Show simple item record

The Phonetics of Advertising in Terms of Perception Assessment
dc.contributor.advisorBořek - Dohalská, Marie
dc.creatorGöttlichová, Marcela
dc.date.accessioned2018-10-30T00:53:48Z
dc.date.available2018-10-30T00:53:48Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41645
dc.description.abstractv českém jazyce Abstrakt Teoretická část disertační práce na téma "Zvuková stavba reklamních spotů z hlediska percepčního hodnocení" zpracovává literární prameny v oblasti mluveného projevu se zaměřením na jazykové prostředky výslovnostních stylů v českém jazyce, charakterizuje rozhlas jako médium i základní principy teorie a praxe rozhlasové reklamy. Nastiňuje východiska pro popis zvukové podoby jazyka, a to jak na segmentální, tak i na suprasegmentální úrovni. Předkládá základní charakteristiky pro popis zvukových vlastností českého jazyka s přihlédnutím k ortoepické normě češtiny. Vlastní práce pak má za cíl na základě výsledků kvantitativního výzkumu a zejména percepčních testů ukázat na možnosti využití zvukové podoby jazyka z pohledu funkčnosti v oblasti marketingových komunikací, konkrétně pak na mnohotvárnost verbální složky rozhlasových reklamních spotů především vzhledem k produktu i cílovým skupinám konzumentů. To znamená na možnosti, které současný český jazyk nabízí a jak těchto možností co nejefektivněji v rámci rozhlasové reklamní tvorby využít.cs_CZ
dc.description.abstractv anglickém jazyce Abstract The theoretical part of the dissertation thesis dealing with the "Phonetics of Advertising in terms of Perception Assessment" studies literature sources focusing on spoken utterances, namely on language elements of various Czech pronunciation styles and characterizes both radio as a medium and basic principles of the theory and practical aspects of radio advertising. It outlines the grounds for description of phonetic aspects at both segmental and suprasegmental level. It provides basic features describing phonetic characteristics of the Czech language in light of its orthoepic standard. Based on the results of a quantitative survey and namely the perception tests, the goal of the paper is to show potential applicability of phonetics in marketing communications, specifically concerning the variability of the verbal part of commercials reflecting different products and target consumer groups, i.e. to show the potential the Czech language is offering at present and ways of making the most of this potential in radio advertising.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectRadioen_US
dc.subjectradio advertisingen_US
dc.subjectphoneticsen_US
dc.subjectperception assessmenten_US
dc.subjectRozhlascs_CZ
dc.subjectrozhlasová reklamacs_CZ
dc.subjectzvuková podoba jazykacs_CZ
dc.subjectpercepční hodnocenícs_CZ
dc.titleZvuková stavba reklamních spotů z hlediska percepčního hodnocenícs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-19
dc.description.departmentInstitute of Phoneticsen_US
dc.description.departmentFonetický ústavcs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId103198
dc.title.translatedThe Phonetics of Advertising in Terms of Perception Assessmenten_US
dc.contributor.refereeVeroňková, Jitka
dc.contributor.refereeBartošek, Jaroslav
dc.identifier.aleph001558222
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhoneticsen_US
thesis.degree.disciplineFonetikacs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFonetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPhoneticsen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csv českém jazyce Abstrakt Teoretická část disertační práce na téma "Zvuková stavba reklamních spotů z hlediska percepčního hodnocení" zpracovává literární prameny v oblasti mluveného projevu se zaměřením na jazykové prostředky výslovnostních stylů v českém jazyce, charakterizuje rozhlas jako médium i základní principy teorie a praxe rozhlasové reklamy. Nastiňuje východiska pro popis zvukové podoby jazyka, a to jak na segmentální, tak i na suprasegmentální úrovni. Předkládá základní charakteristiky pro popis zvukových vlastností českého jazyka s přihlédnutím k ortoepické normě češtiny. Vlastní práce pak má za cíl na základě výsledků kvantitativního výzkumu a zejména percepčních testů ukázat na možnosti využití zvukové podoby jazyka z pohledu funkčnosti v oblasti marketingových komunikací, konkrétně pak na mnohotvárnost verbální složky rozhlasových reklamních spotů především vzhledem k produktu i cílovým skupinám konzumentů. To znamená na možnosti, které současný český jazyk nabízí a jak těchto možností co nejefektivněji v rámci rozhlasové reklamní tvorby využít.cs_CZ
uk.abstract.env anglickém jazyce Abstract The theoretical part of the dissertation thesis dealing with the "Phonetics of Advertising in terms of Perception Assessment" studies literature sources focusing on spoken utterances, namely on language elements of various Czech pronunciation styles and characterizes both radio as a medium and basic principles of the theory and practical aspects of radio advertising. It outlines the grounds for description of phonetic aspects at both segmental and suprasegmental level. It provides basic features describing phonetic characteristics of the Czech language in light of its orthoepic standard. Based on the results of a quantitative survey and namely the perception tests, the goal of the paper is to show potential applicability of phonetics in marketing communications, specifically concerning the variability of the verbal part of commercials reflecting different products and target consumer groups, i.e. to show the potential the Czech language is offering at present and ways of making the most of this potential in radio advertising.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Fonetický ústavcs_CZ
thesis.grade.codeN


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV