Show simple item record

Power of Language in "To Respect and To Be Respected" educational method
dc.contributor.advisorŠafaříková, Radana
dc.creatorFialová, Lucie
dc.date.accessioned2020-08-25T11:33:54Z
dc.date.available2020-08-25T11:33:54Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/42177
dc.description.abstractTato diplomová práce je věnována tématu moci jazyka a vztahu mezi jazykem a myšlením, vnímáním a prožíváním. Téma je nahlíženo skrze výchovnou metodu Respektovat a být respektován, jejíž základní premisou je, že forma komunikace rodiče s potomkem ovlivňuje výchovné úspěchy, ale také chování dítěte a hodnoty a postoje, které bude zastávat v dospělosti. Tento předpoklad je v diplomové práci ověřen empirickým výzkumem - rozhovory s rodiči a pozorování v rodinách ukazují, jak specifický způsob komunikace (který s sebou nese konkrétní gramatická a pragmatická pravidla) ovlivňuje chování a prožívání dítěte i rodiče.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the power of language and the relation between language and thought, perception and experience. The topic is viewed through the "Respektovat a být respektován" (To Respect and To Be Respected) educational method. The main assumption of this method is that the way the parent communicates with the child affects educational success as well as the behaviour of the child and the values and attitude he or she will have as an adult. This premise is empirically tested by interviews with parents and observations in families, which show how the specific way of communication (which is based on particular grammatical and pragmatic rules) influences the behaviour and experience of both the child and the parent.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectLanguageen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectpower of languageen_US
dc.subjectRespektovat a být respektován (To Respekt and To Be Respected)en_US
dc.subjectlanguage relativismen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectpragmaticsen_US
dc.subjectpoliteness theoryen_US
dc.subjectSapiren_US
dc.subjectWhorfen_US
dc.subjectJazykcs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectmoc jazykacs_CZ
dc.subjectRespektovat a být respektováncs_CZ
dc.subjectlingvistický relativismuscs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectpragmatikacs_CZ
dc.subjectteorie zdvořilostics_CZ
dc.subjectSapircs_CZ
dc.subjectWhorfcs_CZ
dc.titleMoc jazyka ve výchovné metodě "Respektovat a být respektován"cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-14
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId125429
dc.title.translatedPower of Language in "To Respect and To Be Respected" educational methoden_US
dc.contributor.refereeMarcelli, Miroslav
dc.identifier.aleph001501817
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce je věnována tématu moci jazyka a vztahu mezi jazykem a myšlením, vnímáním a prožíváním. Téma je nahlíženo skrze výchovnou metodu Respektovat a být respektován, jejíž základní premisou je, že forma komunikace rodiče s potomkem ovlivňuje výchovné úspěchy, ale také chování dítěte a hodnoty a postoje, které bude zastávat v dospělosti. Tento předpoklad je v diplomové práci ověřen empirickým výzkumem - rozhovory s rodiči a pozorování v rodinách ukazují, jak specifický způsob komunikace (který s sebou nese konkrétní gramatická a pragmatická pravidla) ovlivňuje chování a prožívání dítěte i rodiče.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the power of language and the relation between language and thought, perception and experience. The topic is viewed through the "Respektovat a být respektován" (To Respect and To Be Respected) educational method. The main assumption of this method is that the way the parent communicates with the child affects educational success as well as the behaviour of the child and the values and attitude he or she will have as an adult. This premise is empirically tested by interviews with parents and observations in families, which show how the specific way of communication (which is based on particular grammatical and pragmatic rules) influences the behaviour and experience of both the child and the parent.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV