Show simple item record

Cultural studies and stereotypes in language lessons
dc.contributor.advisorŠebesta, Karel
dc.creatorKejvalová, Barbora
dc.date.accessioned2021-03-25T21:00:08Z
dc.date.available2021-03-25T21:00:08Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41401
dc.description.abstractTato diplomová práce je věnována kulturním reáliím a jejich roli ve výuce cizím jazykům. Mapuje historii výuky reálií i současné trendy v této problematice. Na vzorku učebnic češtiny pro cizince zkoumá, v jakém rozsahu a v jaké kvalitě jsou různé typy informací z oblasti reálií studentům zprostředkovávány. Cílem práce je zjistit, do jaké míry reálie obsažené v analyzovaných učebnicích odpovídají požadavkům na ně kladeným, jaké informace považují autoři za důležité a vhodné prezentace. Zároveň by mělo být poukázáno na jejich případné nedostatky či nekompletnost.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with cultural studies and their role in language lessons. It describes both the history of cultural studies teaching and contemporary tendencies in this field. A sample of textbooks of Czech for foreigners illustrates what kind of information in which quality is presented to the students of Czech language. The aim of this thesis is to find out how the cultural studies in the analysed textbooks meet the requirements imposed on them, which information are according to the authors important and relevant. At the same time the inadequacies and incompleteness should be shown.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectcultural studiesen_US
dc.subjectsocio-cultural competenceen_US
dc.subjecttextbook researchen_US
dc.subjectCzech for foreignersen_US
dc.subjectlist of criteriaen_US
dc.subjectkulturní reáliecs_CZ
dc.subjectsociokulturní kompetencecs_CZ
dc.subjectvýzkum učebniccs_CZ
dc.subjectčeština pro cizincecs_CZ
dc.subjectkatalog kritériícs_CZ
dc.titleKulturní reálie a stereotypy ve vyučování cizímu jazykucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-17
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId108864
dc.title.translatedCultural studies and stereotypes in language lessonsen_US
dc.contributor.refereeMareš, Petr
dc.identifier.aleph001507201
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce je věnována kulturním reáliím a jejich roli ve výuce cizím jazykům. Mapuje historii výuky reálií i současné trendy v této problematice. Na vzorku učebnic češtiny pro cizince zkoumá, v jakém rozsahu a v jaké kvalitě jsou různé typy informací z oblasti reálií studentům zprostředkovávány. Cílem práce je zjistit, do jaké míry reálie obsažené v analyzovaných učebnicích odpovídají požadavkům na ně kladeným, jaké informace považují autoři za důležité a vhodné prezentace. Zároveň by mělo být poukázáno na jejich případné nedostatky či nekompletnost.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with cultural studies and their role in language lessons. It describes both the history of cultural studies teaching and contemporary tendencies in this field. A sample of textbooks of Czech for foreigners illustrates what kind of information in which quality is presented to the students of Czech language. The aim of this thesis is to find out how the cultural studies in the analysed textbooks meet the requirements imposed on them, which information are according to the authors important and relevant. At the same time the inadequacies and incompleteness should be shown.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantŠormová, Kateřina
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV