Zobrazit minimální záznam

Ethical issues in Czech public relations between 2005 and 2010
dc.contributor.advisorHejlová, Denisa
dc.creatorKačena, Petr
dc.date.accessioned2017-05-06T22:39:48Z
dc.date.available2017-05-06T22:39:48Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40958
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje etice v public relations na příkladech medializovaných kauz mezi lety 2005 a 2010. První část práce popisuje historické počátky PR včetně aktivit Ivy Leea a Edwarda Bernayse a specifik českého vývoje oboru. Práce se dále věnuje etice a problematice vymahatelnosti etického jednání v PR. Text obsahuje popis kodexů světových asociací (PRSA, ICCO, IPRA) a nezávislé agentury Edelman PR. Stejně tak jsou uvedena právní a etická ukotvení public relations v ČR, včetně kodexu asociace APRA a PR Klubu. Hlavní část práce tvoří popis kauz, o kterých v roce 2005 až 2010 informovala média: falešné blogy agentury Bison&Rose pro nový platební systém ČSOB; několik případů finančních a hmotných pobídek určených k nalákání novinářů na tiskovou konferenci; a spor o pravdivost informování o lokomotivách Siemens. Dále práce obsahuje přepis rozhovorů s třemi předními českými PR profesionály, mediálním expertem a novinářem. Mezi závěry z rozhovorů patří mimo jiné to, že v českém prostředí není vyjímkou návrat pracovníka PR zpět do médií; že většinou se o neetickém jednání neví, neboť není v zájmu žádné ze zainteresovaných stran o něm informovat. Většina dotazovaných požadovala o dilematech či neetickém jednání hovořit mimo záznam, proto je závěru práce navržena další možnost výzkumu.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with ethics in public relations with specific aim to describe unethcial practises used in the Czech Republic between the years 2005 and 2010. The paper starts with an overview of a history of public relations. Author also focuses on the problematic of ethics in PR, work of various academics and interest groups are mentioned. Specific focus lies on the problematic of code of conducts and its criticism mainly based on the idea that ethical behaviour is not possible to enforce. The paper describes code of conducts of main PR world associations (PRSA, IPRA, ICCO) and of the PR agency Edelman PR. Czech laws and associations are also mentioned with a focus on the way the code of conduct of the Czech association APRA is (not) enforced. The main part of the thesis consists of describtion of unethical practises as mentioned in the media - fake blogs by an agency Bison&Rose to promote "Czech Paypal" in 2007, several cases of financial and material stimulus to attract journalist to press conferences and a misleading information about trains of Siemens. It is followed by 5 interviews with leading Czech PR practicioners, a media expert and a journalist. Summary of the inteviews points out, among others, that it is not rare, that Czech PR practicioners come back to work on the media...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectpublic relationscs_CZ
dc.subjectPRcs_CZ
dc.subjectetikacs_CZ
dc.subjectkodexcs_CZ
dc.subjectAPRAcs_CZ
dc.subjectpřípadové studiecs_CZ
dc.subjectrozhovorcs_CZ
dc.subjectfalešné blogycs_CZ
dc.subjectasociacecs_CZ
dc.subjectpublic relationsen_US
dc.subjectPRen_US
dc.subjectethicsen_US
dc.subjectcodeen_US
dc.subjectAPRAen_US
dc.subjectcase studyen_US
dc.subjectinterviewen_US
dc.subjectfake blogen_US
dc.subjectflogen_US
dc.subjectassociationen_US
dc.titleEtické problémy v českém PR v období 2005-2010cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-18
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId116475
dc.title.translatedEthical issues in Czech public relations between 2005 and 2010en_US
dc.contributor.refereeHalada, Jan
dc.identifier.aleph001508392
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se věnuje etice v public relations na příkladech medializovaných kauz mezi lety 2005 a 2010. První část práce popisuje historické počátky PR včetně aktivit Ivy Leea a Edwarda Bernayse a specifik českého vývoje oboru. Práce se dále věnuje etice a problematice vymahatelnosti etického jednání v PR. Text obsahuje popis kodexů světových asociací (PRSA, ICCO, IPRA) a nezávislé agentury Edelman PR. Stejně tak jsou uvedena právní a etická ukotvení public relations v ČR, včetně kodexu asociace APRA a PR Klubu. Hlavní část práce tvoří popis kauz, o kterých v roce 2005 až 2010 informovala média: falešné blogy agentury Bison&Rose pro nový platební systém ČSOB; několik případů finančních a hmotných pobídek určených k nalákání novinářů na tiskovou konferenci; a spor o pravdivost informování o lokomotivách Siemens. Dále práce obsahuje přepis rozhovorů s třemi předními českými PR profesionály, mediálním expertem a novinářem. Mezi závěry z rozhovorů patří mimo jiné to, že v českém prostředí není vyjímkou návrat pracovníka PR zpět do médií; že většinou se o neetickém jednání neví, neboť není v zájmu žádné ze zainteresovaných stran o něm informovat. Většina dotazovaných požadovala o dilematech či neetickém jednání hovořit mimo záznam, proto je závěru práce navržena další možnost výzkumu.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with ethics in public relations with specific aim to describe unethcial practises used in the Czech Republic between the years 2005 and 2010. The paper starts with an overview of a history of public relations. Author also focuses on the problematic of ethics in PR, work of various academics and interest groups are mentioned. Specific focus lies on the problematic of code of conducts and its criticism mainly based on the idea that ethical behaviour is not possible to enforce. The paper describes code of conducts of main PR world associations (PRSA, IPRA, ICCO) and of the PR agency Edelman PR. Czech laws and associations are also mentioned with a focus on the way the code of conduct of the Czech association APRA is (not) enforced. The main part of the thesis consists of describtion of unethical practises as mentioned in the media - fake blogs by an agency Bison&Rose to promote "Czech Paypal" in 2007, several cases of financial and material stimulus to attract journalist to press conferences and a misleading information about trains of Siemens. It is followed by 5 interviews with leading Czech PR practicioners, a media expert and a journalist. Summary of the inteviews points out, among others, that it is not rare, that Czech PR practicioners come back to work on the media...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.identifier.lisID990015083920106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV