Experiential Education: Teaching English Language to Adults
Zážitkové vzdělávání: Výuka anglického jazyka pro dospělé
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41802Identifiers
Study Information System: 121563
Collections
- Kvalifikační práce [18052]
Author
Advisor
Referee
Matuchová, Klára
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Czech
Department
Information is unavailable
Date of defense
13. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
humanistic approach, experiential education, Kolb's Learning Cycle, adult learnerKeywords (English)
humanistický přístup, zážitkové vzdělávání, Kolbův učební cyklus, dospělý žákDiplomová práce se zaměřuje na zážitkové vzdělávání jako možnou a efektivní metodologii pro výuku dospělého žáka. Teoretická část zkoumá klíčové principy zážitkového vzdělávání a pozadí metodologie. Dále práce objasňuje pojetí učebních stylů a Kolbův učební cyklus. Následující části zkoumají specifika dospělého žáka, jeho potřeby a faktory ovlivňující jeho osvojování druhého jazyka. Autorka rovněž zvažuje přínosy zážitkového vzdělávání pro dospělého žáka. Praktická část představuje několik konkrétních aktivit s prvky zážitkové pedagogiky. Tyto aktivity jsou detailně popsány a byly vyzkoušeny při výuce ve skupině dospělých žáků.
The diploma thesis focuses on experiential education as a possible and efficient methodology for teaching ESL to adult learners. The theoretical part scrutinizes the key principles of the method and investigates its background. In addition, the thesis clarifies the concept of learning styles and Kolb's Learning Cycle. The following sections deal with the adult learner as a specific type of learner with his characteristic needs and factors influencing his SLA. Furthermore, the benefits of experiential education for the adult learner are considered. The practical part introduces several concrete activities using elements of experiential education. These activities were described in detail and piloted in a group of adult learners.