Sdílený marketing v oblasti ochrany zvířat, péče o opuštěná, týraná či handicapovaná zvířata a živočichy žijící volně či v zajetí
Cause related marketing in the sphere of wildlife protections, care of abandoned and mistreated or handicapped animals and of wild animals and animals living in captivity
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42152Identifiers
Study Information System: 100873
CU Caralogue: 990015013410106986
Collections
- Kvalifikační práce [7318]
Author
Advisor
Referee
Pospíšilová, Tereza
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Civil Sector Studies
Department
Department of Civil Society Studies
Date of defense
13. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
cause related marketing, CRM, sdílený marketing, formy propagace, společenská odpovědnost firem, CSR, corporate social responsibility, nezisková organizaceKeywords (English)
cause related marketing, corporate social responsibility, non-profit organization, forms of promotionVe své diplomové práci se zabývám podobou sdíleného marketingu v oblasti ochrany zvířat, péče o opuštěná a týraná či handicapovaná zvířata a živočichy žijící volně či v zajetí. Zajímají mě různé formy spolupráce firem a neziskových organizací, které v této oblasti působí a způsoby využití webových stránek neziskových organizací a jejich firemních partnerů jako komunikačního nástroje. Práci uzavírají čtyři případové studie, které přibližují čtenáři základní formy spolupráce firmy a neziskové organizace a jejich komunikaci, na které jsem ve vymezené oblasti narazila.
The thesis deals with forms of cause-related marketing in the sphere of wildlife protections, care of abandoned and mistreated or handicapped animals and of wild animals and animals living in captivity. I am interested in different forms of co-operation of companies with non-profit organizations that deal with animal care. I am interested also in using of web sites of non-profit organizations and their business partners as communication tool of this co-operation. The thesis is concluded by four case studies showing basic forms of co-operation and its communication that I noted in this sphere.
