Zobrazit minimální záznam

Approriatioon and recycling of media images
dc.contributor.advisorLáb, Filip
dc.creatorČerná, Iveta
dc.date.accessioned2017-05-06T22:45:14Z
dc.date.available2017-05-06T22:45:14Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40984
dc.description.abstractBakalářská práce Apropriace a recyklace mediálních obrazů se zabývá tím, jakými způsoby se mediální obrazy dostávají mimo svůj původní kontext a jak tento proces mění jejich funkci a významy. Práce sestává ze tří částí. První část čtenáře seznamuje s metodou apropriace a recyklace, a to jak s jejími počátky, tak i s jejími specifiky. Druhá část se zabývá tím, co jsou ikony a jak je využívá umění. K tomu je nejdříve potřeba uvést základní sémiotické pojmy, abych se dále mohla věnovat tomu, jak se posouvá význam a jak fungují mediální ikony. V třetí části se věnuji konkrétním případům apropriace a recyklace, které jsou podle charakteru rozděleny do jednotlivých podtémat malířství, politická ikonografie, modely a autorovo promítnutí sebe sama do fotografických ikon. Čtvrtá část se zabývá apropriací a recyklací mediálních obrazů ve vztahu k autorským právům. Zahrnuje podkapitoly o českém autorském právu i o licencích Creative Commons, o teoretických návrzích svobodné kultury a o konkrétních případech apropriace zajímavých z hlediska porušení autorských práv.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis Appropriation and Recycling of Media Images focuses on how media images get outside their original context and how this changes their function and meaning. The work contains of three parts. The first part acquaints the reader with the method of appropriation and recycling, with its beginnings and its specificity. The second part investigates what icons are and how art uses them. We need to introduce basic semiotic terms in order to be able to explain how the meaning changes and how media icons work. In the third part, I focus on particular cases of appropriation and recycling, which are divided into separate subthemes according to their character, i. e. painting, political iconography, models and self-projection into iconic photographs. The fourth part occupies with the relationship between appropriation and copyright. It embraces subchapters on Czech copyright, Creative Commons licences, theories about free culture and particular cases of apropriation and recycling from the point of view of copyright infringement.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectapropriacecs_CZ
dc.subjectrecyklacecs_CZ
dc.subjectmediální obrazycs_CZ
dc.subjectAndy Warholcs_CZ
dc.subjectGerhard Richtercs_CZ
dc.subjectJim Fitzpatrickcs_CZ
dc.subjectShepard Faireycs_CZ
dc.subjectJiří Davidcs_CZ
dc.subjectMike Stimpsoncs_CZ
dc.subjectThomas Demandcs_CZ
dc.subjectJon Haddockcs_CZ
dc.subjectYasumasa Morimuracs_CZ
dc.subjectMatthias Wähnercs_CZ
dc.subjectautorské právocs_CZ
dc.subjectCreative Commonscs_CZ
dc.subjectSherrie Levinecs_CZ
dc.subjectRichard Princecs_CZ
dc.subjectappropriationen_US
dc.subjectrecyclingen_US
dc.subjectmedia imagesen_US
dc.subjectAndy Warholen_US
dc.subjectGerhard Richteren_US
dc.subjectJim Fitzpatricken_US
dc.subjectShepard Faireyen_US
dc.subjectJiří Daviden_US
dc.subjectMike Stimpsonen_US
dc.subjectThomas Demanden_US
dc.subjectJon Haddocken_US
dc.subjectYasumasa Morimuraen_US
dc.subjectMatthias Wähneren_US
dc.subjectcopyrighten_US
dc.subjectCreative Commonsen_US
dc.subjectSherrie Levineen_US
dc.subjectRichard Princeen_US
dc.titleApropriace a recyklace mediálních obrazůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-20
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId100941
dc.title.translatedApproriatioon and recycling of media imagesen_US
dc.contributor.refereeSlanec, Jaroslav
dc.identifier.aleph001480677
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce Apropriace a recyklace mediálních obrazů se zabývá tím, jakými způsoby se mediální obrazy dostávají mimo svůj původní kontext a jak tento proces mění jejich funkci a významy. Práce sestává ze tří částí. První část čtenáře seznamuje s metodou apropriace a recyklace, a to jak s jejími počátky, tak i s jejími specifiky. Druhá část se zabývá tím, co jsou ikony a jak je využívá umění. K tomu je nejdříve potřeba uvést základní sémiotické pojmy, abych se dále mohla věnovat tomu, jak se posouvá význam a jak fungují mediální ikony. V třetí části se věnuji konkrétním případům apropriace a recyklace, které jsou podle charakteru rozděleny do jednotlivých podtémat malířství, politická ikonografie, modely a autorovo promítnutí sebe sama do fotografických ikon. Čtvrtá část se zabývá apropriací a recyklací mediálních obrazů ve vztahu k autorským právům. Zahrnuje podkapitoly o českém autorském právu i o licencích Creative Commons, o teoretických návrzích svobodné kultury a o konkrétních případech apropriace zajímavých z hlediska porušení autorských práv.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis Appropriation and Recycling of Media Images focuses on how media images get outside their original context and how this changes their function and meaning. The work contains of three parts. The first part acquaints the reader with the method of appropriation and recycling, with its beginnings and its specificity. The second part investigates what icons are and how art uses them. We need to introduce basic semiotic terms in order to be able to explain how the meaning changes and how media icons work. In the third part, I focus on particular cases of appropriation and recycling, which are divided into separate subthemes according to their character, i. e. painting, political iconography, models and self-projection into iconic photographs. The fourth part occupies with the relationship between appropriation and copyright. It embraces subchapters on Czech copyright, Creative Commons licences, theories about free culture and particular cases of apropriation and recycling from the point of view of copyright infringement.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014806770106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV