Zobrazit minimální záznam

ADHD Children in the Elementary School
dc.contributor.advisorPočtová, Lenka
dc.creatorŠebestová, Milena
dc.date.accessioned2017-05-06T22:25:04Z
dc.date.available2017-05-06T22:25:04Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40891
dc.description.abstractBakalářská práce "Integrace dětí se syndromem ADHD do základního vzdělávání" pojednává o formách a podmínkách zařazení žáků s poruchou pozornosti a hyperaktivitou do základních škol a indukční metodou zpracovává možnosti jejich výchovy a vzdělávání. Práce je cílená jako o teorii opřená a pro praxi určená metodika použitelná při realizaci integračních záměrů základních škol běžného typu, kde vzdělávání integrovaných žáků s poruchou pozornosti nejčastěji probíhá. První část obsahuje základní informace o syndromu deficitu pozornosti s hyperaktivitou, etiologii, diagnostice a způsobech ovlivňování jejich symptomů; část druhá pak mapuje legislativní podporu školských dokumentů a jednotlivé formy integrace v českých základních školách. Třetí část popisuje v současnosti nejběžnější způsob integrace hyperkinetických dětí do spádových škol a specifikuje požadavky na jeho organizační, materiální a personální zajištění; čtvrtá část pomocí analýzy výchovně vzdělávací práce asistentky integrovaného žáka provedené na základě longitudiálního pozorování tohoto dítěte ve školním prostředí navrhuje obecná doporučení pro pedagogickou práci učitelů a vychovatelů žáků s poruchou pozornosti a hyperaktivitou. Klíčová slova Porucha pozornosti s hyperaktivitou, integrace, další vzdělávání učitelů, asistent žáka, zásady...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor dissertation "ADHD Children in the Elementary School" concentrates on possibilities, forms and conditions of integration of schoolchildren with Attention Deficit and Hyperactivity Disorder in elementary schools. By using induction method it deals with options of their education. The dissertation focuses on theoretical and practical methodology being applied for integration targets in common primary schools where education of intergrated schoolchildren mostly takes place. The first part contains basic information about inattention and hyperactivity syndrome, its etiology, diagnosis and ways of affecting their symptoms. The second part summarizes legislative support and individual integration forms in Czech elementary schools. While the most common ways of integration of distraction children into district schools is main subject of the third part, the fourth one analyses long term observation experience gathered from the education assistant's work with intergrated child. The last part also brings common recommendations for teachers and tutors of inattentive and hyperactive pupils. Keywords Attention Deficit and Hyperactivity Disorder, integration, teachers' following profesional education, schoolchild assistant, ADHD education principlesen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPorucha pozornosti s hyperaktivitoucs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectdalší vzdělávání učitelůcs_CZ
dc.subjectasistent žákacs_CZ
dc.subjectzásady výchovy a vzdělávání ADHD žákůcs_CZ
dc.subjectAttention Deficit and Hyperactivity Disorderen_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectteachers' following profesional educationen_US
dc.subjectschoolchild assistanten_US
dc.subjectADHD education principlesen_US
dc.titleIntegrace dětí se syndromem ADHD v základním vzdělávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-18
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId110392
dc.title.translatedADHD Children in the Elementary Schoolen_US
dc.contributor.refereeKasíková, Hana
dc.identifier.aleph001484872
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Integrace dětí se syndromem ADHD do základního vzdělávání" pojednává o formách a podmínkách zařazení žáků s poruchou pozornosti a hyperaktivitou do základních škol a indukční metodou zpracovává možnosti jejich výchovy a vzdělávání. Práce je cílená jako o teorii opřená a pro praxi určená metodika použitelná při realizaci integračních záměrů základních škol běžného typu, kde vzdělávání integrovaných žáků s poruchou pozornosti nejčastěji probíhá. První část obsahuje základní informace o syndromu deficitu pozornosti s hyperaktivitou, etiologii, diagnostice a způsobech ovlivňování jejich symptomů; část druhá pak mapuje legislativní podporu školských dokumentů a jednotlivé formy integrace v českých základních školách. Třetí část popisuje v současnosti nejběžnější způsob integrace hyperkinetických dětí do spádových škol a specifikuje požadavky na jeho organizační, materiální a personální zajištění; čtvrtá část pomocí analýzy výchovně vzdělávací práce asistentky integrovaného žáka provedené na základě longitudiálního pozorování tohoto dítěte ve školním prostředí navrhuje obecná doporučení pro pedagogickou práci učitelů a vychovatelů žáků s poruchou pozornosti a hyperaktivitou. Klíčová slova Porucha pozornosti s hyperaktivitou, integrace, další vzdělávání učitelů, asistent žáka, zásady...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor dissertation "ADHD Children in the Elementary School" concentrates on possibilities, forms and conditions of integration of schoolchildren with Attention Deficit and Hyperactivity Disorder in elementary schools. By using induction method it deals with options of their education. The dissertation focuses on theoretical and practical methodology being applied for integration targets in common primary schools where education of intergrated schoolchildren mostly takes place. The first part contains basic information about inattention and hyperactivity syndrome, its etiology, diagnosis and ways of affecting their symptoms. The second part summarizes legislative support and individual integration forms in Czech elementary schools. While the most common ways of integration of distraction children into district schools is main subject of the third part, the fourth one analyses long term observation experience gathered from the education assistant's work with intergrated child. The last part also brings common recommendations for teachers and tutors of inattentive and hyperactive pupils. Keywords Attention Deficit and Hyperactivity Disorder, integration, teachers' following profesional education, schoolchild assistant, ADHD education principlesen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014848720106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV