Zobrazit minimální záznam

Video Confrontation as a Therapy Technique in the Treatment of Eating Disorders
dc.contributor.advisorFraňková, Slávka
dc.creatorAdámková Ségard, Milena
dc.date.accessioned2017-05-07T03:08:05Z
dc.date.available2017-05-07T03:08:05Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41742
dc.description.abstract1 Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra psychologie Název práce: Využití terapeutické techniky video konfrontace v léčbě poruchy příjmu potravy Název práce v angličtině:Video confrontation in the treatment of eating disorders Autor práce: Mgr.Milena Adámková Ségard, Ph.D. Vedoucí práce: Doc. PhDr. Slávka Fraňková, DrSc. Rok odevzdání: 2012 Abstrakt v českém jazyce Pilotní studie byla zaměřena na zpřesnění účinku techniky video konfrontace na pacienta s poruchou příjmu potravy. Metodou zjišťování byl dotazník, sestávající ze sémantického diferenciálu a samostatných vět. Výběr respondentů proběhl metodou výběru na základě dostupnosti. Z 26 respondentů byly všechny ženy s diagnózou mentální anorexie nebo mentální bulimie hospitalizované na oddělení pro poruchy příjmu potravy. Výsledky potvrdily efekt video konfrontace u celého souboru ve vnímání obrazu vlastního těla jako méně nemotorného a ve snížení pocitů studu vzhledem k vlastnímu tělu. Specifický efekt video konfrontace u pacientek s mentální anorexií, byl nalezen ve vnímání obrazu vlastního těla jako více elegantního a atraktivního, ale i více bezcenného, více velmi ošklivého a nemotorného; u pacientek s mentální bulimií ve vnímání obrazu svého těla jako více malého, úzkého, pasivního a ve snížení pocitů studu vzhledem k vlastnímu tělu....cs_CZ
dc.description.abstract1 Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra psychologie Název práce: Využití terapeutické techniky video konfrontace v léčbě poruchy příjmu potravy Název práce v angličtině:Video confrontation in the treatment of eating disorders Autor práce: Mgr.Milena Adámková Ségard, Ph.D. Vedoucí práce: Doc. PhDr. Slávka Fraňková, DrSc. Rok odevzdání: 2012 Abstrakt anglicky The goal of this pilot study is to search for a specific influence of the video confrontation technique when used as a therapy for a patient with eating disorder. For the method a questionnaire was chosen which includes semantic differentials and separate sentences. The respondents were selected based on availability. The 26 respondents included in this research were all women diagnosed with anorexia nervosa or bulimia nervosa. All were hospitalized in an eating disorder unit. The outcome of the study confirmed that video confrontation resulted in the patients describing the picture of their own body less ungainly and they were less ashamed about their own body. The outcome of the study confirmed that video confrontation resulted in the patients with anorexia nervosa describing the picture of their own body as more elegant, attractive, but also more worthless, more ugly and ungainly. In the case of patients with bulimia nervosa a...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectporuchy příjmu potravycs_CZ
dc.subjectvideo konfrontacecs_CZ
dc.subjectterapiecs_CZ
dc.subjectEating disordersen_US
dc.subjectVideo confrontationen_US
dc.subjectTherapyen_US
dc.titleVyužití terapeutické techniky video konfrontace v léčbě poruchy příjmu potravycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-06
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId126695
dc.title.translatedVideo Confrontation as a Therapy Technique in the Treatment of Eating Disordersen_US
dc.contributor.refereeHrachovinová, Tamara
dc.identifier.aleph001507939
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.cs1 Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra psychologie Název práce: Využití terapeutické techniky video konfrontace v léčbě poruchy příjmu potravy Název práce v angličtině:Video confrontation in the treatment of eating disorders Autor práce: Mgr.Milena Adámková Ségard, Ph.D. Vedoucí práce: Doc. PhDr. Slávka Fraňková, DrSc. Rok odevzdání: 2012 Abstrakt v českém jazyce Pilotní studie byla zaměřena na zpřesnění účinku techniky video konfrontace na pacienta s poruchou příjmu potravy. Metodou zjišťování byl dotazník, sestávající ze sémantického diferenciálu a samostatných vět. Výběr respondentů proběhl metodou výběru na základě dostupnosti. Z 26 respondentů byly všechny ženy s diagnózou mentální anorexie nebo mentální bulimie hospitalizované na oddělení pro poruchy příjmu potravy. Výsledky potvrdily efekt video konfrontace u celého souboru ve vnímání obrazu vlastního těla jako méně nemotorného a ve snížení pocitů studu vzhledem k vlastnímu tělu. Specifický efekt video konfrontace u pacientek s mentální anorexií, byl nalezen ve vnímání obrazu vlastního těla jako více elegantního a atraktivního, ale i více bezcenného, více velmi ošklivého a nemotorného; u pacientek s mentální bulimií ve vnímání obrazu svého těla jako více malého, úzkého, pasivního a ve snížení pocitů studu vzhledem k vlastnímu tělu....cs_CZ
uk.abstract.en1 Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra psychologie Název práce: Využití terapeutické techniky video konfrontace v léčbě poruchy příjmu potravy Název práce v angličtině:Video confrontation in the treatment of eating disorders Autor práce: Mgr.Milena Adámková Ségard, Ph.D. Vedoucí práce: Doc. PhDr. Slávka Fraňková, DrSc. Rok odevzdání: 2012 Abstrakt anglicky The goal of this pilot study is to search for a specific influence of the video confrontation technique when used as a therapy for a patient with eating disorder. For the method a questionnaire was chosen which includes semantic differentials and separate sentences. The respondents were selected based on availability. The 26 respondents included in this research were all women diagnosed with anorexia nervosa or bulimia nervosa. All were hospitalized in an eating disorder unit. The outcome of the study confirmed that video confrontation resulted in the patients describing the picture of their own body less ungainly and they were less ashamed about their own body. The outcome of the study confirmed that video confrontation resulted in the patients with anorexia nervosa describing the picture of their own body as more elegant, attractive, but also more worthless, more ugly and ungainly. In the case of patients with bulimia nervosa a...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990015079390106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV