dc.contributor.advisor | Láb, Filip | |
dc.creator | Černá, Iveta | |
dc.date.accessioned | 2017-05-06T22:45:14Z | |
dc.date.available | 2017-05-06T22:45:14Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/40984 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce Apropriace a recyklace mediálních obrazů se zabývá tím, jakými způsoby se mediální obrazy dostávají mimo svůj původní kontext a jak tento proces mění jejich funkci a významy. Práce sestává ze tří částí. První část čtenáře seznamuje s metodou apropriace a recyklace, a to jak s jejími počátky, tak i s jejími specifiky. Druhá část se zabývá tím, co jsou ikony a jak je využívá umění. K tomu je nejdříve potřeba uvést základní sémiotické pojmy, abych se dále mohla věnovat tomu, jak se posouvá význam a jak fungují mediální ikony. V třetí části se věnuji konkrétním případům apropriace a recyklace, které jsou podle charakteru rozděleny do jednotlivých podtémat malířství, politická ikonografie, modely a autorovo promítnutí sebe sama do fotografických ikon. Čtvrtá část se zabývá apropriací a recyklací mediálních obrazů ve vztahu k autorským právům. Zahrnuje podkapitoly o českém autorském právu i o licencích Creative Commons, o teoretických návrzích svobodné kultury a o konkrétních případech apropriace zajímavých z hlediska porušení autorských práv. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The bachelor thesis Appropriation and Recycling of Media Images focuses on how media images get outside their original context and how this changes their function and meaning. The work contains of three parts. The first part acquaints the reader with the method of appropriation and recycling, with its beginnings and its specificity. The second part investigates what icons are and how art uses them. We need to introduce basic semiotic terms in order to be able to explain how the meaning changes and how media icons work. In the third part, I focus on particular cases of appropriation and recycling, which are divided into separate subthemes according to their character, i. e. painting, political iconography, models and self-projection into iconic photographs. The fourth part occupies with the relationship between appropriation and copyright. It embraces subchapters on Czech copyright, Creative Commons licences, theories about free culture and particular cases of apropriation and recycling from the point of view of copyright infringement. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | apropriace | cs_CZ |
dc.subject | recyklace | cs_CZ |
dc.subject | mediální obrazy | cs_CZ |
dc.subject | Andy Warhol | cs_CZ |
dc.subject | Gerhard Richter | cs_CZ |
dc.subject | Jim Fitzpatrick | cs_CZ |
dc.subject | Shepard Fairey | cs_CZ |
dc.subject | Jiří David | cs_CZ |
dc.subject | Mike Stimpson | cs_CZ |
dc.subject | Thomas Demand | cs_CZ |
dc.subject | Jon Haddock | cs_CZ |
dc.subject | Yasumasa Morimura | cs_CZ |
dc.subject | Matthias Wähner | cs_CZ |
dc.subject | autorské právo | cs_CZ |
dc.subject | Creative Commons | cs_CZ |
dc.subject | Sherrie Levine | cs_CZ |
dc.subject | Richard Prince | cs_CZ |
dc.subject | appropriation | en_US |
dc.subject | recycling | en_US |
dc.subject | media images | en_US |
dc.subject | Andy Warhol | en_US |
dc.subject | Gerhard Richter | en_US |
dc.subject | Jim Fitzpatrick | en_US |
dc.subject | Shepard Fairey | en_US |
dc.subject | Jiří David | en_US |
dc.subject | Mike Stimpson | en_US |
dc.subject | Thomas Demand | en_US |
dc.subject | Jon Haddock | en_US |
dc.subject | Yasumasa Morimura | en_US |
dc.subject | Matthias Wähner | en_US |
dc.subject | copyright | en_US |
dc.subject | Creative Commons | en_US |
dc.subject | Sherrie Levine | en_US |
dc.subject | Richard Prince | en_US |
dc.title | Apropriace a recyklace mediálních obrazů | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-06-20 | |
dc.description.department | Department of Journalism | en_US |
dc.description.department | Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 100941 | |
dc.title.translated | Approriatioon and recycling of media images | en_US |
dc.contributor.referee | Slanec, Jaroslav | |
dc.identifier.aleph | 001480677 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Journalism | en_US |
thesis.degree.discipline | Žurnalistika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Journalism | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Žurnalistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Journalism | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce Apropriace a recyklace mediálních obrazů se zabývá tím, jakými způsoby se mediální obrazy dostávají mimo svůj původní kontext a jak tento proces mění jejich funkci a významy. Práce sestává ze tří částí. První část čtenáře seznamuje s metodou apropriace a recyklace, a to jak s jejími počátky, tak i s jejími specifiky. Druhá část se zabývá tím, co jsou ikony a jak je využívá umění. K tomu je nejdříve potřeba uvést základní sémiotické pojmy, abych se dále mohla věnovat tomu, jak se posouvá význam a jak fungují mediální ikony. V třetí části se věnuji konkrétním případům apropriace a recyklace, které jsou podle charakteru rozděleny do jednotlivých podtémat malířství, politická ikonografie, modely a autorovo promítnutí sebe sama do fotografických ikon. Čtvrtá část se zabývá apropriací a recyklací mediálních obrazů ve vztahu k autorským právům. Zahrnuje podkapitoly o českém autorském právu i o licencích Creative Commons, o teoretických návrzích svobodné kultury a o konkrétních případech apropriace zajímavých z hlediska porušení autorských práv. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor thesis Appropriation and Recycling of Media Images focuses on how media images get outside their original context and how this changes their function and meaning. The work contains of three parts. The first part acquaints the reader with the method of appropriation and recycling, with its beginnings and its specificity. The second part investigates what icons are and how art uses them. We need to introduce basic semiotic terms in order to be able to explain how the meaning changes and how media icons work. In the third part, I focus on particular cases of appropriation and recycling, which are divided into separate subthemes according to their character, i. e. painting, political iconography, models and self-projection into iconic photographs. The fourth part occupies with the relationship between appropriation and copyright. It embraces subchapters on Czech copyright, Creative Commons licences, theories about free culture and particular cases of apropriation and recycling from the point of view of copyright infringement. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014806770106986 | |