Show simple item record

Humans no/creative interventions into Landscape
dc.contributor.advisorŠmíd, Jan
dc.creatorČerná, Tereza
dc.date.accessioned2021-03-24T00:03:35Z
dc.date.available2021-03-24T00:03:35Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40694
dc.description.abstractBakalářská práce má charakter teoretické studie, se zaměřením na výtvarné aspekty tématu a jeho aplikaci v didaktické oblasti. Cílem práce bylo zaměřit se na lidské zásahy v krajině a přiblížit se pojmu "ne/výtvarnosti". Teoretické a výtvarné poznatky jsou aplikovány v návrzích jednotlivých didaktických řad, jež se zabývají především vztahem dětí ke svému prostředí. Mají podnítit vzbuzení zájmu o své okolí, všímání si detailů a změn se schopností reflexe a přiblížení svého okolí žákům způsobem, který ovlivní jejich budoucí chování nejen k němu, ale k přírodě vůbec. KLÍČOVÁ SLOVA umění, výtvarná výchova, krajina, člověk, zásah, město, příroda, fotografiecs_CZ
dc.description.abstractThis Bachelor's thesis is intended to be a theoretical study focusing on the visually creative aspects of the topic and the application thereof in the field of teaching. The aim has been to examine human intervention in the landscape and to get behind the concept of "(no-) creativity". I have attempted to use theoretical and creative knowledge to devise individual lesson series, which primarily explore the relationship between children and their environment. The purpose of these series is to stimulate pupils' interest in their surroundings, encouraging them to notice details and changes, and to awaken their capacity for reflection, so that they become more closely in touch with their surroundings, thereby having a positive effect on their future behaviour, not just towards their own immediate surroundings but to nature in general. KEY WORDS art, art education, landscape, human, intervention, city, nature, photographen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectuměnícs_CZ
dc.subjectvýtvarná výchovacs_CZ
dc.subjectkrajinacs_CZ
dc.subjectčlověkcs_CZ
dc.subjectzásahcs_CZ
dc.subjectměstocs_CZ
dc.subjectpřírodacs_CZ
dc.subjectfotografiecs_CZ
dc.subjectarten_US
dc.subjectart educationen_US
dc.subjectlandscapeen_US
dc.subjecthumanen_US
dc.subjectinterventionen_US
dc.subjectcityen_US
dc.subjectnatureen_US
dc.subjectphotographen_US
dc.titleLidské ne/výtvarné zásahy do krajinycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-28
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId106335
dc.title.translatedHumans no/creative interventions into Landscapeen_US
dc.contributor.refereeVelíšek, Martin
dc.identifier.aleph001468868
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineArt Education Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineVýtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVýtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enArt Education Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce má charakter teoretické studie, se zaměřením na výtvarné aspekty tématu a jeho aplikaci v didaktické oblasti. Cílem práce bylo zaměřit se na lidské zásahy v krajině a přiblížit se pojmu "ne/výtvarnosti". Teoretické a výtvarné poznatky jsou aplikovány v návrzích jednotlivých didaktických řad, jež se zabývají především vztahem dětí ke svému prostředí. Mají podnítit vzbuzení zájmu o své okolí, všímání si detailů a změn se schopností reflexe a přiblížení svého okolí žákům způsobem, který ovlivní jejich budoucí chování nejen k němu, ale k přírodě vůbec. KLÍČOVÁ SLOVA umění, výtvarná výchova, krajina, člověk, zásah, město, příroda, fotografiecs_CZ
uk.abstract.enThis Bachelor's thesis is intended to be a theoretical study focusing on the visually creative aspects of the topic and the application thereof in the field of teaching. The aim has been to examine human intervention in the landscape and to get behind the concept of "(no-) creativity". I have attempted to use theoretical and creative knowledge to devise individual lesson series, which primarily explore the relationship between children and their environment. The purpose of these series is to stimulate pupils' interest in their surroundings, encouraging them to notice details and changes, and to awaken their capacity for reflection, so that they become more closely in touch with their surroundings, thereby having a positive effect on their future behaviour, not just towards their own immediate surroundings but to nature in general. KEY WORDS art, art education, landscape, human, intervention, city, nature, photographen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code3
dc.contributor.consultantSedlák, Michal
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990014688680106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV