Show simple item record

The Role of Propaganda in Germany in the Years 1933-1939
dc.contributor.advisorDolanský, Pavel
dc.creatorLudvíková, Šárka
dc.date.accessioned2017-05-08T21:41:51Z
dc.date.available2017-05-08T21:41:51Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40873
dc.description.abstractTato bakalářská práce je věnována propagandě a využití jednotlivých jejích nástrojů pro dosažení záměrů Národně socialistické německé dělnické strany v období mezi lety 1933- 1939. Kromě popisu konkrétních prostředků propagandy se věnuje také pojmu propaganda jako takovému, zasazení nacistické propagandy do konkrétních historických obrysů a spojení s osobou ministra propagandy Josepha Goebbelse. První část práce stanoví teoretický základ tématu, je věnována výkladu pojmu propaganda a představuje hlavní teoretická východiska, krátce popisuje také historický vývoj propagandy a jejího názvu. Další kapitola potom popisuje historické události, v jejichž kontextu byla propaganda v nacistickém Německu používána a které mohou pomoci pochopit směry, jimiž se ubírala. Jedna kapitola se věnuje výhradně Josephu Goebbelsovi a jeho Ministerstvu lidové osvěty a propagandy. Poslední, stěžejní část práce, strukturovaně popisuje jednotlivé komunikační kanály nacistické propagandy, jimi přenášená sdělení a způsoby jejich využití pro záměry NSDAP, přičemž se snaží na všechny tyto prostředky pohlížet i z hlediska politických a společenských podmínek, nutných pro úspěšné vedení propagandy a ovlivňování veřejného mínění.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this bachelor thesis is to present usage of propaganda and instruments to achieve the National Socialist German Workers' Party's objectives and goals in the period between 1933 and 1939. Besides describing the particular means of manipulating people's minds, it also deals with the concept of propaganda, it places the Nazi propaganda into its historical context and connects it with minister Joseph Goebbels. The first part provides the theoretical background to the topic. It deals with the historical development of propaganda and its name. The next chapter describes the historical events, which shaped the use of propaganda in Nazi Germany and helps us understand the ways propaganda developed. The third chapter focuses strictly at Joseph Goebbels and his Ministry for People's Enlightenment and Propaganda. The last, crucial part of this thesis describes the unique way the Nazis used the available media to spread their propaganda. It describes the totality of control of the Nazi party over the media in Germany and the unique position they had so they could adapt their message to apply their propaganda successfully and influence public opinion.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPropagandacs_CZ
dc.subjectnacismuscs_CZ
dc.subjectnacistická propagandacs_CZ
dc.subjectNěmeckocs_CZ
dc.subjectJoseph Goebbelscs_CZ
dc.subjectantisemitismuscs_CZ
dc.subjectPropagandaen_US
dc.subjectNazismen_US
dc.subjectNazi Propagandaen_US
dc.subjectGermanyen_US
dc.subjectJoseph Goebbelsen_US
dc.subjectAnti-Semitismen_US
dc.titleRole propagandy v Německu v letech 1933-1939cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-18
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId110136
dc.title.translatedThe Role of Propaganda in Germany in the Years 1933-1939en_US
dc.contributor.refereeShavit, Anna
dc.identifier.aleph001508386
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce je věnována propagandě a využití jednotlivých jejích nástrojů pro dosažení záměrů Národně socialistické německé dělnické strany v období mezi lety 1933- 1939. Kromě popisu konkrétních prostředků propagandy se věnuje také pojmu propaganda jako takovému, zasazení nacistické propagandy do konkrétních historických obrysů a spojení s osobou ministra propagandy Josepha Goebbelse. První část práce stanoví teoretický základ tématu, je věnována výkladu pojmu propaganda a představuje hlavní teoretická východiska, krátce popisuje také historický vývoj propagandy a jejího názvu. Další kapitola potom popisuje historické události, v jejichž kontextu byla propaganda v nacistickém Německu používána a které mohou pomoci pochopit směry, jimiž se ubírala. Jedna kapitola se věnuje výhradně Josephu Goebbelsovi a jeho Ministerstvu lidové osvěty a propagandy. Poslední, stěžejní část práce, strukturovaně popisuje jednotlivé komunikační kanály nacistické propagandy, jimi přenášená sdělení a způsoby jejich využití pro záměry NSDAP, přičemž se snaží na všechny tyto prostředky pohlížet i z hlediska politických a společenských podmínek, nutných pro úspěšné vedení propagandy a ovlivňování veřejného mínění.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this bachelor thesis is to present usage of propaganda and instruments to achieve the National Socialist German Workers' Party's objectives and goals in the period between 1933 and 1939. Besides describing the particular means of manipulating people's minds, it also deals with the concept of propaganda, it places the Nazi propaganda into its historical context and connects it with minister Joseph Goebbels. The first part provides the theoretical background to the topic. It deals with the historical development of propaganda and its name. The next chapter describes the historical events, which shaped the use of propaganda in Nazi Germany and helps us understand the ways propaganda developed. The third chapter focuses strictly at Joseph Goebbels and his Ministry for People's Enlightenment and Propaganda. The last, crucial part of this thesis describes the unique way the Nazis used the available media to spread their propaganda. It describes the totality of control of the Nazi party over the media in Germany and the unique position they had so they could adapt their message to apply their propaganda successfully and influence public opinion.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.identifier.lisID990015083860106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV