Zobrazit minimální záznam

Media reflection of Václav Havel based on his speech to the U.S. Congress in February 1990
dc.contributor.advisorJirák, Jan
dc.creatorJirkovská, Petra
dc.date.accessioned2017-05-06T22:48:19Z
dc.date.available2017-05-06T22:48:19Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40998
dc.description.abstractTato bakalá ská práce se zabývá mediálním obrazem Václava Havla na p íkladu jeho vystoupení p ed americkým Kongresem v únoru 1990. Cílem je zjistit, jak se vytvá el a prom oval mediální obraz Václava Havla, a to ze dvou pohled . Jednak jsou analyzovány ty i eskoslovenské deníky - Rudé právo, Mladá fronta, Lidové noviny a Práce a jednak t i deníky americké - The New York Times, USA Today a The Washington Post v období od 15. února do 1. b ezna 1990. Záv re ná ást analýzy zkoumá vývoj události po uplynutí deseti a dvaceti let. V tomto p ípad jsou zmapována pouze eská média za m síc únor 2000 a 2010. Hlavní metodou je kvalitativní výzkum, jenž umož uje lepší vyhodnocení a interpretaci zjišt ní. Teoretická ást zahrnuje popis spole enské a politické situace v eskoslovensku v zim 1990 a roli Václava Havla v zahrani ní politice po jeho nástupu do funkce. Následuje charakteristika jednotlivých titul v etn popisu rozdíl v historickém vývoji eskoslovenského a amerického tisku. Cíl práce je porovnán s p ístupem odborné literatury z pohledu sociální a mediální konstrukce reality.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is focused on the media's reflection of Vaclav Havel following his speech to the U.S. Congress in February 1990. Four Czechoslovak dailies have been analyzed - Rude Pravo, Mlada Fronta, Lidove Noviny, Prace - and three American newspapers - The New York Times, USA Today and The Washington Post. The period under consideration is from 15 February to 1 March 1990. I also looked at how the event was viewed ten and twenty years later. In that respect, only the Czech press has been analyzed in the period of February 2000 and 2010. For the purpose of this analysis, a qualitative research method was chosen, which allowed me to better assess and interpret the depiction of Vaclav Havel in the respective media. The theoretical part focuses on the social and political situation in Czechoslovakia in the winter of 1990 and on the role of Vaclav Havel in the foreign policy. Each newspaper is described including differences in the historical development of Czechoslovak and American press. The objective of this thesis is compared with the social and media construction of reality.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectVáclav Havelcs_CZ
dc.subjectkvalitativní analýzacs_CZ
dc.subjectmediální obrazcs_CZ
dc.subjectvystoupení v Kongresu USAcs_CZ
dc.subjectkonstrukce realitycs_CZ
dc.subjectamerická periodikacs_CZ
dc.subjectčeskoslovenská periodikacs_CZ
dc.subjectVaclav Havelen_US
dc.subjectqualitative analysisen_US
dc.subjectmedia reflectionen_US
dc.subjectspeech to the U.S. Congressen_US
dc.subjectconstruction of realityen_US
dc.subjectAmerican dailiesen_US
dc.subjectCzechoslovak dailiesen_US
dc.titleMediální obraz Václava Havla na příkladu jeho vystoupení před americkým Kongresem v únoru 1990cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-18
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId110479
dc.title.translatedMedia reflection of Václav Havel based on his speech to the U.S. Congress in February 1990en_US
dc.contributor.refereeDorčáková, Jana
dc.identifier.aleph001479775
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalá ská práce se zabývá mediálním obrazem Václava Havla na p íkladu jeho vystoupení p ed americkým Kongresem v únoru 1990. Cílem je zjistit, jak se vytvá el a prom oval mediální obraz Václava Havla, a to ze dvou pohled . Jednak jsou analyzovány ty i eskoslovenské deníky - Rudé právo, Mladá fronta, Lidové noviny a Práce a jednak t i deníky americké - The New York Times, USA Today a The Washington Post v období od 15. února do 1. b ezna 1990. Záv re ná ást analýzy zkoumá vývoj události po uplynutí deseti a dvaceti let. V tomto p ípad jsou zmapována pouze eská média za m síc únor 2000 a 2010. Hlavní metodou je kvalitativní výzkum, jenž umož uje lepší vyhodnocení a interpretaci zjišt ní. Teoretická ást zahrnuje popis spole enské a politické situace v eskoslovensku v zim 1990 a roli Václava Havla v zahrani ní politice po jeho nástupu do funkce. Následuje charakteristika jednotlivých titul v etn popisu rozdíl v historickém vývoji eskoslovenského a amerického tisku. Cíl práce je porovnán s p ístupem odborné literatury z pohledu sociální a mediální konstrukce reality.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is focused on the media's reflection of Vaclav Havel following his speech to the U.S. Congress in February 1990. Four Czechoslovak dailies have been analyzed - Rude Pravo, Mlada Fronta, Lidove Noviny, Prace - and three American newspapers - The New York Times, USA Today and The Washington Post. The period under consideration is from 15 February to 1 March 1990. I also looked at how the event was viewed ten and twenty years later. In that respect, only the Czech press has been analyzed in the period of February 2000 and 2010. For the purpose of this analysis, a qualitative research method was chosen, which allowed me to better assess and interpret the depiction of Vaclav Havel in the respective media. The theoretical part focuses on the social and political situation in Czechoslovakia in the winter of 1990 and on the role of Vaclav Havel in the foreign policy. Each newspaper is described including differences in the historical development of Czechoslovak and American press. The objective of this thesis is compared with the social and media construction of reality.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990014797750106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV