Show simple item record

The formative benefits of theatre-music projets for actors and audiences
dc.contributor.advisorValenta, Josef
dc.creatorSwoboda, Jaroslava
dc.date.accessioned2017-05-07T03:14:39Z
dc.date.available2017-05-07T03:14:39Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41774
dc.description.abstractDiplomová práce má povahu teoreticko-empirické studie a je rozdělena do devíti kapitol. Po úvodu se druhá kapitola zabývá teoretickými východisky, definuje pojmy aplikované divadlo (drama) a sociální divadlo, jichž se týká empirická část a představuje je v širším kontextu. Třetí kapitola pak přináší přehled projektů realizovaných v České republice. Čtvrtá kapitola definuje dimenze existence imigranta a psychosociální události s imigrací spojené. Pátá kapitola přináší krátký pohled na praktické využití aplikovaného dramatu v českých podmínkách, v divadle Archa. Šestá kapitola pak přináší kvalitativní výzkum na téma formativního vlivu divadelně-muzikálního projektu divadla Archa na jeho účastníky z řad imigrantů. Sedmá kapitola je empirickou sondou, která představuje profil diváka takovýchto představení a popisuje jeho motivaci k návštěvě sociálně zaměřeného divadelního projektu. Poslední, osmá kapitola, přináší závěrečný pohled na celou práci. Devátá kapitola obsahuje soupis použité literatury a zdrojů. KLÍČOVÁ SLOVA Aplikované drama, aplikované divadlo, formativní vliv, imigrace, imigrant, sociální divadlo.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is a theoretical-empirical study divided into nine chapters. After the introduction, the second chapter focuses on the theoretical basis, defines the terms applied theatre (drama) and social theatre, which relates to the empirical part, and presents them in a broader context. The third chapter then provides an overview of projects implemented in the Czech Republic. The fourth chapter defines the immigrant experience and the psychosocial events connected with immigration. The fifth chapter provides a brief overview of the practical use of applied drama in the Czech conditions, in the Archa Theatre. The sixth chapter contains qualitative research on the theme of formative influences of theatre-music projects at the Archa Theatre and on several immigrants who participate in them. The seventh chapter is an empirical survey that profiles the audiences of these performances and describes their motivation for attending theatre projects with social outreach. The final, eighth chapter, provides a concluding overview of the whole work. The ninth chapter contains a bibliography and list of sources. KEY WORDS Applied drama, applied theatre, formative influences, immigration, immigrant, social theatre.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectAplikované dramacs_CZ
dc.subjectaplikované divadlocs_CZ
dc.subjectformativní vlivcs_CZ
dc.subjectimigracecs_CZ
dc.subjectimigrantcs_CZ
dc.subjectsociální divadlocs_CZ
dc.subjectApplied dramaen_US
dc.subjectapplied theatreen_US
dc.subjectformative influencesen_US
dc.subjectimmigrationen_US
dc.subjectimmigranten_US
dc.subjectsocial theatreen_US
dc.titleFormativní přínos divadelně-muzikálních projektů pro aktéry i divákycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-19
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId96589
dc.title.translatedThe formative benefits of theatre-music projets for actors and audiencesen_US
dc.contributor.refereeKasíková, Hana
dc.identifier.aleph001507891
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce má povahu teoreticko-empirické studie a je rozdělena do devíti kapitol. Po úvodu se druhá kapitola zabývá teoretickými východisky, definuje pojmy aplikované divadlo (drama) a sociální divadlo, jichž se týká empirická část a představuje je v širším kontextu. Třetí kapitola pak přináší přehled projektů realizovaných v České republice. Čtvrtá kapitola definuje dimenze existence imigranta a psychosociální události s imigrací spojené. Pátá kapitola přináší krátký pohled na praktické využití aplikovaného dramatu v českých podmínkách, v divadle Archa. Šestá kapitola pak přináší kvalitativní výzkum na téma formativního vlivu divadelně-muzikálního projektu divadla Archa na jeho účastníky z řad imigrantů. Sedmá kapitola je empirickou sondou, která představuje profil diváka takovýchto představení a popisuje jeho motivaci k návštěvě sociálně zaměřeného divadelního projektu. Poslední, osmá kapitola, přináší závěrečný pohled na celou práci. Devátá kapitola obsahuje soupis použité literatury a zdrojů. KLÍČOVÁ SLOVA Aplikované drama, aplikované divadlo, formativní vliv, imigrace, imigrant, sociální divadlo.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is a theoretical-empirical study divided into nine chapters. After the introduction, the second chapter focuses on the theoretical basis, defines the terms applied theatre (drama) and social theatre, which relates to the empirical part, and presents them in a broader context. The third chapter then provides an overview of projects implemented in the Czech Republic. The fourth chapter defines the immigrant experience and the psychosocial events connected with immigration. The fifth chapter provides a brief overview of the practical use of applied drama in the Czech conditions, in the Archa Theatre. The sixth chapter contains qualitative research on the theme of formative influences of theatre-music projects at the Archa Theatre and on several immigrants who participate in them. The seventh chapter is an empirical survey that profiles the audiences of these performances and describes their motivation for attending theatre projects with social outreach. The final, eighth chapter, provides a concluding overview of the whole work. The ninth chapter contains a bibliography and list of sources. KEY WORDS Applied drama, applied theatre, formative influences, immigration, immigrant, social theatre.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990015078910106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV