Show simple item record

A gender perspective of group work of pupils in primary school
dc.contributor.advisorSmetáčková, Irena
dc.creatorBezděková, Petra
dc.date.accessioned2020-08-25T13:46:27Z
dc.date.available2020-08-25T13:46:27Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/42171
dc.description.abstractCílem práce je zjistit, jestli existují rozdíly v činnostech, které vykonávají žáci a žákyně prvního stupně ve skupině dětí stejného pohlaví oproti smíšené skupině, ve které skupině a proč se jim subjektivně lépe pracuje, podle čeho si vybírají spolužáky/spolužačky do pracovních skupin a jestli svoje názory mění podle zadání úkolu. Teoretická část práce se věnuje genderové i pedagogické oblasti. Zabývá se genderovou socializací, genderovými stereotypy a předsudky, charakteristikou žáka/žákyně školního věku, důležitostí vrstevníků a vrstevnic v tomto období i genderovou socializací ve škole. Tato část práce se také zamýšlí nad výhodami a nevýhodami koedukace a segregace a zaměřuje se také na skupinové vyučování, které porovnává s frontálním. Praktická část práce popisuje výsledky kvalitativního výzkumu provedeného ve čtvrté třídě základní školy. V rámci tohoto výzkumu byly děti během výuky třikrát rozděleny do pracovních skupin a měly za úkol řešit zadanou práci pokaždé ve třech různých předmětech - matematice, českém jazyce a nauce o světě. Děti nejprve pracovaly ve stálých skupinách tak, jak jsou zvyklé pracovat vždy; podruhé byly rozděleny na dívčí a chlapecké skupiny a potřetí si mohly samy vybrat obsazení skupin podle svých preferencí. Následně jsem s dětmi vedla polostrukturované rozhovory.cs_CZ
dc.description.abstractA gender perspective of group work of pupils in primary school: This work aims at analyzing the differences in children's behavior in the same-sex as opposed to a mixed-sex group, seeks to find out which of the two groups the children prefer to work in, and also wants to answer the question whether the children change their opinions condition on the task. The theoretical part of the work focuses on gender- and pedagogy-related issues. It specifically deals with the gender socialization, gender stereotypes and prejudices, characteristics of pupils, importance of one's peers, and gender socialization that are typical for this age category. This part of the work also discusses pros and cons of coeducation, and compares group and frontal education. Practical part of this work describes results of qualitative research conducted on a group of fourth-grade pupils. The students were divided, during three classes (mathematics, Czech, and an introductory social and natural science class) into working groups: first they were allowed to work in groups that they were used to work in, then they were divided into male- and female-only groups, and finally, they could themselves choose the group they wanted to work in. In the course of this research I have debriefed the children using semi-structured interviews.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleSkupinová práce dětí na základní škole z genderového hlediskacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-06
dc.description.departmentKatedra genderových studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Gender Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId92613
dc.title.translatedA gender perspective of group work of pupils in primary schoolen_US
dc.contributor.refereeValdrová, Jana
dc.identifier.aleph001499375
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGenderová studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineGender Studiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra genderových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Gender Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csGenderová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enGender Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem práce je zjistit, jestli existují rozdíly v činnostech, které vykonávají žáci a žákyně prvního stupně ve skupině dětí stejného pohlaví oproti smíšené skupině, ve které skupině a proč se jim subjektivně lépe pracuje, podle čeho si vybírají spolužáky/spolužačky do pracovních skupin a jestli svoje názory mění podle zadání úkolu. Teoretická část práce se věnuje genderové i pedagogické oblasti. Zabývá se genderovou socializací, genderovými stereotypy a předsudky, charakteristikou žáka/žákyně školního věku, důležitostí vrstevníků a vrstevnic v tomto období i genderovou socializací ve škole. Tato část práce se také zamýšlí nad výhodami a nevýhodami koedukace a segregace a zaměřuje se také na skupinové vyučování, které porovnává s frontálním. Praktická část práce popisuje výsledky kvalitativního výzkumu provedeného ve čtvrté třídě základní školy. V rámci tohoto výzkumu byly děti během výuky třikrát rozděleny do pracovních skupin a měly za úkol řešit zadanou práci pokaždé ve třech různých předmětech - matematice, českém jazyce a nauce o světě. Děti nejprve pracovaly ve stálých skupinách tak, jak jsou zvyklé pracovat vždy; podruhé byly rozděleny na dívčí a chlapecké skupiny a potřetí si mohly samy vybrat obsazení skupin podle svých preferencí. Následně jsem s dětmi vedla polostrukturované rozhovory.cs_CZ
uk.abstract.enA gender perspective of group work of pupils in primary school: This work aims at analyzing the differences in children's behavior in the same-sex as opposed to a mixed-sex group, seeks to find out which of the two groups the children prefer to work in, and also wants to answer the question whether the children change their opinions condition on the task. The theoretical part of the work focuses on gender- and pedagogy-related issues. It specifically deals with the gender socialization, gender stereotypes and prejudices, characteristics of pupils, importance of one's peers, and gender socialization that are typical for this age category. This part of the work also discusses pros and cons of coeducation, and compares group and frontal education. Practical part of this work describes results of qualitative research conducted on a group of fourth-grade pupils. The students were divided, during three classes (mathematics, Czech, and an introductory social and natural science class) into working groups: first they were allowed to work in groups that they were used to work in, then they were divided into male- and female-only groups, and finally, they could themselves choose the group they wanted to work in. In the course of this research I have debriefed the children using semi-structured interviews.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra genderových studiícs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV