Role propagandy v Německu v letech 1933-1939
The Role of Propaganda in Germany in the Years 1933-1939
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40873Identifikátory
SIS: 110136
Kolekce
- Kvalifikační práce [18180]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Shavit, Anna
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
18. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Propaganda, nacismus, nacistická propaganda, Německo, Joseph Goebbels, antisemitismusKlíčová slova (anglicky)
Propaganda, Nazism, Nazi Propaganda, Germany, Joseph Goebbels, Anti-SemitismTato bakalářská práce je věnována propagandě a využití jednotlivých jejích nástrojů pro dosažení záměrů Národně socialistické německé dělnické strany v období mezi lety 1933- 1939. Kromě popisu konkrétních prostředků propagandy se věnuje také pojmu propaganda jako takovému, zasazení nacistické propagandy do konkrétních historických obrysů a spojení s osobou ministra propagandy Josepha Goebbelse. První část práce stanoví teoretický základ tématu, je věnována výkladu pojmu propaganda a představuje hlavní teoretická východiska, krátce popisuje také historický vývoj propagandy a jejího názvu. Další kapitola potom popisuje historické události, v jejichž kontextu byla propaganda v nacistickém Německu používána a které mohou pomoci pochopit směry, jimiž se ubírala. Jedna kapitola se věnuje výhradně Josephu Goebbelsovi a jeho Ministerstvu lidové osvěty a propagandy. Poslední, stěžejní část práce, strukturovaně popisuje jednotlivé komunikační kanály nacistické propagandy, jimi přenášená sdělení a způsoby jejich využití pro záměry NSDAP, přičemž se snaží na všechny tyto prostředky pohlížet i z hlediska politických a společenských podmínek, nutných pro úspěšné vedení propagandy a ovlivňování veřejného mínění.
The aim of this bachelor thesis is to present usage of propaganda and instruments to achieve the National Socialist German Workers' Party's objectives and goals in the period between 1933 and 1939. Besides describing the particular means of manipulating people's minds, it also deals with the concept of propaganda, it places the Nazi propaganda into its historical context and connects it with minister Joseph Goebbels. The first part provides the theoretical background to the topic. It deals with the historical development of propaganda and its name. The next chapter describes the historical events, which shaped the use of propaganda in Nazi Germany and helps us understand the ways propaganda developed. The third chapter focuses strictly at Joseph Goebbels and his Ministry for People's Enlightenment and Propaganda. The last, crucial part of this thesis describes the unique way the Nazis used the available media to spread their propaganda. It describes the totality of control of the Nazi party over the media in Germany and the unique position they had so they could adapt their message to apply their propaganda successfully and influence public opinion.