Zobrazit minimální záznam

Video Confrontation as a Therapy Technique in the Treatment of Eating Disorders
dc.contributor.advisorFraňková, Slávka
dc.creatorAdámková Ségard, Milena
dc.date.accessioned2017-05-06T23:44:35Z
dc.date.available2017-05-06T23:44:35Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41195
dc.description.abstractFilozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra psychologie Název práce: Využití terapeutické techniky video konfrontace v léčbě poruchy příjmu potravy Název práce v angličtině:Video confrontation in the treatment of eating disorders Autor práce: Milena Adámková Ségard Vedoucí práce: Doc. PhDr. Slávka Fraňková, DrSc. Rok odevzdání: 2012 Abstrakt v českém jazyce Pilotní studie je zaměřena na zpřesnění účinku techniky video konfrontace na pacienta s poruchou příjmu potravy. Metodou zjišťování byl dotazník, sestávající ze sémantického diferenciálu a samostatných vět. Výběr respondentů proběhl metodou výběru na základě dostupnosti. Z 26 respondentů byly všechny ženy s diagnózou mentální anorexie nebo mentální bulimie hospitalizované na oddělení pro poruchy příjmu potravy. Výsledky potvrdily efekt video konfrontace u celého souboru ve vnímání vlastního těla jako více elegantního a ve snížení pocitů nejistoty ve vztahu k vlastnímu tělu a pocitům nezájmu vůči vlastnímu tělu. Specifický efekt video konfrontace u pacientek s mentální anorexií, byl nalezen ve vnímání vlastního těla jako více elegantního a hodnotného; a u pacientek s mentální bulimií ve snížení studu z vlastního těla a pocitů nejistoty ve vztahu k vlastnímu tělu. Klíčová slova: poruchy příjmu potravy, video konfrontace, terapiecs_CZ
dc.description.abstractFilozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra psychologie Název práce: Využití terapeutické techniky video konfrontace v léčbě poruchy příjmu potravy Název práce v angličtině:Video confrontation in the treatment of eating disorders Autor práce: Milena Adámková Ségard Vedoucí práce: Doc. PhDr. Slávka Fraňková, DrSc. Rok odevzdání: 2012 Abstrakt anglicky The goal of this pilot study is to search for a specific influence of the video confrontation technique when used as a therapy for a patient with eating disorder. For the method a questionnaire was chosen which includes semantic differentials and separate sentences. The respondents were selected based on availability.The 26 respondents included in this research were all women diagnosed with anorexia nervosa or bulimia nervosa. All were hospitalized in a eating disorder unit. The outcome of the study confirmed that video confrontation resulted in the patients describing their own body as more elegant, and had lowered the feeling of being unsure or uninterested in their own body. In the case of patients with anorexia nervosa a specific influence was found in that the patients' perception of their own body changed to more elegant and valuable. In the case of patients with bulimia nervosa the specific influence was that these patients were less ashamed...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectporuchy příjmu potravycs_CZ
dc.subjectvideo konfrontacecs_CZ
dc.subjectterapiecs_CZ
dc.subjectEating disordersen_US
dc.subjectVideo confrontationen_US
dc.subjectTherapyen_US
dc.titleVyužití terapeutické techniky video konfrontace v léčbě poruchy příjmu potravycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-22
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId89838
dc.title.translatedVideo Confrontation as a Therapy Technique in the Treatment of Eating Disordersen_US
dc.contributor.refereeHrachovinová, Tamara
dc.identifier.aleph001470247
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csFilozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra psychologie Název práce: Využití terapeutické techniky video konfrontace v léčbě poruchy příjmu potravy Název práce v angličtině:Video confrontation in the treatment of eating disorders Autor práce: Milena Adámková Ségard Vedoucí práce: Doc. PhDr. Slávka Fraňková, DrSc. Rok odevzdání: 2012 Abstrakt v českém jazyce Pilotní studie je zaměřena na zpřesnění účinku techniky video konfrontace na pacienta s poruchou příjmu potravy. Metodou zjišťování byl dotazník, sestávající ze sémantického diferenciálu a samostatných vět. Výběr respondentů proběhl metodou výběru na základě dostupnosti. Z 26 respondentů byly všechny ženy s diagnózou mentální anorexie nebo mentální bulimie hospitalizované na oddělení pro poruchy příjmu potravy. Výsledky potvrdily efekt video konfrontace u celého souboru ve vnímání vlastního těla jako více elegantního a ve snížení pocitů nejistoty ve vztahu k vlastnímu tělu a pocitům nezájmu vůči vlastnímu tělu. Specifický efekt video konfrontace u pacientek s mentální anorexií, byl nalezen ve vnímání vlastního těla jako více elegantního a hodnotného; a u pacientek s mentální bulimií ve snížení studu z vlastního těla a pocitů nejistoty ve vztahu k vlastnímu tělu. Klíčová slova: poruchy příjmu potravy, video konfrontace, terapiecs_CZ
uk.abstract.enFilozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra psychologie Název práce: Využití terapeutické techniky video konfrontace v léčbě poruchy příjmu potravy Název práce v angličtině:Video confrontation in the treatment of eating disorders Autor práce: Milena Adámková Ségard Vedoucí práce: Doc. PhDr. Slávka Fraňková, DrSc. Rok odevzdání: 2012 Abstrakt anglicky The goal of this pilot study is to search for a specific influence of the video confrontation technique when used as a therapy for a patient with eating disorder. For the method a questionnaire was chosen which includes semantic differentials and separate sentences. The respondents were selected based on availability.The 26 respondents included in this research were all women diagnosed with anorexia nervosa or bulimia nervosa. All were hospitalized in a eating disorder unit. The outcome of the study confirmed that video confrontation resulted in the patients describing their own body as more elegant, and had lowered the feeling of being unsure or uninterested in their own body. In the case of patients with anorexia nervosa a specific influence was found in that the patients' perception of their own body changed to more elegant and valuable. In the case of patients with bulimia nervosa the specific influence was that these patients were less ashamed...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990014702470106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV