Triplanetary
Triplanetary
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42025Identifiers
Study Information System: 117224
Collections
- Kvalifikační práce [11191]
Author
Advisor
Referee
Gemrot, Jakub
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming
Department
Department of Applied Mathematics
Date of defense
6. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
tahová stolní hra, šestiúhelníková hrací plochaKeywords (English)
turn-based board game, hexagonal game boardHlavním cílem této práce je převedení polozapomenuté tahové deskové stolní hry Triplanetary ze 70. a počátku 80. let minulého století na monitory dnešních počítačů. Program umožňuje více hráčům hrát na jednom počítači v takzvaném režimu hotseat dva z mnoha scénářů dostupných v původní hře - závodní Grand Tour s případnou účastí počítačem ovládaných protivníků a bojový Nova pro tři hráče. Nicméně díky vhodnému návrhu lze snadno implementovat i zbývající scénáře či samozřejmě přidat i úplně nové za předpokladu znalosti jazyka JAVA, ve kterém je hra naprogramována. Další předností je možnost hru kdykoliv uložit a přerušit a později se k ní vrátit.
The main purpose of this work is to bring the almost forgotten turn-based board game Triplanetary from the 70s and the beginning of the 80s of the last century to the screens of today's computers. The program allows multiple players to play on one computer in the so called hotseat mode two of the several scenarios available in the original game - racing Grand Tour with the option to play with computer controlled opponents and battle Nova for three players. However thanks to the suitable design it is easy to implement the rest of scenarios or of course add completely new ones provided the user has the knowledge of JAVA which the game is programmed in. Another advantage is the option to save and exit the game at any time and return to it later.