dc.contributor.advisor | Valla, Tomáš | |
dc.creator | Veselý, Pavel | |
dc.date.accessioned | 2017-05-06T21:08:46Z | |
dc.date.available | 2017-05-06T21:08:46Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/40628 | |
dc.description.abstract | V této práci se zaměříme na algoritmy pro hledání nejlepšího tahu v~zadané pozici abstraktní strategické hry dvou hráčů. Popíšeme algoritmy Alfa-beta a Proof-number search včetně jejich vylepšení a přispějeme novými nápady na jejich zrychlení. Rovněž navrhneme postup, jak vybírat náhod\-ně mezi tahy ne o moc horšími než nejlepší nalezený a jak hrát v prohraných pozicích. Algoritmy nasadíme na hru Tzaar, která je zvláštní velkým počtem možných tahů, což ji dělá obtížnou pro počítač. Naším cílem je vytvořit co nejlepšího robota na hraní Tzaaru. Ukážeme, že naše umělá inteligence dokáže hrát na úrovni nejlepších lidských i~počítačových hráčů na internetu. Také na základě experimentů rozebereme, jak jednotlivá vylepšení algoritmů pomáhají v zrychlení výpočtů u~této hry. | cs_CZ |
dc.description.abstract | In this thesis we focus on algorithms for searching for the best move in a given position in an abstract strategy 2-player game. We describe algorithms Alpha-beta and Proof-number Search with their enhancements and we come with new ideas for making them quicker. We also propose an algorithm for choosing randomly between moves not much worse than the best move and ideas how to play in lost positions. We apply the algorithms on the game Tzaar which is special for having a lot of possible moves which makes the game hard for a computer. Our goal is to create a robot for playing Tzaar as good as possible. We show that our artificial intelligence can play on the level of best human and computer players. We also examine experimentally how enhancements of the algorithms help making computations quicker in this game. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | herní stromy | cs_CZ |
dc.subject | Minimax | cs_CZ |
dc.subject | Alfa-beta | cs_CZ |
dc.subject | Proof-number search | cs_CZ |
dc.subject | Tzaar | cs_CZ |
dc.subject | Game Trees | en_US |
dc.subject | Minimax | en_US |
dc.subject | Alpha-beta | en_US |
dc.subject | Proof-number Search | en_US |
dc.subject | Tzaar | en_US |
dc.title | Artificial intelligence in abstract 2-player games | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-06 | |
dc.description.department | Department of Applied Mathematics | en_US |
dc.description.department | Katedra aplikované matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 116748 | |
dc.title.translated | Artificial intelligence in abstract 2-player games | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Baudiš, Petr | |
dc.identifier.aleph | 001499428 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | General Computer Science | en_US |
thesis.degree.discipline | Obecná informatika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra aplikované matematiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Applied Mathematics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Obecná informatika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | General Computer Science | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | V této práci se zaměříme na algoritmy pro hledání nejlepšího tahu v~zadané pozici abstraktní strategické hry dvou hráčů. Popíšeme algoritmy Alfa-beta a Proof-number search včetně jejich vylepšení a přispějeme novými nápady na jejich zrychlení. Rovněž navrhneme postup, jak vybírat náhod\-ně mezi tahy ne o moc horšími než nejlepší nalezený a jak hrát v prohraných pozicích. Algoritmy nasadíme na hru Tzaar, která je zvláštní velkým počtem možných tahů, což ji dělá obtížnou pro počítač. Naším cílem je vytvořit co nejlepšího robota na hraní Tzaaru. Ukážeme, že naše umělá inteligence dokáže hrát na úrovni nejlepších lidských i~počítačových hráčů na internetu. Také na základě experimentů rozebereme, jak jednotlivá vylepšení algoritmů pomáhají v zrychlení výpočtů u~této hry. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In this thesis we focus on algorithms for searching for the best move in a given position in an abstract strategy 2-player game. We describe algorithms Alpha-beta and Proof-number Search with their enhancements and we come with new ideas for making them quicker. We also propose an algorithm for choosing randomly between moves not much worse than the best move and ideas how to play in lost positions. We apply the algorithms on the game Tzaar which is special for having a lot of possible moves which makes the game hard for a computer. Our goal is to create a robot for playing Tzaar as good as possible. We show that our artificial intelligence can play on the level of best human and computer players. We also examine experimentally how enhancements of the algorithms help making computations quicker in this game. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra aplikované matematiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014994280106986 | |