Zobrazit minimální záznam

Introduction to the legal regulation of Czechoslovak film co-productions between 1945-1970
dc.contributor.advisorKlimeš, Ivan
dc.creatorBednář, Leoš
dc.date.accessioned2017-05-07T00:58:33Z
dc.date.available2017-05-07T00:58:33Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41461
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na koprodukční výrobu filmů v ČSR/ČSSR v letech 1945 až 1970. Tento opomíjený institut je popsán a částečně analyzován na základě tří stupňů jeho právní úpravy. Nejdříve je popsán první stupeň, kterým jsou mezistátní kulturní dohody a dohody o spolupráci. Nejvýznamnějšími jsou dohody o koprodukci a o filmové spolupráci uzavřené s Francií a s Itálií v roce 1968. Druhým stupněm jsou prováděcí plány a rámcové úmluvy, které rozšiřují ustanovení mezistátních dohod. Plány a úmluvy je však těžké v nezpracovaných archivních fondech dohledat, tudíž informace o nich jsou poněkud fragmentární. Dalším stupněm jsou již zcela konkrétní koprodukční smlouvy, které jsou součástí všech koprodukčních projektů. V poslední části je uvedeno několik nerealizovaných koprodukčních projektů, které nevznikly z politických, ekonomických aj. důvodů.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on the co-production of films in Czechoslovakia from 1945 to 1970. This neglected institute is described and partially analysed on the principle of the three levels of the legal regulation. The first stage are interstate cultural agreements and agreements of cultural cooperation. The most important is the co-production agreement and agreement of cooperation in the area of cinematography with France and Italy concluded in 1968. The second stage consists of the implementation plans and the framework conventions, which extend the provisions of interstate agreements. It is very difficult to trace these plans and conventions in unprocessed archive funds. So the enlisted information are rather fragmentary. The next stage is created by the specific co-production agreements. These agreements are basis for the co-production projects. The last section of the thesis contains several unrealised co-production projects that have not been created because of some political, economic and other disputes.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectKoprodukcecs_CZ
dc.subjectvýroba filmůcs_CZ
dc.subjectprávní úpravacs_CZ
dc.subjectdohoda o kulturní spoluprácics_CZ
dc.subjectprováděcí pláncs_CZ
dc.subjectkoprodukční smlouvacs_CZ
dc.subjectnerealizovaný projektcs_CZ
dc.subjectCo-productionen_US
dc.subjectproduction of filmsen_US
dc.subjectlegal regulationen_US
dc.subjectagreement of cultural cooperationen_US
dc.subjectimplementation planen_US
dc.subjectco-production agreementen_US
dc.subjectunrealised projecten_US
dc.titleÚvod do právní úpravy československých filmových koprodukcí v letech 1945-1970cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-11
dc.description.departmentFilm Studies Departmenten_US
dc.description.departmentKatedra filmových studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId101113
dc.title.translatedIntroduction to the legal regulation of Czechoslovak film co-productions between 1945-1970en_US
dc.contributor.refereeCzesany Dvořáková, Tereza
dc.identifier.aleph001500383
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCinema Studiesen_US
thesis.degree.disciplineFilmová vědacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra filmových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Film Studies Departmenten_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilmová vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enCinema Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na koprodukční výrobu filmů v ČSR/ČSSR v letech 1945 až 1970. Tento opomíjený institut je popsán a částečně analyzován na základě tří stupňů jeho právní úpravy. Nejdříve je popsán první stupeň, kterým jsou mezistátní kulturní dohody a dohody o spolupráci. Nejvýznamnějšími jsou dohody o koprodukci a o filmové spolupráci uzavřené s Francií a s Itálií v roce 1968. Druhým stupněm jsou prováděcí plány a rámcové úmluvy, které rozšiřují ustanovení mezistátních dohod. Plány a úmluvy je však těžké v nezpracovaných archivních fondech dohledat, tudíž informace o nich jsou poněkud fragmentární. Dalším stupněm jsou již zcela konkrétní koprodukční smlouvy, které jsou součástí všech koprodukčních projektů. V poslední části je uvedeno několik nerealizovaných koprodukčních projektů, které nevznikly z politických, ekonomických aj. důvodů.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis focuses on the co-production of films in Czechoslovakia from 1945 to 1970. This neglected institute is described and partially analysed on the principle of the three levels of the legal regulation. The first stage are interstate cultural agreements and agreements of cultural cooperation. The most important is the co-production agreement and agreement of cooperation in the area of cinematography with France and Italy concluded in 1968. The second stage consists of the implementation plans and the framework conventions, which extend the provisions of interstate agreements. It is very difficult to trace these plans and conventions in unprocessed archive funds. So the enlisted information are rather fragmentary. The next stage is created by the specific co-production agreements. These agreements are basis for the co-production projects. The last section of the thesis contains several unrealised co-production projects that have not been created because of some political, economic and other disputes.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990015003830106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV