Zobrazit minimální záznam

Educational Journeys of Prague Inhabitants at the Threshold of Modern Age on the Example of Görlitz and Altdorf Latin Schools
dc.contributor.advisorHolý, Martin
dc.creatorKomancová, Barbora
dc.date.accessioned2017-05-06T19:42:51Z
dc.date.available2017-05-06T19:42:51Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40318
dc.description.abstractPředmětem této bakalářské práce je sledovat cesty pražských měšťanů za vzděláním na vyšší latinské školy ležící za hranicemi českých zemí, a to na příkladu gymnázií ve Zhořelci a v Altdorfu. Z hlediska chronologického je vymezena poslední čtvrtinou 16. a prvními dvěma desetiletími 17. století. Práce je kromě úvodu a závěru rozdělena do čtyř kapitol. První se zabývá stavem vzdělanosti na prahu novověku a věnuje pozornost především nejdůležitějším pedagogickým reformátorům. Další části práce přibližují charakter obou výše uvedených škol a mapují frekvenci na nich studujících Pražanů. Následně je porovnávána atraktivita obou gymnázií pro studenty z pražských měst. Z výsledků bádání jsou pak vyvozeny některé obecné závěry. Zároveň jsou naznačeny také možnosti dalšího výzkumu.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis focuses on the educational journeys of Prague inhabitants at the higher Latin schools on the example of Görlitz and Altdorf "gymnasia" behind the borders of the Bohemian lands. From the chronological point of wiew the treatise deals with the last quarter of 16th and first two decades of 17th century. It is divided into four main chapters next to the introduction and the conclusion. First part handles state of education at the threshold of Modern Age and also turns its attention to the most important pedagogical reformers. Next parts are concerned with characterization of both latin schools mentioned above and map the frequency of students from Prague. Afterwards the attractiveness of both "gymnasia" for inhabitants of Prague is compared. As a result of research there are dawn some of the general tendencies. Finally there are also indicated further research opportunities.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPražané - vzdělání - latinské školy - gymnázium v Zhořelci a v Altdorfucs_CZ
dc.subjectPrague inhabitants - education - latin schools - Gymasium of Görlitz and Altdorfen_US
dc.titleCesty Pražanů za vzděláním na prahu novověku na příkladu gymnázií ve Zhořelci a v Altdorfucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-21
dc.description.departmentInstitute of Czech Historyen_US
dc.description.departmentÚstav českých dějincs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId87099
dc.title.translatedEducational Journeys of Prague Inhabitants at the Threshold of Modern Age on the Example of Görlitz and Altdorf Latin Schoolsen_US
dc.contributor.refereeĎurčanský, Marek
dc.identifier.aleph001485467
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistoryen_US
thesis.degree.disciplineHistoriecs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českých dějincs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHistoriecs_CZ
uk.degree-discipline.enHistoryen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředmětem této bakalářské práce je sledovat cesty pražských měšťanů za vzděláním na vyšší latinské školy ležící za hranicemi českých zemí, a to na příkladu gymnázií ve Zhořelci a v Altdorfu. Z hlediska chronologického je vymezena poslední čtvrtinou 16. a prvními dvěma desetiletími 17. století. Práce je kromě úvodu a závěru rozdělena do čtyř kapitol. První se zabývá stavem vzdělanosti na prahu novověku a věnuje pozornost především nejdůležitějším pedagogickým reformátorům. Další části práce přibližují charakter obou výše uvedených škol a mapují frekvenci na nich studujících Pražanů. Následně je porovnávána atraktivita obou gymnázií pro studenty z pražských měst. Z výsledků bádání jsou pak vyvozeny některé obecné závěry. Zároveň jsou naznačeny také možnosti dalšího výzkumu.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis focuses on the educational journeys of Prague inhabitants at the higher Latin schools on the example of Görlitz and Altdorf "gymnasia" behind the borders of the Bohemian lands. From the chronological point of wiew the treatise deals with the last quarter of 16th and first two decades of 17th century. It is divided into four main chapters next to the introduction and the conclusion. First part handles state of education at the threshold of Modern Age and also turns its attention to the most important pedagogical reformers. Next parts are concerned with characterization of both latin schools mentioned above and map the frequency of students from Prague. Afterwards the attractiveness of both "gymnasia" for inhabitants of Prague is compared. As a result of research there are dawn some of the general tendencies. Finally there are also indicated further research opportunities.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českých dějincs_CZ
dc.identifier.lisID990014854670106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV