Zobrazit minimální záznam

"Becoming a Facebook User": the mystery of (not) leaving
dc.contributor.advisorHájek, Martin
dc.creatorDlouhá, Marie
dc.date.accessioned2020-08-17T12:04:01Z
dc.date.available2020-08-17T12:04:01Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40474
dc.description.abstractFacebook se v posledních letech stal významným komunikačním a interakčním médiem a sociálním fenoménem, který přitahuje pozornost zejména pro svoji širokou základnu uživatelů, vyvolává otázky bezpečí, "závislosti", identity a sebeprezentace. Práce Becoming a Facebook User (název je inspirován článkem Howarda Beckera) se zaměřuje především na problematiku (ne)opouštění - kvalitativními metodami zkoumá facebookovou "závislost". Prostřednictvím etnografických rozhovorů a analýzy založené na interakcionistickém přístupu Ervinga Goffmana, rozšířeného o myšlenky Joshuy Meyrowitze odhaluje facebookové uživatelství jako kariéru a nikoliv stav. Analýza jednotlivých etap uživatelství ukazuje na hlavní důvod "závislosti" - střední zónu - tedy místa, kde se střetávají různá publika, a které nabízí možnost kontaktu se širokým počtem osob z rozličných prostředí. Práce upozorňuje na to, že střední zóna poskytuje svému uživateli výhody, pokud zde dochází k efektivnímu managementu interakčních regionů, který má zabránit přehlcení, tj. nepřehlednosti. V rámci kariéry se uživatelé učí regiony spravovat, což znamená investice času a úsilí. Spolu s výhodami, které takto řízená střední zóna má, to má za důsledek, že se jen těžko opouští - tento princip je připodobněn k California Hotel efektu. Práce nabízí i možnou...cs_CZ
dc.description.abstractRecently, facebook has become an important communication and intercation medium and social phenomenon. It attracts attention thanks to its broad audience, and it raises questions of safety and privacy, "addiction", identity and self-presentation. The study Becoming a Facebook User (the title is inspired by Howard Becker's article) is focused primarily on the question of (not) leaving - by using qualitative methods that explore "addiction" to facebook. Using methods of ethnographic interviews and interactionist analysis based on Erving Goffman's dramaturgical approach, broadened by the theory of Joshua Meyrowitz, this work shows that to be a facebook user is not a state but a career. An analysis of the individual stages of usership demonstrates the main reason for "addiction" - the "middle region" - i.e. the places where various audiences meet and there are many options for interacting with a large number of people from diverse environments. This text shows that "middle region" provides some advantages as long as there is effective management of the interactional regions that should prevent overloading, i.e. confusion. The management of regions and the study thereof in terms of a career means investment by a user in time and effort, which together with the advantages that such a management "middle...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.title"Becoming a Facebook User": záhada (ne)opouštění facebookucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-26
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId110804
dc.title.translated"Becoming a Facebook User": the mystery of (not) leavingen_US
dc.contributor.refereeBalon, Jan
dc.identifier.aleph001483394
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csFacebook se v posledních letech stal významným komunikačním a interakčním médiem a sociálním fenoménem, který přitahuje pozornost zejména pro svoji širokou základnu uživatelů, vyvolává otázky bezpečí, "závislosti", identity a sebeprezentace. Práce Becoming a Facebook User (název je inspirován článkem Howarda Beckera) se zaměřuje především na problematiku (ne)opouštění - kvalitativními metodami zkoumá facebookovou "závislost". Prostřednictvím etnografických rozhovorů a analýzy založené na interakcionistickém přístupu Ervinga Goffmana, rozšířeného o myšlenky Joshuy Meyrowitze odhaluje facebookové uživatelství jako kariéru a nikoliv stav. Analýza jednotlivých etap uživatelství ukazuje na hlavní důvod "závislosti" - střední zónu - tedy místa, kde se střetávají různá publika, a které nabízí možnost kontaktu se širokým počtem osob z rozličných prostředí. Práce upozorňuje na to, že střední zóna poskytuje svému uživateli výhody, pokud zde dochází k efektivnímu managementu interakčních regionů, který má zabránit přehlcení, tj. nepřehlednosti. V rámci kariéry se uživatelé učí regiony spravovat, což znamená investice času a úsilí. Spolu s výhodami, které takto řízená střední zóna má, to má za důsledek, že se jen těžko opouští - tento princip je připodobněn k California Hotel efektu. Práce nabízí i možnou...cs_CZ
uk.abstract.enRecently, facebook has become an important communication and intercation medium and social phenomenon. It attracts attention thanks to its broad audience, and it raises questions of safety and privacy, "addiction", identity and self-presentation. The study Becoming a Facebook User (the title is inspired by Howard Becker's article) is focused primarily on the question of (not) leaving - by using qualitative methods that explore "addiction" to facebook. Using methods of ethnographic interviews and interactionist analysis based on Erving Goffman's dramaturgical approach, broadened by the theory of Joshua Meyrowitz, this work shows that to be a facebook user is not a state but a career. An analysis of the individual stages of usership demonstrates the main reason for "addiction" - the "middle region" - i.e. the places where various audiences meet and there are many options for interacting with a large number of people from diverse environments. This text shows that "middle region" provides some advantages as long as there is effective management of the interactional regions that should prevent overloading, i.e. confusion. The management of regions and the study thereof in terms of a career means investment by a user in time and effort, which together with the advantages that such a management "middle...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990014833940106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV