Show simple item record

Islamic and media territory
dc.contributor.advisorPargač, Jan
dc.creatorKostelecká, Lenka
dc.date.accessioned2017-05-06T23:08:56Z
dc.date.available2017-05-06T23:08:56Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41096
dc.description.abstract1 Média v současné době plní velmi rozporuplnou funkci, jejíž zhodnocení nás teprve čeká a nelze zatím předpokládat, že by přiměřeným způsobem dokázala reagovat na současný stav vztahů mezi Evropou a Islámem. Ve své snaze o objektivitu popisu nemohou naplnit požadavek tzv. druhé moderny, tj. zkoumat svůj vlastní výkladový rámec na pozadí referencí a zdrojů, které je teprve utvářejí a umožňují jim takto fungovat jako zprostředkovatel mezi tím, o čem referují, aniž by nějak věděla, co jim samým zakládá možnost vůbec něco sdělením zprostředkovat. Je to jen jiná, diferencovanější fáze hledání a zkoušení nalézt cestu k tzv. implicitnímu vědění, jíž se mohou některé diskursy emancipovat od stereotypních schémat a vzorců spojování, oddělování a formování výroků o skutečnosti. Tzn., to, s čím se potýkají soudobí vykladači vztahů mezi Evropou a Islámem je analogické tomu, s čím se potýkají samotná media: tj. s in - kompatibilitou, autoreferecí, a zamlčenými předpoklady vědění. Pokud jsme již výše hovořili o dvojí diferenci výkladového schématu Evropy a jejího vztahu k Islámu, uvedli jsme dvě podstatná hlediska: jedním jsou utvářecí či zakládající akty - můžeme rovněž říci i sebe - ustavující mýty o Evropě a dále, ne zcela kompatibilní právní a ideové, náboženské systémy. V podstatě jej lze nazývat dilematy, pro něž...cs_CZ
dc.description.abstract1 Currently, the media perform a very controversial function, which is still to be evaluated, and it cannot be assumed yet, that the media would be able to react adequately at the state of relations between Europe and Islam. In its quest for objectivity of description, the media are unable to meet the requirement of the so-called Second Modernity, i.e., to investigate their own interpretive framework set behind references and resources, that shape the media and allow them to act as an intermediary between what they refer about, and to whom they refer. All of this somehow without knowing, what brings the possibility of conveying something through communication. It's just a different, more differentiated phase of trying and searching to find the way to the so-called implicit knowledge, by which some discourses are able to emancipate from stereotypical schemas and patterns of coupling, the separation and formation of statements about reality. Thus, the contemporary commentators of the European and Islamic relations are faced with analogous problems, as the media: i.e., in-compatibility, self-referencing and tacit assumptions of knowledge. If we already talked about the double differential explanatory schema of Europe and its relation to Islam, we mentioned two essential aspects: The first is forming or...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleIslamizace a mediální prostorcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-19
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId98657
dc.title.translatedIslamic and media territoryen_US
dc.contributor.refereeŠalanda, Bohuslav
dc.identifier.aleph001534890
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEthnologyen_US
thesis.degree.disciplineEtnologiecs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEtnologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEthnologyen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs1 Média v současné době plní velmi rozporuplnou funkci, jejíž zhodnocení nás teprve čeká a nelze zatím předpokládat, že by přiměřeným způsobem dokázala reagovat na současný stav vztahů mezi Evropou a Islámem. Ve své snaze o objektivitu popisu nemohou naplnit požadavek tzv. druhé moderny, tj. zkoumat svůj vlastní výkladový rámec na pozadí referencí a zdrojů, které je teprve utvářejí a umožňují jim takto fungovat jako zprostředkovatel mezi tím, o čem referují, aniž by nějak věděla, co jim samým zakládá možnost vůbec něco sdělením zprostředkovat. Je to jen jiná, diferencovanější fáze hledání a zkoušení nalézt cestu k tzv. implicitnímu vědění, jíž se mohou některé diskursy emancipovat od stereotypních schémat a vzorců spojování, oddělování a formování výroků o skutečnosti. Tzn., to, s čím se potýkají soudobí vykladači vztahů mezi Evropou a Islámem je analogické tomu, s čím se potýkají samotná media: tj. s in - kompatibilitou, autoreferecí, a zamlčenými předpoklady vědění. Pokud jsme již výše hovořili o dvojí diferenci výkladového schématu Evropy a jejího vztahu k Islámu, uvedli jsme dvě podstatná hlediska: jedním jsou utvářecí či zakládající akty - můžeme rovněž říci i sebe - ustavující mýty o Evropě a dále, ne zcela kompatibilní právní a ideové, náboženské systémy. V podstatě jej lze nazývat dilematy, pro něž...cs_CZ
uk.abstract.en1 Currently, the media perform a very controversial function, which is still to be evaluated, and it cannot be assumed yet, that the media would be able to react adequately at the state of relations between Europe and Islam. In its quest for objectivity of description, the media are unable to meet the requirement of the so-called Second Modernity, i.e., to investigate their own interpretive framework set behind references and resources, that shape the media and allow them to act as an intermediary between what they refer about, and to whom they refer. All of this somehow without knowing, what brings the possibility of conveying something through communication. It's just a different, more differentiated phase of trying and searching to find the way to the so-called implicit knowledge, by which some discourses are able to emancipate from stereotypical schemas and patterns of coupling, the separation and formation of statements about reality. Thus, the contemporary commentators of the European and Islamic relations are faced with analogous problems, as the media: i.e., in-compatibility, self-referencing and tacit assumptions of knowledge. If we already talked about the double differential explanatory schema of Europe and its relation to Islam, we mentioned two essential aspects: The first is forming or...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990015348900106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV