Show simple item record

Attitudes of teachers to the phenomenon of cyberbullying
dc.contributor.advisorZvírotský, Michal
dc.creatorPiškulová, Jiřina
dc.date.accessioned2017-05-06T21:28:12Z
dc.date.available2017-05-06T21:28:12Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40700
dc.description.abstractNÁZEV: Postoje učitelů k fenoménu kyberšikany AUTOR: Jiřina Piškulová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. ABSTRAKT: Práce se zabývá definicí kybernetické šikany, jejího vztahu k šikaně "klasické, školní". Upozorňuje na jejich odlišnosti a vyzdvihuje jejich podobnosti, které se pak dají využít při práci s ní. Práce uvádí několik poddruhů kyberšikany s praktickými příklady. Nahlíží na typické rysy agresora a oběti, opět v kontrastu s tradiční šikanou. Dává návody na prevenci proti tomuto sociálně patologickému jevu z hlediska samotného uživatele, rodičů a školy. Popisuje proces odhalení a následného vyšetřování kyberšikany, opět se zvlášť věnuje krokům školy, rodičů a uživatele. Komentuje kyberšikanu namířenou proti učitelům, definuje postoj a odhaduje postoje učitelů ke kyberšikaně. V závěru práce dokazuje některá tvrzení malým kvalitativním výzkumem ze dvou českých škol. KLÍČOVÁ SLOVA: kyberšikana, kyberprostor, oběť, agresor, postoje, učitelcs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Attitudes of Teachers to the Phenomenon of Cyberbullying AUTHOR: Jiřina Piškulová DEPARTMENT: Department of Education SUPERVISOR: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D ABSTRACT: The thesis deals with the definition of cyberbullying and its relationship to the "standard, school" bullying. It draws attention to their differences and emphasizes their similarities which could be used in working with it. The work contains descriptions of some kinds of cyberbullying and their examples. It specifies the typical features of the aggressor and the victim, again in the contrast to the standard bullying. It gives instructions to the prevention of this socially pathological behaviour from the point of view of the user, his parents and the school. It describes the process of revelation and consequent investigation of cyberbullying and anew it deals with the measures of the school, parents and the user. It comments on cyberbullying aimed at teachers, it defines the attitude and tries to estimate the attitudes of teachers the cyberbullying. Finally, it proves some of the presuppositions by a small qualitative research from two Czech schools. KEYWORDS: cyberbullying, cyberspace, victim, aggressor, attitudes, teacheren_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkyberšikanacs_CZ
dc.subjectkyberprostorcs_CZ
dc.subjectoběťcs_CZ
dc.subjectagresorcs_CZ
dc.subjectpostojecs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectcyberbullyingen_US
dc.subjectcyberspaceen_US
dc.subjectvictimen_US
dc.subjectaggressoren_US
dc.subjectattitudesen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.titlePostoje učitelů k fenoménu kyberšikanycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-24
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId106597
dc.title.translatedAttitudes of teachers to the phenomenon of cyberbullyingen_US
dc.contributor.refereeHanušová, Jaroslava
dc.identifier.aleph001468237
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language Oriented at Education - Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language Oriented at Education - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNÁZEV: Postoje učitelů k fenoménu kyberšikany AUTOR: Jiřina Piškulová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. ABSTRAKT: Práce se zabývá definicí kybernetické šikany, jejího vztahu k šikaně "klasické, školní". Upozorňuje na jejich odlišnosti a vyzdvihuje jejich podobnosti, které se pak dají využít při práci s ní. Práce uvádí několik poddruhů kyberšikany s praktickými příklady. Nahlíží na typické rysy agresora a oběti, opět v kontrastu s tradiční šikanou. Dává návody na prevenci proti tomuto sociálně patologickému jevu z hlediska samotného uživatele, rodičů a školy. Popisuje proces odhalení a následného vyšetřování kyberšikany, opět se zvlášť věnuje krokům školy, rodičů a uživatele. Komentuje kyberšikanu namířenou proti učitelům, definuje postoj a odhaduje postoje učitelů ke kyberšikaně. V závěru práce dokazuje některá tvrzení malým kvalitativním výzkumem ze dvou českých škol. KLÍČOVÁ SLOVA: kyberšikana, kyberprostor, oběť, agresor, postoje, učitelcs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Attitudes of Teachers to the Phenomenon of Cyberbullying AUTHOR: Jiřina Piškulová DEPARTMENT: Department of Education SUPERVISOR: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D ABSTRACT: The thesis deals with the definition of cyberbullying and its relationship to the "standard, school" bullying. It draws attention to their differences and emphasizes their similarities which could be used in working with it. The work contains descriptions of some kinds of cyberbullying and their examples. It specifies the typical features of the aggressor and the victim, again in the contrast to the standard bullying. It gives instructions to the prevention of this socially pathological behaviour from the point of view of the user, his parents and the school. It describes the process of revelation and consequent investigation of cyberbullying and anew it deals with the measures of the school, parents and the user. It comments on cyberbullying aimed at teachers, it defines the attitude and tries to estimate the attitudes of teachers the cyberbullying. Finally, it proves some of the presuppositions by a small qualitative research from two Czech schools. KEYWORDS: cyberbullying, cyberspace, victim, aggressor, attitudes, teacheren_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014682370106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV