Show simple item record

Typography of the monthly maganize žena a móda (1949-1995)
dc.contributor.advisorSlanec, Jaroslav
dc.creatorMaňasová, Martina
dc.date.accessioned2017-05-06T22:22:26Z
dc.date.available2017-05-06T22:22:26Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40880
dc.description.abstractBakalářská práce "Grafická podoba měsíčníku Žena a móda (1949-1995)" se zabývá grafickou úpravou tohoto časopisu, přičemž zkoumá celkové i dílčí změny v jeho typografii. Časopis vycházel téměř polovinu století, od ledna roku 1949 do července roku 1995, kdy byla jeho produkce ukončena z finančních důvodů. Práce si klade za cíl tuto dobu rozdělit na úseky, které byly z hlediska grafické podoby časopisu něčím přelomové. Zaměřuje se nejprve na historický kontext, technické aspekty dobové typografie a vliv marxismu-leninismu na grafickou úpravu periodik. Obsahuje také stručný slovníček základních pojmů. V analýze grafické podoby časopisu se práce zaměřuje na fyzické vlastnosti, sazbu, písmo, titulky, obálku nebo reklamy, vždy v rámci příslušných období. Dále je pro srovnání zařazen také stručný nástin grafické podoby nejznámějších světových módních časopisů, které vycházely ve stejné době jako Žena a móda. Práce si všímá také nové konkurence Ženy a módy po roce 1989 a je doplněna obrazovým materiálem. Klíčová slova Typografie, grafická úprava, móda, časopis, design, sazba, písmo, titulní strana, odstavec, titulek, ilustrace, fotografiecs_CZ
dc.description.abstractThe thesis "Typography of the monthly magazine Žena a móda (1949-1995)" deals with the graphical appearance of this magazine and describes the changes in its typography. Magazine ran from January 1949 to July 1995, when it was cancelled because of financial difficulties. The aim of this thesis is to divide the years of Žena a móda's existence into periods, depending on its specific graphical appearance. This bachelor thesis outlines the historical context, technical conditions and the influence the Marxism-Leninism had on the graphic design. Moreover, the basic vocabulary of typographical terms is included. The thesis analyses the graphical appearance of the magazine periodically, with the focus on physical qualities, typesetting, typeface, headlines, front pages or advertisement. Furthermore, the graphical appearance of the world's most famous magazines is outlined briefly towards the end of the thesis, as well as the magazine's competition after 1989. The pictures are added to some of the chapters. Keywords Typography, graphic design, fashion, magazine, design, typesetting, typeface, front page, paragraph, headline, illustration, photographyen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectTypografiecs_CZ
dc.subjectgrafická úpravacs_CZ
dc.subjectmódacs_CZ
dc.subjectčasopiscs_CZ
dc.subjectdesigncs_CZ
dc.subjectsazbacs_CZ
dc.subjectpísmocs_CZ
dc.subjecttitulní stranacs_CZ
dc.subjectodstaveccs_CZ
dc.subjecttitulekcs_CZ
dc.subjectilustracecs_CZ
dc.subjectfotografiecs_CZ
dc.subjectTypographyen_US
dc.subjectgraphic designen_US
dc.subjectfashionen_US
dc.subjectmagazineen_US
dc.subjectdesignen_US
dc.subjecttypesettingen_US
dc.subjecttypefaceen_US
dc.subjectfront pageen_US
dc.subjectparagraphen_US
dc.subjectheadlineen_US
dc.subjectillustrationen_US
dc.subjectphotographyen_US
dc.titleGrafická podoba měsíčníku Žena a móda (1949-1995)cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-20
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId111767
dc.title.translatedTypography of the monthly maganize žena a móda (1949-1995)en_US
dc.contributor.refereeLáb, Filip
dc.identifier.aleph001480660
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Grafická podoba měsíčníku Žena a móda (1949-1995)" se zabývá grafickou úpravou tohoto časopisu, přičemž zkoumá celkové i dílčí změny v jeho typografii. Časopis vycházel téměř polovinu století, od ledna roku 1949 do července roku 1995, kdy byla jeho produkce ukončena z finančních důvodů. Práce si klade za cíl tuto dobu rozdělit na úseky, které byly z hlediska grafické podoby časopisu něčím přelomové. Zaměřuje se nejprve na historický kontext, technické aspekty dobové typografie a vliv marxismu-leninismu na grafickou úpravu periodik. Obsahuje také stručný slovníček základních pojmů. V analýze grafické podoby časopisu se práce zaměřuje na fyzické vlastnosti, sazbu, písmo, titulky, obálku nebo reklamy, vždy v rámci příslušných období. Dále je pro srovnání zařazen také stručný nástin grafické podoby nejznámějších světových módních časopisů, které vycházely ve stejné době jako Žena a móda. Práce si všímá také nové konkurence Ženy a módy po roce 1989 a je doplněna obrazovým materiálem. Klíčová slova Typografie, grafická úprava, móda, časopis, design, sazba, písmo, titulní strana, odstavec, titulek, ilustrace, fotografiecs_CZ
uk.abstract.enThe thesis "Typography of the monthly magazine Žena a móda (1949-1995)" deals with the graphical appearance of this magazine and describes the changes in its typography. Magazine ran from January 1949 to July 1995, when it was cancelled because of financial difficulties. The aim of this thesis is to divide the years of Žena a móda's existence into periods, depending on its specific graphical appearance. This bachelor thesis outlines the historical context, technical conditions and the influence the Marxism-Leninism had on the graphic design. Moreover, the basic vocabulary of typographical terms is included. The thesis analyses the graphical appearance of the magazine periodically, with the focus on physical qualities, typesetting, typeface, headlines, front pages or advertisement. Furthermore, the graphical appearance of the world's most famous magazines is outlined briefly towards the end of the thesis, as well as the magazine's competition after 1989. The pictures are added to some of the chapters. Keywords Typography, graphic design, fashion, magazine, design, typesetting, typeface, front page, paragraph, headline, illustration, photographyen_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV