Zobrazit minimální záznam

Comparison of British and Czech educational systems specifically in terms of school management
dc.contributor.advisorKitzberger, Jindřich
dc.creatorKratinová, Hana
dc.date.accessioned2017-05-06T23:02:19Z
dc.date.available2017-05-06T23:02:19Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41066
dc.description.abstractNÁZEV: "Porovnání britského a českého školství zejména z hlediska managementu školy" AUTOR: Hana Kratinová KATEDRA Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá porovnáním britského a českého školství z hlediska historického vývoje, školského systému, postavení a vzdělání pedagogů a zejména funkcí ředitele školy. V teoretické části je uvedeno mnoho zajímavých srovnávacích údajů. Tato část se zabývá nejen současností britského školství a souvisejících oblastí, ale i historickým vývojem. Velká pozornost je kladena na porovnání obou školských systémů, stejně jako na rozdíly a podobné znaky ve vzdělávání pedagogů a řídících pracovníků. Praktická část metodou dotazníkového šetření přináší návrhy oblastí, ve kterých by dne názorů respondentů mohlo být využito praktických zkušeností z vedení škol v Británii i v českých podmínkách, ačkoli jsou obě země rozdílné z hlediska historického, společenského i z hlediska státního zřízení. KLÍČOVÁ SLOVA: Školský systém, manažer školy, pedagog, britské školství, české školstvícs_CZ
dc.description.abstractTITLE: "Comparison of British and Czech educational systems specifically in terms of school management" AUTHOR: Hana Kratinová DEPARTMENT: School Management Centre SUPERVISOR: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRACT: This bachelor thesis presents a comparison of British and Czech educational systems in terms of historical development, the school systems, status and education of teachers and specially the function of the head teacher. In the theoretical section a number of interesting comparative data is listed. This section covers not only the present of British education and related areas but also historical development. Great attention is paid to comparison of the two school systems, as well as to the differences and similarities in the education of teachers and managers. Practical part provides by the method of survey suggestions of areas in which in the opinions of the respondents could be used practical experience of British school management in the Czech conditions, although both countries are different in terms of history, sociality and also in terms of the state systems. KEYWORDS: The school system, school manager, teacher, British Education, Czech Educationen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectŠkolský systémcs_CZ
dc.subjectmanažer školycs_CZ
dc.subjectpedagogcs_CZ
dc.subjectbritské školstvícs_CZ
dc.subjectčeské školstvícs_CZ
dc.subjectThe school systemen_US
dc.subjectschool manageren_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectBritish Educationen_US
dc.subjectCzech Educationen_US
dc.titlePorovnání britského a českého školství zejména z hlediska managementu školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-28
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId114697
dc.title.translatedComparison of British and Czech educational systems specifically in terms of school managementen_US
dc.contributor.refereeVoda, Jan
dc.identifier.aleph001468890
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csNÁZEV: "Porovnání britského a českého školství zejména z hlediska managementu školy" AUTOR: Hana Kratinová KATEDRA Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá porovnáním britského a českého školství z hlediska historického vývoje, školského systému, postavení a vzdělání pedagogů a zejména funkcí ředitele školy. V teoretické části je uvedeno mnoho zajímavých srovnávacích údajů. Tato část se zabývá nejen současností britského školství a souvisejících oblastí, ale i historickým vývojem. Velká pozornost je kladena na porovnání obou školských systémů, stejně jako na rozdíly a podobné znaky ve vzdělávání pedagogů a řídících pracovníků. Praktická část metodou dotazníkového šetření přináší návrhy oblastí, ve kterých by dne názorů respondentů mohlo být využito praktických zkušeností z vedení škol v Británii i v českých podmínkách, ačkoli jsou obě země rozdílné z hlediska historického, společenského i z hlediska státního zřízení. KLÍČOVÁ SLOVA: Školský systém, manažer školy, pedagog, britské školství, české školstvícs_CZ
uk.abstract.enTITLE: "Comparison of British and Czech educational systems specifically in terms of school management" AUTHOR: Hana Kratinová DEPARTMENT: School Management Centre SUPERVISOR: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRACT: This bachelor thesis presents a comparison of British and Czech educational systems in terms of historical development, the school systems, status and education of teachers and specially the function of the head teacher. In the theoretical section a number of interesting comparative data is listed. This section covers not only the present of British education and related areas but also historical development. Great attention is paid to comparison of the two school systems, as well as to the differences and similarities in the education of teachers and managers. Practical part provides by the method of survey suggestions of areas in which in the opinions of the respondents could be used practical experience of British school management in the Czech conditions, although both countries are different in terms of history, sociality and also in terms of the state systems. KEYWORDS: The school system, school manager, teacher, British Education, Czech Educationen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990014688900106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV