Show simple item record

Sport activites and their impact on the psychological resilience of a primary school age child
dc.contributor.advisorHoráková Hoskovcová, Simona
dc.creatorRázek, Vítězslav
dc.date.accessioned2017-05-07T00:48:29Z
dc.date.available2017-05-07T00:48:29Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41417
dc.description.abstractAnotace: Sportovní činnost a její vliv na psychickou odolnost dítěte mladšího školního věku Práce je zaměřena na studium vztahu psychické odolnosti a vrcholového tanečního sportu. Cílem práce je ověřit, zdali je psychická odolnost u dětí mladšího školního věku pozitivně ovlivňována vlivem vrcholového tanečního sportu. V teoretické části jsou popsány možné přístupy k psychické odolnosti. Prostor je věnován jejímu definování a přehledu možných diagnostických metod měření. Studie popisuje vztah sportu a psychické odolnosti, kde je na základě uvedených výzkumů ilustrován kladný vliv sportu. Pozornost je věnována i teoretickému výkladu vztahu sportu a dětí. Pro výzkum jsou použity: test Zrcadlového kreslení a dotazníky. Výzkum potvrdil předpoklad, že vyšší míra odolnosti je u dětí vrcholově sportujících, než u dětí skupiny kontrolní. A to v charakteristice: adaptabilita - maladaptabilita. Vyšší míra odolnosti se potvrdila i při srovnání dotazníků "Self-efficacy pro regulování cvičení" a "Dětské škály self- efficacy". Klíčová slova: Psychická odolnost, mladší školní věk, sport, vnímaná úspěšnostcs_CZ
dc.description.abstractSport activites and their impact on the psychological resilience of a primary school age child The work is focused on the study of the relationship between the psychological resistance and the top dance sport. The aim of this paper is to verify whether is the psychological resilience in children of a primarys school age positively influenced by the top dance sport. In the theoretical part are described possible approaches to psychological resistance. Chapters ares dedicated to its definition and a list of potential diagnostic measuring methods. The study describes the relationship of sport and psychological resilience, which is based on those studies illustrated the positive impact of sport. Attention is also paid to the theoretical interpretation of the relationship of sport and children. For research are used: Mirror drawing test and questionnaires. The research confirmed the assumption that a higher resistance rate is witnessed in case of top athletes children than in the control group children. In the characteristics as adaptability - maladaptability. Higher level of resistance was confirmed when comparing the questionnaire "Self-efficacy to regulate exercise" and "Children's self-efficacy scale". Key words: psychological resiliency, primary school age child, self-efficacy, sporten_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.subjectpsychická odolnostcs_CZ
dc.subjectsportcs_CZ
dc.subjectvnímaná úspěšnostcs_CZ
dc.subjectpsychological resiliencyen_US
dc.subjectprimary school age childen_US
dc.subjectself-efficacyen_US
dc.subjectsporten_US
dc.titleSportovní činnost a její vliv na psychickou odolnost dítěte mladšího školního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-06
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId108998
dc.title.translatedSport activites and their impact on the psychological resilience of a primary school age childen_US
dc.contributor.refereeMertin, Václav
dc.identifier.aleph001504470
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAnotace: Sportovní činnost a její vliv na psychickou odolnost dítěte mladšího školního věku Práce je zaměřena na studium vztahu psychické odolnosti a vrcholového tanečního sportu. Cílem práce je ověřit, zdali je psychická odolnost u dětí mladšího školního věku pozitivně ovlivňována vlivem vrcholového tanečního sportu. V teoretické části jsou popsány možné přístupy k psychické odolnosti. Prostor je věnován jejímu definování a přehledu možných diagnostických metod měření. Studie popisuje vztah sportu a psychické odolnosti, kde je na základě uvedených výzkumů ilustrován kladný vliv sportu. Pozornost je věnována i teoretickému výkladu vztahu sportu a dětí. Pro výzkum jsou použity: test Zrcadlového kreslení a dotazníky. Výzkum potvrdil předpoklad, že vyšší míra odolnosti je u dětí vrcholově sportujících, než u dětí skupiny kontrolní. A to v charakteristice: adaptabilita - maladaptabilita. Vyšší míra odolnosti se potvrdila i při srovnání dotazníků "Self-efficacy pro regulování cvičení" a "Dětské škály self- efficacy". Klíčová slova: Psychická odolnost, mladší školní věk, sport, vnímaná úspěšnostcs_CZ
uk.abstract.enSport activites and their impact on the psychological resilience of a primary school age child The work is focused on the study of the relationship between the psychological resistance and the top dance sport. The aim of this paper is to verify whether is the psychological resilience in children of a primarys school age positively influenced by the top dance sport. In the theoretical part are described possible approaches to psychological resistance. Chapters ares dedicated to its definition and a list of potential diagnostic measuring methods. The study describes the relationship of sport and psychological resilience, which is based on those studies illustrated the positive impact of sport. Attention is also paid to the theoretical interpretation of the relationship of sport and children. For research are used: Mirror drawing test and questionnaires. The research confirmed the assumption that a higher resistance rate is witnessed in case of top athletes children than in the control group children. In the characteristics as adaptability - maladaptability. Higher level of resistance was confirmed when comparing the questionnaire "Self-efficacy to regulate exercise" and "Children's self-efficacy scale". Key words: psychological resiliency, primary school age child, self-efficacy, sporten_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990015044700106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV