dc.contributor.advisor | Czumalo, Vladimír | |
dc.creator | Novotná, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T01:28:56Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T01:28:56Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/41525 | |
dc.description.abstract | Balalářská práce se zabývá maskami ve vztahu k identitě a jejímu zobrazování v současném umění. V první části předkládá stručnou teorii masky, zahrnující definice, vývoj pojmu maska a teorie, které byly doposud vzneseny ve vztahu masky a identity. Větší část práce se zabývá projevy masky ve výtvarném umění. Na několika dílech moderního umění poukazuje na vstup masky do umění moderní doby a vysvětluje pojetí identity, které naše společnost od doby moderní postupně zaujímá. Práce rozděluje masky v současném umění do několika typů či funkcí a poukazuje na různé způsoby, jakými si současní umělci zahrávají s identitou. Klíčová slova Maska Tvář Umění Identita Současné umění | cs_CZ |
dc.description.abstract | My bachelor thesis observes masks and it's representation in contemporary art in order to express identity. In the first part, the brief theory of mask is being presented. It concerns definitions, etymology of the word mask and theories in which mask is related to the identity. Considerable part of work studies mask in visual arts. Trough several art works from modern era, we can see the way mask entered into the tradition of modern and consequently contemporary art. Brief view is given on contemporary perception of identity. Important types and functions of mask are devided and the way how contemporary artists approach the topic of the mask and identity is descripted. Keywords Masks Face Art Identity Contemporary art | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Maska | cs_CZ |
dc.subject | tvář | cs_CZ |
dc.subject | umění,identita | cs_CZ |
dc.subject | soucasné umění | cs_CZ |
dc.subject | Mask | en_US |
dc.subject | face | en_US |
dc.subject | art | en_US |
dc.subject | identity | en_US |
dc.subject | contemporary art | en_US |
dc.title | Masky v současném umění | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-06-18 | |
dc.description.department | Institute of Ethnology | en_US |
dc.description.department | Ústav etnologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 100758 | |
dc.title.translated | Masks in contemporary art | en_US |
dc.contributor.referee | Rychlík, Martin | |
dc.identifier.aleph | 001485181 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Cultural Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Kulturologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav etnologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Ethnology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Kulturologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Cultural Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Balalářská práce se zabývá maskami ve vztahu k identitě a jejímu zobrazování v současném umění. V první části předkládá stručnou teorii masky, zahrnující definice, vývoj pojmu maska a teorie, které byly doposud vzneseny ve vztahu masky a identity. Větší část práce se zabývá projevy masky ve výtvarném umění. Na několika dílech moderního umění poukazuje na vstup masky do umění moderní doby a vysvětluje pojetí identity, které naše společnost od doby moderní postupně zaujímá. Práce rozděluje masky v současném umění do několika typů či funkcí a poukazuje na různé způsoby, jakými si současní umělci zahrávají s identitou. Klíčová slova Maska Tvář Umění Identita Současné umění | cs_CZ |
uk.abstract.en | My bachelor thesis observes masks and it's representation in contemporary art in order to express identity. In the first part, the brief theory of mask is being presented. It concerns definitions, etymology of the word mask and theories in which mask is related to the identity. Considerable part of work studies mask in visual arts. Trough several art works from modern era, we can see the way mask entered into the tradition of modern and consequently contemporary art. Brief view is given on contemporary perception of identity. Important types and functions of mask are devided and the way how contemporary artists approach the topic of the mask and identity is descripted. Keywords Masks Face Art Identity Contemporary art | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014851810106986 | |