Zobrazit minimální záznam

Innovative method of HIV/AIDS prevention in high schools
dc.contributor.advisorDrda Morávková, Alena
dc.creatorPeterková, Julie
dc.date.accessioned2017-05-06T23:11:15Z
dc.date.available2017-05-06T23:11:15Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41106
dc.description.abstractA B S T R A K T Takřka denně se může každý z nás dočíst nebo slyšet z médií plno zkreslených informací, které se týkají HIV, či onemocnění AIDS. Proto je potřeba mít znalosti o možném nebezpečí HIV a o všech přenosových cestách. Tyto postoje a preventivní opatření je třeba rozvíjet u středoškolských studentů, u kterých dochází k velmi rychlému fyzickému a psychosociálnímu růstu. Dostatek dostupných informací u problémové skupiny 15-24 let má pozitivní dopad na jejich sexuální chování a tedy i na prevenci. Jako metody zjišťování znalostí o HIV, u studentů kvinty (24 studentů) osmiletého a 1. ročníku (24 studentů) čtyřletého gymnázia, jsem používala průřezový pre-test a post-test. Studenti kvinty byli zavedeni do problematiky hlouběji a to formou tvorby posterů na problémová témata spjatá s HIV. Cílem mého výzkumu je vytvoření návrhů vědecké konference, kterou žáci povedou sami, a která bude provázena jejich vytvořenými postery. Jedná se o nenásilné zopakování tématu prevence HIV. Vytvoření pre-testu a post-testu, který určí rozsah získaných znalostí po absolvování vědecké konference. Jako další cíl jsem si zvolila vytvoření informačních a motivačních textů, které mohou žáci využít při samostatné tvorbě posterů. A celý tento proces porovnat se třídou, která tento proces nepodstoupila a prevence HIV u ní byla...cs_CZ
dc.description.abstractA B S T R A C T Almost every day each of us can read or hear in the media a lot of distorted information concerning HIV or AIDS. Therefore it is necessary to have knowledge about the possible risks of HIV transmission and all ways the HIV can be transferred. These attitudes and preventive measures of knowledge should be developed in high school students who are experiencing very rapid physical and psychosocial growth. Sufficient amount of information available in the problem group of 15-24 year olds has a positive impact on their sexual behavior and thus on prevention. My research methods of knowledge about HIV were done in two schools, one is an eight-year high school, where 24 students of fifth year were questioned and second is a four- year high school, where 24 students of first year were questioned. I used a cross-sectional pre-test and post-test. Students of the fifth year were taken deeper into the problems through creation of posters on topics connected with the problem of HIV. The aim of my research is to develop proposals for the scientific conference, which will be lead by the students and will be accompanied by the created images (posters). This is a non-violent way of repeating the HIV prevention. Creating a pre-test and post-test to determine the extent of knowledge gained after completing the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectPrevencecs_CZ
dc.subjectstřední školacs_CZ
dc.subjectHIVcs_CZ
dc.subjectAIDScs_CZ
dc.subjectposterová exhibicecs_CZ
dc.subjectPreventionen_US
dc.subjecthigh schoolen_US
dc.subjectHIVen_US
dc.subjectAIDSen_US
dc.subjectposter exhibitionen_US
dc.titleInovativní metoda prevence HIV/AIDS na středních školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-19
dc.description.departmentDepartment of Teaching and Didactics of Biologyen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId74621
dc.title.translatedInnovative method of HIV/AIDS prevention in high schoolsen_US
dc.contributor.refereeŠpanielová, Hana
dc.identifier.aleph001705903
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Chemistry for Secondary Schools - Teaching of Biology for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství chemie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programChemistryen_US
thesis.degree.programChemiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Teaching and Didactics of Biologyen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství chemie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Chemistry for Secondary Schools - Teaching of Biology for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csChemiecs_CZ
uk.degree-program.enChemistryen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csA B S T R A K T Takřka denně se může každý z nás dočíst nebo slyšet z médií plno zkreslených informací, které se týkají HIV, či onemocnění AIDS. Proto je potřeba mít znalosti o možném nebezpečí HIV a o všech přenosových cestách. Tyto postoje a preventivní opatření je třeba rozvíjet u středoškolských studentů, u kterých dochází k velmi rychlému fyzickému a psychosociálnímu růstu. Dostatek dostupných informací u problémové skupiny 15-24 let má pozitivní dopad na jejich sexuální chování a tedy i na prevenci. Jako metody zjišťování znalostí o HIV, u studentů kvinty (24 studentů) osmiletého a 1. ročníku (24 studentů) čtyřletého gymnázia, jsem používala průřezový pre-test a post-test. Studenti kvinty byli zavedeni do problematiky hlouběji a to formou tvorby posterů na problémová témata spjatá s HIV. Cílem mého výzkumu je vytvoření návrhů vědecké konference, kterou žáci povedou sami, a která bude provázena jejich vytvořenými postery. Jedná se o nenásilné zopakování tématu prevence HIV. Vytvoření pre-testu a post-testu, který určí rozsah získaných znalostí po absolvování vědecké konference. Jako další cíl jsem si zvolila vytvoření informačních a motivačních textů, které mohou žáci využít při samostatné tvorbě posterů. A celý tento proces porovnat se třídou, která tento proces nepodstoupila a prevence HIV u ní byla...cs_CZ
uk.abstract.enA B S T R A C T Almost every day each of us can read or hear in the media a lot of distorted information concerning HIV or AIDS. Therefore it is necessary to have knowledge about the possible risks of HIV transmission and all ways the HIV can be transferred. These attitudes and preventive measures of knowledge should be developed in high school students who are experiencing very rapid physical and psychosocial growth. Sufficient amount of information available in the problem group of 15-24 year olds has a positive impact on their sexual behavior and thus on prevention. My research methods of knowledge about HIV were done in two schools, one is an eight-year high school, where 24 students of fifth year were questioned and second is a four- year high school, where 24 students of first year were questioned. I used a cross-sectional pre-test and post-test. Students of the fifth year were taken deeper into the problems through creation of posters on topics connected with the problem of HIV. The aim of my research is to develop proposals for the scientific conference, which will be lead by the students and will be accompanied by the created images (posters). This is a non-violent way of repeating the HIV prevention. Creating a pre-test and post-test to determine the extent of knowledge gained after completing the...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990017059030106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV