dc.contributor.advisor | Krykorková, Hana | |
dc.creator | Zavadilová, Šárka | |
dc.date.accessioned | 2017-05-06T22:39:23Z | |
dc.date.available | 2017-05-06T22:39:23Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/40956 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce "Význam sebereflexe v procesu rozvoje osobnosti žáka (S přihlédnutím k ostatním motivačním faktorům)" je členěna do tří částí. Nejprve se zabývá obecnými otázkami rozvoje žákovy osobnosti a zaměřuje se na pojetí sedmi zřetelů podle Heluse (2009). Ty jsou stěžejní pro rozvoj osobnosti každého dítěte. Ve druhé kapitole se zaměřuje na sebereflexi jako jeden z vybraných faktorů a shrnuje základní poznatky o tomto tématu. Představuje také bohaté pojmosloví, které je spojeno s pojetím sebereflexe a rozvoje osobnosti. Připomíná pojem adekvátní sebereflexe, vývoj sebepojetí a autoregulaci. Ve třetí kapitole se zaměřuje na rodinu a školu jako dva základní vlivy v rozvoji žákovy osobnosti. Zmiňuje očekávání rodičů a adekvátnost požadavků a jejich vliv na utváření sebepojetí a také pojednává o možnostech rozvoje v prostředí školy. V závěru připomíná důležitost sebereflexe pro rozvoj osobnosti. Klíčová slova Rozvoj osobnosti, sebereflexe, autoregulace, sebepojetí, rodina, škola | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis "The Importance of Self-Assessment in the Pupil's Personality Development (With Consideration to Other Motivational Factors)" is divided into three parts. First it deals with general questions of the pupil's personality development and aims at seven kinds of heed according to Helus (2009). These are vital for personality development of each child. The second chapter is focused on self-reflection as one of the chosen factors and summarizes the findings about this topic. It presents an extensive terminology which is associated with the concept of self-reflection and personality development. It reminds the idea of adequate self-reflection, development of self-concept and self-regulation. The third chapter aims at family and school as the two basic influences in the child's development of self- concept. It mentions parents' expectations and adequacy of requirements and their influence on the self-concept development and it also deals with possibilities of development at school. In the final part it underlines the importance of self-reflection for personality development. Key words Personality development, self-reflection, autoregulation, self-concept, family, school | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Rozvoj osobnosti | cs_CZ |
dc.subject | sebereflexe | cs_CZ |
dc.subject | autoregulace | cs_CZ |
dc.subject | sebepojetí | cs_CZ |
dc.subject | rodina | cs_CZ |
dc.subject | škola | cs_CZ |
dc.subject | Personality development | en_US |
dc.subject | self-reflection | en_US |
dc.subject | autoregulation | en_US |
dc.subject | self-concept | en_US |
dc.subject | family | en_US |
dc.subject | school | en_US |
dc.title | Význam sebereflexe v procesu rozvoje osobnosti žáka (S přihlédnutím k ostatním motivačním faktorům) | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-06-19 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 110271 | |
dc.title.translated | The Importance of Self-Assessment in the Pupil's Personality Development (With Consideration to Other Motivational Factors) | en_US |
dc.contributor.referee | Koťa, Jaroslav | |
dc.identifier.aleph | 001484873 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce "Význam sebereflexe v procesu rozvoje osobnosti žáka (S přihlédnutím k ostatním motivačním faktorům)" je členěna do tří částí. Nejprve se zabývá obecnými otázkami rozvoje žákovy osobnosti a zaměřuje se na pojetí sedmi zřetelů podle Heluse (2009). Ty jsou stěžejní pro rozvoj osobnosti každého dítěte. Ve druhé kapitole se zaměřuje na sebereflexi jako jeden z vybraných faktorů a shrnuje základní poznatky o tomto tématu. Představuje také bohaté pojmosloví, které je spojeno s pojetím sebereflexe a rozvoje osobnosti. Připomíná pojem adekvátní sebereflexe, vývoj sebepojetí a autoregulaci. Ve třetí kapitole se zaměřuje na rodinu a školu jako dva základní vlivy v rozvoji žákovy osobnosti. Zmiňuje očekávání rodičů a adekvátnost požadavků a jejich vliv na utváření sebepojetí a také pojednává o možnostech rozvoje v prostředí školy. V závěru připomíná důležitost sebereflexe pro rozvoj osobnosti. Klíčová slova Rozvoj osobnosti, sebereflexe, autoregulace, sebepojetí, rodina, škola | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis "The Importance of Self-Assessment in the Pupil's Personality Development (With Consideration to Other Motivational Factors)" is divided into three parts. First it deals with general questions of the pupil's personality development and aims at seven kinds of heed according to Helus (2009). These are vital for personality development of each child. The second chapter is focused on self-reflection as one of the chosen factors and summarizes the findings about this topic. It presents an extensive terminology which is associated with the concept of self-reflection and personality development. It reminds the idea of adequate self-reflection, development of self-concept and self-regulation. The third chapter aims at family and school as the two basic influences in the child's development of self- concept. It mentions parents' expectations and adequacy of requirements and their influence on the self-concept development and it also deals with possibilities of development at school. In the final part it underlines the importance of self-reflection for personality development. Key words Personality development, self-reflection, autoregulation, self-concept, family, school | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014848730106986 | |