Show simple item record

Artificial intelligence in abstract 2-player games
dc.contributor.advisorValla, Tomáš
dc.creatorVeselý, Pavel
dc.date.accessioned2017-05-06T21:08:46Z
dc.date.available2017-05-06T21:08:46Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40628
dc.description.abstractV této práci se zaměříme na algoritmy pro hledání nejlepšího tahu v~zadané pozici abstraktní strategické hry dvou hráčů. Popíšeme algoritmy Alfa-beta a Proof-number search včetně jejich vylepšení a přispějeme novými nápady na jejich zrychlení. Rovněž navrhneme postup, jak vybírat náhod\-ně mezi tahy ne o moc horšími než nejlepší nalezený a jak hrát v prohraných pozicích. Algoritmy nasadíme na hru Tzaar, která je zvláštní velkým počtem možných tahů, což ji dělá obtížnou pro počítač. Naším cílem je vytvořit co nejlepšího robota na hraní Tzaaru. Ukážeme, že naše umělá inteligence dokáže hrát na úrovni nejlepších lidských i~počítačových hráčů na internetu. Také na základě experimentů rozebereme, jak jednotlivá vylepšení algoritmů pomáhají v zrychlení výpočtů u~této hry.cs_CZ
dc.description.abstractIn this thesis we focus on algorithms for searching for the best move in a given position in an abstract strategy 2-player game. We describe algorithms Alpha-beta and Proof-number Search with their enhancements and we come with new ideas for making them quicker. We also propose an algorithm for choosing randomly between moves not much worse than the best move and ideas how to play in lost positions. We apply the algorithms on the game Tzaar which is special for having a lot of possible moves which makes the game hard for a computer. Our goal is to create a robot for playing Tzaar as good as possible. We show that our artificial intelligence can play on the level of best human and computer players. We also examine experimentally how enhancements of the algorithms help making computations quicker in this game.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectherní stromycs_CZ
dc.subjectMinimaxcs_CZ
dc.subjectAlfa-betacs_CZ
dc.subjectProof-number searchcs_CZ
dc.subjectTzaarcs_CZ
dc.subjectGame Treesen_US
dc.subjectMinimaxen_US
dc.subjectAlpha-betaen_US
dc.subjectProof-number Searchen_US
dc.subjectTzaaren_US
dc.titleArtificial intelligence in abstract 2-player gamesen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-06
dc.description.departmentDepartment of Applied Mathematicsen_US
dc.description.departmentKatedra aplikované matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId116748
dc.title.translatedArtificial intelligence in abstract 2-player gamescs_CZ
dc.contributor.refereeBaudiš, Petr
dc.identifier.aleph001499428
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Computer Scienceen_US
thesis.degree.disciplineObecná informatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra aplikované matematikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Applied Mathematicsen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csObecná informatikacs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Computer Scienceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této práci se zaměříme na algoritmy pro hledání nejlepšího tahu v~zadané pozici abstraktní strategické hry dvou hráčů. Popíšeme algoritmy Alfa-beta a Proof-number search včetně jejich vylepšení a přispějeme novými nápady na jejich zrychlení. Rovněž navrhneme postup, jak vybírat náhod\-ně mezi tahy ne o moc horšími než nejlepší nalezený a jak hrát v prohraných pozicích. Algoritmy nasadíme na hru Tzaar, která je zvláštní velkým počtem možných tahů, což ji dělá obtížnou pro počítač. Naším cílem je vytvořit co nejlepšího robota na hraní Tzaaru. Ukážeme, že naše umělá inteligence dokáže hrát na úrovni nejlepších lidských i~počítačových hráčů na internetu. Také na základě experimentů rozebereme, jak jednotlivá vylepšení algoritmů pomáhají v zrychlení výpočtů u~této hry.cs_CZ
uk.abstract.enIn this thesis we focus on algorithms for searching for the best move in a given position in an abstract strategy 2-player game. We describe algorithms Alpha-beta and Proof-number Search with their enhancements and we come with new ideas for making them quicker. We also propose an algorithm for choosing randomly between moves not much worse than the best move and ideas how to play in lost positions. We apply the algorithms on the game Tzaar which is special for having a lot of possible moves which makes the game hard for a computer. Our goal is to create a robot for playing Tzaar as good as possible. We show that our artificial intelligence can play on the level of best human and computer players. We also examine experimentally how enhancements of the algorithms help making computations quicker in this game.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra aplikované matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014994280106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV