Zobrazit minimální záznam

Video Interaction Guidance and possibilities of its use at primary prevention programms
dc.contributor.advisorŠírová, Eva
dc.creatorJelínková, Hana
dc.date.accessioned2017-05-06T23:57:43Z
dc.date.available2017-05-06T23:57:43Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41246
dc.description.abstractMetoda videotrénink interakcí (VTI) je v České republice využívána od roku 1993, výcvik, supervize a další vzdělávání zajišťuje společnost SPIN. Původně vznikla v Nizozemsku v 80. letech, kde je stále hojně využívána a odkud se šíří do dalších zemí. Metoda stojí na širokých teoretických základech vývojové psychologie, etologie, teorií učení a komunikace a z původního využití jako intervenční metody v rodinách se šíří do dalších oblastí. Tato práce přináší základní informace o metodě VTI, jejích teoretických východiscích i aplikaci, dále popisuje situaci programů primární prevence především v České republice a v neposlední řadě popisuje prostor, kde může být metoda VTI v oblasti primárních prevencí použita. V kvalitativní studii kasuisticky popisujeme využití metody VTI u sedmi lektorů primární prevence. Pomocí analýzy videonahrávek se snažíme zmapovat změnu v komunikaci u lektorů po použití metody VTI. Nedílným zdrojem dat jsou také úvodní dotazníky a polostrukturované rozhovory, v nichž přínosy VTI subjektivně hodnotí sami lektoři. Sledovali jsme proměny v těchto prvcích komunikace: vzájemném sledování, příjmu iniciativ dětí a pojmenovávání. Změny různého rozsahu jsme zaznamenali ve všech těchto oblastech, subjektivně bylo využití metody VTI lektory hodnoceno jako přínosné. Klíčová slova:...cs_CZ
dc.description.abstractVideo Interaction Guidance (VIG) or Video Home Training (VHT) was introduced to the Czech Republic in 1993. SPIN is a provider of education, training and supervision, a non- governmental organization dedicated to VIG/VHT in Czech Republic. The method was conceived in the Netherlands in the 80's, the country from where it is still spread to the whole world, especially to Europe. The method's theory is broadly based on developmental psychology theories, ethnology, learning theories and theories of communication. Initially, the VHT was used as an intervention method focused on families with children, later it entered the fields of education and other professional help and was known as VIG. This Diploma Thesis brings essential information about the VHT/VIG Method, its theoretical basis and applications. The thesis also deals with the programmes of primary prevention in the Czech Republic and Europe. The theoretical part concludes with a description of field where VHT/VIG can be used in primary prevention programmes. In the qualitative study, we describe case studies of seven lecturers of primary prevention who undertook the method VHT/VIG. The data were acquired in the process of observation (participative observation and video-analysis), via semi-structured interviews and questionnaires. We attempted...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvideotrénink interakcícs_CZ
dc.subjectprimární prevencecs_CZ
dc.subjectrozvoj sociálních dovednostícs_CZ
dc.subjectúspěšná komunikacecs_CZ
dc.subjectVideo Home Trainingen_US
dc.subjectVideo Interaction Guidanceen_US
dc.subjectPrimary Preventionen_US
dc.subjectDevelopment of Social Skillsen_US
dc.subjectSuccessful Communicationen_US
dc.titleVideotrénink interakcí a možnost jeho využití v programech primární prevencecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-21
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId90771
dc.title.translatedVideo Interaction Guidance and possibilities of its use at primary prevention programmsen_US
dc.contributor.refereeMorávková Krejčová, Lenka
dc.identifier.aleph001470253
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csMetoda videotrénink interakcí (VTI) je v České republice využívána od roku 1993, výcvik, supervize a další vzdělávání zajišťuje společnost SPIN. Původně vznikla v Nizozemsku v 80. letech, kde je stále hojně využívána a odkud se šíří do dalších zemí. Metoda stojí na širokých teoretických základech vývojové psychologie, etologie, teorií učení a komunikace a z původního využití jako intervenční metody v rodinách se šíří do dalších oblastí. Tato práce přináší základní informace o metodě VTI, jejích teoretických východiscích i aplikaci, dále popisuje situaci programů primární prevence především v České republice a v neposlední řadě popisuje prostor, kde může být metoda VTI v oblasti primárních prevencí použita. V kvalitativní studii kasuisticky popisujeme využití metody VTI u sedmi lektorů primární prevence. Pomocí analýzy videonahrávek se snažíme zmapovat změnu v komunikaci u lektorů po použití metody VTI. Nedílným zdrojem dat jsou také úvodní dotazníky a polostrukturované rozhovory, v nichž přínosy VTI subjektivně hodnotí sami lektoři. Sledovali jsme proměny v těchto prvcích komunikace: vzájemném sledování, příjmu iniciativ dětí a pojmenovávání. Změny různého rozsahu jsme zaznamenali ve všech těchto oblastech, subjektivně bylo využití metody VTI lektory hodnoceno jako přínosné. Klíčová slova:...cs_CZ
uk.abstract.enVideo Interaction Guidance (VIG) or Video Home Training (VHT) was introduced to the Czech Republic in 1993. SPIN is a provider of education, training and supervision, a non- governmental organization dedicated to VIG/VHT in Czech Republic. The method was conceived in the Netherlands in the 80's, the country from where it is still spread to the whole world, especially to Europe. The method's theory is broadly based on developmental psychology theories, ethnology, learning theories and theories of communication. Initially, the VHT was used as an intervention method focused on families with children, later it entered the fields of education and other professional help and was known as VIG. This Diploma Thesis brings essential information about the VHT/VIG Method, its theoretical basis and applications. The thesis also deals with the programmes of primary prevention in the Czech Republic and Europe. The theoretical part concludes with a description of field where VHT/VIG can be used in primary prevention programmes. In the qualitative study, we describe case studies of seven lecturers of primary prevention who undertook the method VHT/VIG. The data were acquired in the process of observation (participative observation and video-analysis), via semi-structured interviews and questionnaires. We attempted...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990014702530106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV