Zobrazit minimální záznam

Socio economic aspects chidren's understanding of politics on primary school
dc.contributor.advisorDvořáková, Michaela
dc.creatorPláničková, Veronika
dc.date.accessioned2017-05-07T03:16:11Z
dc.date.available2017-05-07T03:16:11Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41781
dc.description.abstractNÁZEV: Socioekonomické aspekty dětských porozumění politice u žáků 1. stupně základní školy ABSTRAKT: Diplomová práce se zaměřila na výzkum a následnou diagnostiku žákovských pojetí učiva vybraným tématům politického učiva v rámci oblasti Člověk a jeho svět na prvním stupni základní školy s ohledem na socioekonomickou situaci ve vybraných lokalitách. V teoretické části se diplomová práce opírala o několik tematických celků, které vymezují základní pojmy a souvislosti mezi nimi. Charakterizovala teorii konstruktivismu, problematiku žákovských pojetí učiva, vymezila vzdělávací oblast Člověk a jeho svět, uvedla terminologii spojenou s prekoncepty a popsala metodologii pedagogického výzkumu. V praktické části byly pomocí kvalitativního výzkumu metodou rozhovoru prezentovány získané výsledky diagnostik žákovských pojetí učiva ve vybraných lokalitách. Tyto výsledky byly mezi sebou porovnány a analyzovány společně. V závěru diplomové práce byla uvedena doporučení pro další výzkum této problematiky. KLÍČOVÁ SLOVA: Konstruktivismus, Žákovo pojetí učiva, Dětské interpretace světa, Prekoncept, Socioekonomické aspektycs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Socio economic aspects children's understanding of politics on primary school ABSTRACT: This thesis focused on the research and subsequent diagnosis of students' conception of the political subject matter selected topics within the curriculum area Člověk a jeho svět at primary schools with regard to socio-economic situation in selected locations. In the theoretical part of thesis was based on several thematic units, which define the basic concepts and relations between them. Characterized the theory of constructivism, issues of curriculum students' concept, defined the educational area Člověk a jeho svět, said the terminology associated with preconceptions and described the methodology of educational research. In the practical part of the qualitative research - interview method, the results presented diagnostic approach to pupils' curriculum in selected locations. These results were compared with each other and analyzed together. In conclusion, the thesis gives recommendations for further research into this issue. KEYWORDS: Constructivism, Students'concept of curriculum, Children's interpretation of the world, Preconceptions, Socio economic aspecten_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleSocioekonomické aspekty dětských porozumění politice u žáků 1. stupně základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-10
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId119567
dc.title.translatedSocio economic aspects chidren's understanding of politics on primary schoolen_US
dc.contributor.refereeKubišová, Zuzana
dc.identifier.aleph001499738
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNÁZEV: Socioekonomické aspekty dětských porozumění politice u žáků 1. stupně základní školy ABSTRAKT: Diplomová práce se zaměřila na výzkum a následnou diagnostiku žákovských pojetí učiva vybraným tématům politického učiva v rámci oblasti Člověk a jeho svět na prvním stupni základní školy s ohledem na socioekonomickou situaci ve vybraných lokalitách. V teoretické části se diplomová práce opírala o několik tematických celků, které vymezují základní pojmy a souvislosti mezi nimi. Charakterizovala teorii konstruktivismu, problematiku žákovských pojetí učiva, vymezila vzdělávací oblast Člověk a jeho svět, uvedla terminologii spojenou s prekoncepty a popsala metodologii pedagogického výzkumu. V praktické části byly pomocí kvalitativního výzkumu metodou rozhovoru prezentovány získané výsledky diagnostik žákovských pojetí učiva ve vybraných lokalitách. Tyto výsledky byly mezi sebou porovnány a analyzovány společně. V závěru diplomové práce byla uvedena doporučení pro další výzkum této problematiky. KLÍČOVÁ SLOVA: Konstruktivismus, Žákovo pojetí učiva, Dětské interpretace světa, Prekoncept, Socioekonomické aspektycs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Socio economic aspects children's understanding of politics on primary school ABSTRACT: This thesis focused on the research and subsequent diagnosis of students' conception of the political subject matter selected topics within the curriculum area Člověk a jeho svět at primary schools with regard to socio-economic situation in selected locations. In the theoretical part of thesis was based on several thematic units, which define the basic concepts and relations between them. Characterized the theory of constructivism, issues of curriculum students' concept, defined the educational area Člověk a jeho svět, said the terminology associated with preconceptions and described the methodology of educational research. In the practical part of the qualitative research - interview method, the results presented diagnostic approach to pupils' curriculum in selected locations. These results were compared with each other and analyzed together. In conclusion, the thesis gives recommendations for further research into this issue. KEYWORDS: Constructivism, Students'concept of curriculum, Children's interpretation of the world, Preconceptions, Socio economic aspecten_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.identifier.lisID990014997380106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV