Lidské ne/výtvarné zásahy do krajiny
Humans no/creative interventions into Landscape
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40694Identifikátory
SIS: 106335
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Sedlák, Michal
Oponent práce
Velíšek, Martin
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
28. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
umění, výtvarná výchova, krajina, člověk, zásah, město, příroda, fotografieKlíčová slova (anglicky)
art, art education, landscape, human, intervention, city, nature, photographBakalářská práce má charakter teoretické studie, se zaměřením na výtvarné aspekty tématu a jeho aplikaci v didaktické oblasti. Cílem práce bylo zaměřit se na lidské zásahy v krajině a přiblížit se pojmu "ne/výtvarnosti". Teoretické a výtvarné poznatky jsou aplikovány v návrzích jednotlivých didaktických řad, jež se zabývají především vztahem dětí ke svému prostředí. Mají podnítit vzbuzení zájmu o své okolí, všímání si detailů a změn se schopností reflexe a přiblížení svého okolí žákům způsobem, který ovlivní jejich budoucí chování nejen k němu, ale k přírodě vůbec. KLÍČOVÁ SLOVA umění, výtvarná výchova, krajina, člověk, zásah, město, příroda, fotografie
This Bachelor's thesis is intended to be a theoretical study focusing on the visually creative aspects of the topic and the application thereof in the field of teaching. The aim has been to examine human intervention in the landscape and to get behind the concept of "(no-) creativity". I have attempted to use theoretical and creative knowledge to devise individual lesson series, which primarily explore the relationship between children and their environment. The purpose of these series is to stimulate pupils' interest in their surroundings, encouraging them to notice details and changes, and to awaken their capacity for reflection, so that they become more closely in touch with their surroundings, thereby having a positive effect on their future behaviour, not just towards their own immediate surroundings but to nature in general. KEY WORDS art, art education, landscape, human, intervention, city, nature, photograph