educational process. The work includes theoretical background of the issue, psychodidactic processed material, allowing the application of humanistic considerations in teaching process, and empirical research, verifying the real efficacy of theoretical knowledge and psychodidaktic processed material. In the introductory part, the theoretical concepts of self-actualization and humanistic psychology are defined, and also relationship between these concepts and explanations of the significance of these concepts in the educational process to support the holistic development of pupils and to help the student to use their capabilities and dispositions in life. Furthermore, in this part of the work, the possibility of transformation of elements of humanistic psychology, supporting the development of self-fulfillment in teaching, are discussed from a theoretical point of view. Individual chapters deal with the theoretical knowledge on the development of personality, philosophical conception of man in history, the emergence of humanistic psychology on the basis of philosophical orientations, context humanistic psychology and self-fulfillment and justification and utilization possibilities...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990015079210106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV