Show simple item record

Kids,parents and their awareness of safe and legal internet content usage
dc.contributor.advisorWolák, Radim
dc.creatorDanešová, Markéta
dc.date.accessioned2017-05-06T22:22:00Z
dc.date.available2017-05-06T22:22:00Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40878
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá otázkou, zda mají rodiče a jejich děti povědomí o bezpečném a legálním užívání obsahu internetu. První část tvoří teoretický základ práce. Je zde přiblížena primární i sekundární socializace jako proces utváření osobnosti jedince, vzájemná komunikace, preventivní opatření ve smyslu rodičovské kontroly a bezpečnostního softwaru a následně jsou popsány možnosti a rizika internetu. Ve zkratce představuje projekty, které dětem, rodičům a pedagogům nabízejí informace o informačních a komunikačních technologiích, a snaží se předcházet a snižovat možná rizika spojená s jejich užíváním. Druhá, empirická část je postavena na částečně standardizovaných hloubkových rozhovorech, které byly provedeny v osmi rodinách. Práce naproti sobě staví výpovědi dětí ve věku 11-13 let a výpovědi rodičů. Zkoumá, zda jsou si rodiče a děti vědomi rizik spojených s užíváním internetu, zda je považují za reálná a zda jsou schopni je případně minimalizovat. Dále zjišťuje, kde a kolik času děti na internetu tráví, jaké stránky navštěvují a zda mají v rámci rodiny daná pravidla. Empirická část je doplněna srovnáním s výzkumem "EU Kids Online", který byl v letech 2009 - 2011 pořádán ve 25 zemích Evropy.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis is dealing with the question of what awareness is of the safe and legal usage of the internet. In the theoretical part of this thesis it is dealt with primary and secondary socialization as a process of forming personality of the individual, mutual communication, preventive action in a way of parent's supervision and safe software. Afterwards, there are described choices and risks associative of the internet. There are briefly shown projects, which are helpful for children, parents and educators in a way of getting knowledge about information and communication technologies. It makes effort to prevent and minimalize risks connected with their usage. The second part is build on partly standardize interviews, which were carried out in the 8 families. There are shown the statements of children in an age of 11-13 years to the contrary of parent's statements. It shows, whether the parents and children are aware of risks connected with using the internet. Whether they consider risks as a real thing and they are able to minimalize them. It surveys of where and how much time children spend on the internet, what kind of web pages they visit and if there are clear rules with using the internet within the family. The empirical part is fill in comparison of research "EU Kids Online". This...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectRodinacs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectrodičecs_CZ
dc.subjectinternetcs_CZ
dc.subjectrizikacs_CZ
dc.subjectsocializacecs_CZ
dc.subjectmediální výchovacs_CZ
dc.subjectinternetová komunikacecs_CZ
dc.subjectFamilyen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectparentsen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectrisksen_US
dc.subjectsocializationen_US
dc.subjectmedia educationen_US
dc.subjectinternet communicationen_US
dc.titleDěti, rodiče a jejich povědomí o bezpečném a legálním užívání obsahu internetucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-19
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId97798
dc.title.translatedKids,parents and their awareness of safe and legal internet content usageen_US
dc.contributor.refereeŠťastná, Lucie
dc.identifier.aleph001480204
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá otázkou, zda mají rodiče a jejich děti povědomí o bezpečném a legálním užívání obsahu internetu. První část tvoří teoretický základ práce. Je zde přiblížena primární i sekundární socializace jako proces utváření osobnosti jedince, vzájemná komunikace, preventivní opatření ve smyslu rodičovské kontroly a bezpečnostního softwaru a následně jsou popsány možnosti a rizika internetu. Ve zkratce představuje projekty, které dětem, rodičům a pedagogům nabízejí informace o informačních a komunikačních technologiích, a snaží se předcházet a snižovat možná rizika spojená s jejich užíváním. Druhá, empirická část je postavena na částečně standardizovaných hloubkových rozhovorech, které byly provedeny v osmi rodinách. Práce naproti sobě staví výpovědi dětí ve věku 11-13 let a výpovědi rodičů. Zkoumá, zda jsou si rodiče a děti vědomi rizik spojených s užíváním internetu, zda je považují za reálná a zda jsou schopni je případně minimalizovat. Dále zjišťuje, kde a kolik času děti na internetu tráví, jaké stránky navštěvují a zda mají v rámci rodiny daná pravidla. Empirická část je doplněna srovnáním s výzkumem "EU Kids Online", který byl v letech 2009 - 2011 pořádán ve 25 zemích Evropy.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis is dealing with the question of what awareness is of the safe and legal usage of the internet. In the theoretical part of this thesis it is dealt with primary and secondary socialization as a process of forming personality of the individual, mutual communication, preventive action in a way of parent's supervision and safe software. Afterwards, there are described choices and risks associative of the internet. There are briefly shown projects, which are helpful for children, parents and educators in a way of getting knowledge about information and communication technologies. It makes effort to prevent and minimalize risks connected with their usage. The second part is build on partly standardize interviews, which were carried out in the 8 families. There are shown the statements of children in an age of 11-13 years to the contrary of parent's statements. It shows, whether the parents and children are aware of risks connected with using the internet. Whether they consider risks as a real thing and they are able to minimalize them. It surveys of where and how much time children spend on the internet, what kind of web pages they visit and if there are clear rules with using the internet within the family. The empirical part is fill in comparison of research "EU Kids Online". This...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990014802040106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV