dc.contributor.advisor | Horáková Hoskovcová, Simona | |
dc.creator | Rázek, Vítězslav | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T00:48:29Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T00:48:29Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/41417 | |
dc.description.abstract | Anotace: Sportovní činnost a její vliv na psychickou odolnost dítěte mladšího školního věku Práce je zaměřena na studium vztahu psychické odolnosti a vrcholového tanečního sportu. Cílem práce je ověřit, zdali je psychická odolnost u dětí mladšího školního věku pozitivně ovlivňována vlivem vrcholového tanečního sportu. V teoretické části jsou popsány možné přístupy k psychické odolnosti. Prostor je věnován jejímu definování a přehledu možných diagnostických metod měření. Studie popisuje vztah sportu a psychické odolnosti, kde je na základě uvedených výzkumů ilustrován kladný vliv sportu. Pozornost je věnována i teoretickému výkladu vztahu sportu a dětí. Pro výzkum jsou použity: test Zrcadlového kreslení a dotazníky. Výzkum potvrdil předpoklad, že vyšší míra odolnosti je u dětí vrcholově sportujících, než u dětí skupiny kontrolní. A to v charakteristice: adaptabilita - maladaptabilita. Vyšší míra odolnosti se potvrdila i při srovnání dotazníků "Self-efficacy pro regulování cvičení" a "Dětské škály self- efficacy". Klíčová slova: Psychická odolnost, mladší školní věk, sport, vnímaná úspěšnost | cs_CZ |
dc.description.abstract | Sport activites and their impact on the psychological resilience of a primary school age child The work is focused on the study of the relationship between the psychological resistance and the top dance sport. The aim of this paper is to verify whether is the psychological resilience in children of a primarys school age positively influenced by the top dance sport. In the theoretical part are described possible approaches to psychological resistance. Chapters ares dedicated to its definition and a list of potential diagnostic measuring methods. The study describes the relationship of sport and psychological resilience, which is based on those studies illustrated the positive impact of sport. Attention is also paid to the theoretical interpretation of the relationship of sport and children. For research are used: Mirror drawing test and questionnaires. The research confirmed the assumption that a higher resistance rate is witnessed in case of top athletes children than in the control group children. In the characteristics as adaptability - maladaptability. Higher level of resistance was confirmed when comparing the questionnaire "Self-efficacy to regulate exercise" and "Children's self-efficacy scale". Key words: psychological resiliency, primary school age child, self-efficacy, sport | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | mladší školní věk | cs_CZ |
dc.subject | psychická odolnost | cs_CZ |
dc.subject | sport | cs_CZ |
dc.subject | vnímaná úspěšnost | cs_CZ |
dc.subject | psychological resiliency | en_US |
dc.subject | primary school age child | en_US |
dc.subject | self-efficacy | en_US |
dc.subject | sport | en_US |
dc.title | Sportovní činnost a její vliv na psychickou odolnost dítěte mladšího školního věku | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-06 | |
dc.description.department | Department of Psychology | en_US |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 108998 | |
dc.title.translated | Sport activites and their impact on the psychological resilience of a primary school age child | en_US |
dc.contributor.referee | Mertin, Václav | |
dc.identifier.aleph | 001504470 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Psychology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Anotace: Sportovní činnost a její vliv na psychickou odolnost dítěte mladšího školního věku Práce je zaměřena na studium vztahu psychické odolnosti a vrcholového tanečního sportu. Cílem práce je ověřit, zdali je psychická odolnost u dětí mladšího školního věku pozitivně ovlivňována vlivem vrcholového tanečního sportu. V teoretické části jsou popsány možné přístupy k psychické odolnosti. Prostor je věnován jejímu definování a přehledu možných diagnostických metod měření. Studie popisuje vztah sportu a psychické odolnosti, kde je na základě uvedených výzkumů ilustrován kladný vliv sportu. Pozornost je věnována i teoretickému výkladu vztahu sportu a dětí. Pro výzkum jsou použity: test Zrcadlového kreslení a dotazníky. Výzkum potvrdil předpoklad, že vyšší míra odolnosti je u dětí vrcholově sportujících, než u dětí skupiny kontrolní. A to v charakteristice: adaptabilita - maladaptabilita. Vyšší míra odolnosti se potvrdila i při srovnání dotazníků "Self-efficacy pro regulování cvičení" a "Dětské škály self- efficacy". Klíčová slova: Psychická odolnost, mladší školní věk, sport, vnímaná úspěšnost | cs_CZ |
uk.abstract.en | Sport activites and their impact on the psychological resilience of a primary school age child The work is focused on the study of the relationship between the psychological resistance and the top dance sport. The aim of this paper is to verify whether is the psychological resilience in children of a primarys school age positively influenced by the top dance sport. In the theoretical part are described possible approaches to psychological resistance. Chapters ares dedicated to its definition and a list of potential diagnostic measuring methods. The study describes the relationship of sport and psychological resilience, which is based on those studies illustrated the positive impact of sport. Attention is also paid to the theoretical interpretation of the relationship of sport and children. For research are used: Mirror drawing test and questionnaires. The research confirmed the assumption that a higher resistance rate is witnessed in case of top athletes children than in the control group children. In the characteristics as adaptability - maladaptability. Higher level of resistance was confirmed when comparing the questionnaire "Self-efficacy to regulate exercise" and "Children's self-efficacy scale". Key words: psychological resiliency, primary school age child, self-efficacy, sport | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015044700106986 | |